Headset motor naar motor?

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.566
36.069
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
En gelijk nog een 2e topic...

Voor onze route66 trip wil ik een headset hebben. Mijn vader heeft een beetje ingeleverd qua scherpte en buiten dat ik wss de hele trip voorop zal rijden zodat hij niet op een vreemde motor in een vreemd land ook nog eens op de navi moet letten kan ik hem met een headset ook nog eens waarschuwen of op dingen wijzen. Maaaaaar, NUL ervaring met headsets simpelweg omdat ik er normaal echt niet mee wil rijden.

Geloof dat ze “altijd” gewoon met bluetooth aan elkaar gelinkt worden?

Suggesties? Nog andere dingen als onderstaand waar ik op moet letten en nog niet aan gedacht heb?

Eisen:
  • Motor naar motor (2 is genoeg)
  • Makkelijk te vinden knop drukken om te praten, verder gewoon niets
  • Geen extra functies voor telefoon/navi/radio/oid nodig
  • Bereik mag beperkt zijn, we zullen altijd in zichtafstand rijden
  • Wel fatsoenlijk geluid
  • Moet in systeemhelm (pa) en jet helm (ik)
  • Geen verdere kabeltjes behalve de zooi in/aan de helm.
  • Betaalbaar (word 2e hands wss)

Edit:
Cardo Q3 setje voor 150 op de kop getikt.
 
Laatst bewerkt:
Rij zelf al jaren met de Sena SMH5. Dat een compact en degelijk apparaatje. De knoppen die je gebruikt zijn groot en makkelijk te vinden. Zelfs met dikke winterhandschoenen. Al dik 3 jaar waterdicht en werkt nog altijd prima.

Bereik is niet denderend, maar zeker als je in elkaars zicht rijd kun je elkaar prima verstaan. Als er niks tussen zit is 100 meter prima te doen zelfs :t

Heeft wel bluetooth. Dus je kunt er mee bellen en alles. Navigatie kun je er ook via laten lopen dus. Hoeft niet natuurlijk;)

Buiten je helm alleen het kastje. Daar loopt wel een kabel naar toe, maar die kun je gelijk je helm in laten lopen. In je helm 2 kabels voor de speakers en 1 voor de microfoon.

Dus dat :+ Prima ding *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan