Headset voor de motor

hornet46

MF veteraan
19 jul 2008
4.216
163
Wijchen
Hallo motorrijders,

ik wil graag me zumo 550 en scala rider G4 headset vervangen.
ik ben dus eigenlijk alleen opzoek naar een nieuwe headset( navigatie blijf ik bij Garmin) maar ik weet niet welke headset nou het beste is op dit moment, zoveel merken.
Ik ben op zich tevreden over de scala (14 jaar oud) maar ik vind die kast aan de zijkant best groot!

voorwaarden die het moet hebben.
niet te groot.
goed geluid voor muziek.
moet in een sportieve integraal helm passen(Shoei X spirit 3)
bereik is op zich niet heel belangrijk om dat ik hem toch niet ga verbinden met een andere rijder.
bellen. is leuk maar geen pre.

voor mij is het belangrijk dat die miep van de navigatie me vertelt of ik links of rechts moet:+

of weten jullie een winkel waar je naar toe kan voor goed advies?

bedankt alvast.
 
Ik heb een setje van cardo met JBL speakers .
Echt een hele verbetering ten opzichte van scala wat ik voorheen had .
Aanrader.

Ten Kate in Nieuw Leusden hebben veel kennis en kunnen ook inbouwen .
 
Ik heb een Shoei Neotec II, met een (los aangeschafte) ingebouwde SENA SRL headset. Deze beide componenten zijn voor elkaar ontworpen, je ziet dus de de hele headset niet zitten.
Daar ben ik wel erg tevreden over.

Ik gebruik hem ook alleen voor de navigatie (TomTom). Telefoon, muziek of lullen met anderen leidt alleen maar af en daar heb ik op de motor geen behoefte aan.

Volgens mij is die Sena SRL ook los te koop. Maar ik zou lekker naar een winkel gaan, je goed laten voor lichten en dan je keuze daar maken. Ik denk dat je dan een objectievere voorlichting krijgt dan op een site als deze.
 
Ik ben ook heel tevreden over m'n Cardo Freecom 4. Die JBL speakser geven echt goed geluid.
Inbouwen in een HJC helm was vrij eenvoudig, Shoei heb ik geen ervaring mee
 
Ik heb een Shoei GT-Air II, met ingebouwde SENA SRL headset. Een best wel prijzige maar erg nette manier van communicatie.
Gebruik is koppelen met navigatie op een rugged 📞 met extra’s.

Je zegt beide te willen vervangen ….. aan “mijn” com systeem heb je niets als je niet deze of de neotec helm hebt. Ik heb voorheen Sena en Cardo systemen gebruikt en ben voorstander van de Cardo. Kan je eigenlijk niet echt fout mee gaan.
Voor navigatie zou ik kijken naar een rugged phone met daarop de apps die jij makkelijk vind voor navigatie …. TomTom, Kurviger, CaliMoto, OSMand, Flitsmeister etc etc
Bij mij doet hij dienst voor muziek, flitsers en navigatie.

Keuzes, keuzes,keuzes
 
Ik heb een cardo freecom 4+. Erg fijn dingetje. Hij kan wel connecten met andere rijders, maar daar heb ik hem niet voor gekocht, rijd meestal juist alleen. Ging mij om het geluid en het design, lekker plat dingetje.
Met oordoppen in nog prima te horen (wel alles op hardste stand). Boven de 130 wordt het wel wat moeilijker kon ik me herinneren. Inbouwen heb ik in de winkel laten doen. Gratis. Heb gewoon gelult dat ik het setje online heb gekocht bij ze :+
Past volgens mij gewoon overal in. Heb zelf ook een sportieve integrale helm.
 
Ik heb een Shoei GT-Air II, met ingebouwde SENA SRL headset. Een best wel prijzige maar erg nette manier van communicatie.
Gebruik is koppelen met navigatie op een rugged 📞 met extra’s.

Je zegt beide te willen vervangen ….. aan “mijn” com systeem heb je niets als je niet deze of de neotec helm hebt. Ik heb voorheen Sena en Cardo systemen gebruikt en ben voorstander van de Cardo. Kan je eigenlijk niet echt fout mee gaan.
Voor navigatie zou ik kijken naar een rugged phone met daarop de apps die jij makkelijk vind voor navigatie …. TomTom, Kurviger, CaliMoto, OSMand, Flitsmeister etc etc
Bij mij doet hij dienst voor muziek, flitsers en navigatie.

Keuzes, keuzes,keuzes
ik heb even gekeken naar deze navigatie oplossingen, maar ik rij liever met een robuuste navigatiesysteem dan met me telefoon, plus dat ik ook verhalen hoor dat je telefoon stuk gaat door de trillingen! nu weet ik niet in hoe verre dat het waar is?
 
Het is niet zozeer dat de hele telefoon stuk gaat, maar alleen de hardwarematige beeldstabilisatie van de camera, als die daarmee uitgerust is (meestal bij de duurdere/nieuwere modellen).
Een hoop mensen navigeren tegenwoordig met een telefoon (vandaar dat de markt voor dedicated GPS-toestellen steeds kleiner wordt), maar er is ook nog een behoorlijk deel (waaronder ikzelf) die zweert bij een echte GPS. Als ik nu een nieuwe zou kopen, dan zou het zonder meer een Garmin zumo XT worden.
 
ik zweer er ook nog steeds bij, en ik schaf nu ook de garmin XT aan. ik heb er teveel gedoe mee als me telefoon stuk gaat. en daarbij hoe ik niet alles te zien wat er me telefoon binnen komt. als ik op de motor wil ik genieten van het motorrijden.
 
ik heb even gekeken naar deze navigatie oplossingen, maar ik rij liever met een robuuste navigatiesysteem dan met me telefoon, plus dat ik ook verhalen hoor dat je telefoon stuk gaat door de trillingen! nu weet ik niet in hoe verre dat het waar is?
Ik gebruik dan ook niet mijn normale telefoon! Die dient alleen als hotspot als ik bv flitsmeister aan wil hebben of TomTom met file meldingen. Ik gebruik een “goedkope” rugged telefoon ipv een Garmin of TomTom omdat die veel meer kan dan alleen maar navigeren en veel meer apps ter beschikking heeft. Ik zou ook niet zomaar met een dure iPhone of zoiets op mijn stuur gaan rondrijden. Ik heb dus specifiek voor een aparte telefoon gekozen en de iPhone blijft in de binnenzak. En het gebruik van een hotspot geeft al een beetje aan dat de rugged geen Sim kaart heeft en er komt dus ook niets op binnen. Apps staan er ook niet voor op, alleen navigatie en motorspul
 
Terug
Bovenaan Onderaan