Headset

Aggy32

Die hard MF'er
17 jun 2011
666
0
Mijdrecht
Hallo,

Ik ben van plan om met een paar vrienden naar Frankrijk te gaan op de motor.
Tijdens de rit is het natuurlijk beter en verstandiger als je met elkaar kunt communiceren.
Daarom zijn wij van plan om headsets aan te schaffen.

Nu is mijn vraag zijn er meerdere motorrijders die in het bezit zijn van zo'n systeem.
Zo ja, welke? (of welke niet natuurlijk :p).
Of kent er iemand zo'n systeem?
Ik zie vaak headset die tussen 2 personen gaan, maar niet meer. Vandaar mijn vraag.

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar daar kom ik alleen maar oude topics tegen.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Gr.
 
Heel toevallig las ik laatst iets over dit setje: klik
Als ik de beschrijving mag geloven van de site dan staat er, quote:

"With the unique “One+8” motorcycle Intercom feature, each pre-paired G9 unit can connect to 8 additional motorcycle riders within a range of up to 1 mile/1.6 km*"


Is dit wat je zoekt?

Edit: Demo video van de montage en het spul zelf: klik
 
Laatst bewerkt:
Heel toevallig las ik laatst iets over dit setje: klik
Als ik de beschrijving mag geloven van de site dan staat er, quote:

"With the unique “One+8” motorcycle Intercom feature, each pre-paired G9 unit can connect to 8 additional motorcycle riders within a range of up to 1 mile/1.6 km*"


Is dit wat je zoekt?

Ja, dit is waar ik naar op zoek ben.
Dank je hiervoor :).

Even kijken of de mede forummers hier ook ervaring mee hebben.

Edit: Prijs is ook niet een van de laagste :+
 
Laatst bewerkt:
Geen probleem!
Ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen van dit setje...

(zit er namelijk zelf ook over na te denken)
 
Mijn vriendin en ik rijden met de G4 set. Deze was vorig jaar in de aanbieding, dus vandaar niet voor de G9 gegaan.
Over de G4 zijn we erg tevreden, we kunnen elkaar goed verstaan tijdens het rijden. Je kunt het qua qualiteit een beetje vergelijken met een goede carkit. Je moet ietsje harder praten dan je normaal zou doen, maar je bent wel goed te verstaan.
Het ruisfilter werkt ook best aardig, onder de 120 hoort mijn vriendin ondanks mijn ronduit lawaaiige helm geen ruis. (rij met een enduro helm)
Wij hebben overigens bewust gekozen voor de set met de microfoon op een buigbaar staafje. Dat werkt bij mijn helm beter, omdat de speaker anders erg ver bij mijn mond vandaan zou zitten.
176936_4894100156958_1810490409_o.jpg
 
ik heb zelf de cardo scala rider g4, die is ouder maar wel goedkoper. Als je dan nog iets goedkoper wilt dan kan je ook de scala rider q2 nemen. Ook goed alleen iets minder bereik (g4 1600 meter, q2 600 dacht ik)
Een tip als je deze setjes gaat kopen, koop dan de "powerset" dit zijn gewoon twee setjes, maar dit is een stuk goedkoper dan twee afzonderlijke te kopen.
 
ik heb zelf de cardo scala rider g4, die is ouder maar wel goedkoper. Als je dan nog iets goedkoper wilt dan kan je ook de scala rider q2 nemen. Ook goed alleen iets minder bereik (g4 1600 meter, q2 600 dacht ik)
Een tip als je deze setjes gaat kopen, koop dan de "powerset" dit zijn gewoon twee setjes, maar dit is een stuk goedkoper dan twee afzonderlijke te kopen.

Verschil in prijs is er (bijna) nietl..

g4: http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

g9: http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

En de Cardo Scala rider Q2 heeft maar een bereik van 500m, maar is natuurlijk ook veel goedkoper.
 
Laatst bewerkt:
Mijn vriendin en ik rijden met de G4 set. Deze was vorig jaar in de aanbieding, dus vandaar niet voor de G9 gegaan.
Over de G4 zijn we erg tevreden, we kunnen elkaar goed verstaan tijdens het rijden. Je kunt het qua qualiteit een beetje vergelijken met een goede carkit. Je moet ietsje harder praten dan je normaal zou doen, maar je bent wel goed te verstaan.
Het ruisfilter werkt ook best aardig, onder de 120 hoort mijn vriendin ondanks mijn ronduit lawaaiige helm geen ruis. (rij met een enduro helm)
Wij hebben overigens bewust gekozen voor de set met de microfoon op een buigbaar staafje. Dat werkt bij mijn helm beter, omdat de speaker anders erg ver bij mijn mond vandaan zou zitten.
[afbeelding]

Hmm, bedankt voor je reactie

Dus over de kwaliteit ervan is niet te praten. Dat is wel een opluchting.
Het is wel wat aan de prijs helaas..

Zijn er geen andere merken behalve Scala?
Zie toch wel vaak andere langskomen
 
Ik heb zelf een Scala Rider G9. Zoals met alle draadloze apparaten.... uitstekend als het werkt.
En dat doet 'ie 95% van de tijd. Tijdens de andere 5% kan ik het apparaat wel vervloeken.
 
Volgens mij heb je nog interphone maar die is ongeveer net zo duur en daar weet ik de kwaliteit niet van
 
Wat ik me dan ook nog afvraag is kan je ook een scala koppelen met een interphone?
Volgens mij kan dit niet, bluetooth setjes kunnen alleen met hetzelfde merk communiceren, wil je meer mogelijkheden kom je toch echt op PMR setjes uit. Er is een mooi topic over hoe dat dan werkt en hoe je het moet installeren.
 
Laatst bewerkt:
zijn dr geen goed koperen XD hahahaha

vindt 100 a 150 euro wel meer dan genoef voor zoiets XD

Die Scala Rider g4 kan je wel voor €200-250 vinden, maar dan heb je er maar 1.
Daarom worden ze vaak per 2 verkocht. dan kosten ze wat goedkoper dan dat je er maar 1 koopt.

Ik denk zelf dat ik dan gewoon voor de g9 ga. Het verschil in prijs met de g4 is er bijna niet en het werkt blijkbaar goed.

Allemaal bedankt voor de reacties :)!
 
Bij de G9 kunnen er 8 extra aangekoppeld worden, maar die kunnen niet (zoals met een telefoon) door elkaar heen praten. Bij de Interphone 5 kunnen 6 personen gewoon door elkaar heen praten (fullduplex). Een duoset kost 377,-. Ben je dus goedkoper uit dan 2 keer een G9. Kijk eens op motorvaria.nl, is ie in de aanbieding. Kwaliteit van Interphone is ook prima, net als de Cardo of de Sena!
 
Bij de G9 kunnen er 8 extra aangekoppeld worden, maar die kunnen niet (zoals met een telefoon) door elkaar heen praten. Bij de Interphone 5 kunnen 6 personen gewoon door elkaar heen praten (fullduplex). Een duoset kost 377,-. Ben je dus goedkoper uit dan 2 keer een G9. Kijk eens op motorvaria.nl, is ie in de aanbieding. Kwaliteit van Interphone is ook prima, net als de Cardo of de Sena!

Ik heb juist gelezen dat je bij intercom op een knopje moet drukken als je wat wilt zeggen, en dat bij de G9 dat niet hoeft en door elkaar kunt praten..

Bedankt Renbab, zal het ff gaan checken!
 
Ben zelf in het bezit van cardo scala g9, zeer tevreden hier over. In het begin even zoeken hoe alles werkt, maar als je het onder de knie hebt is het echt ideaal.
 
Ik rijd alweer een tijdje met de Sena SMH10, niks meer dan goede ervaringen mee gehad.

Ik heb zo'n ding, en 2 vrienden van me ook, je pairt ze even met elkaar en je kan gewoon lullen, met helder geluid en een prima bereik. Heb er vorig jaar mee in Duitsland gereden in de Eifel, niet een keer is de ontvangst van de intercom weg gevallen.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd alweer een tijdje met de Sena SMH10, niks meer dan goede ervaringen mee gehad.

Ik heb zo'n ding, en 2 vrienden van me ook, je pairt ze even met elkaar en je kan gewoon lullen, met helder geluid en een prima bereik. Heb er vorig jaar mee in Duitsland gereden in de Eifel, niet een keer is de ontvangst van de intercom weg gevallen.

Ik heb deze ook :) Helemaal top!
Met de laatste firmware is het mogelijk om met vier headsets in 1 gesprek te zitten. Je kan nu ook twee telefoons koppelen naast je gekoppelde navigatiesysteem. Werkt allemaal echt perfect en heel makkelijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan