Headset

De Sena is perfect voor twee, er is geen betere prijs-kwaliteits verhouding te vinden. Met de Sena is het ook mogelijk om met 4 rijders te communiceren, maar niet in een 'groepsgesprek'. Verder is het bereik maximaal 500m.

Ik lees ergens dat de Interphone goede kwaliteit is, maar ik heb er sterk mijn twijfels bij. Uit mijn verkoop/winkel-ervaring-verleden weet ik dat er regelmatig (veel vaker dan met andere merken) problemen waren met Interphone.
De Scala G9 is 'de beste uit de test', maar wel schreeuwend duur.
Eventueel kun je nog voor bluetooth walky-talky set kijken. In dat geval moet iedere rijder een willekeurige headset hebben met bluetooth van een willekeurig merk. De kwaliteit van je walky-talky bepaalt dan je bereik, duplexmogleijkheden en geluidskwaliteit. Voorbeeld: Midland
 
wij hebben een Midland-set, bevalt goed. Wel iets groter vermogen dan legaal.

Ik heb trouwens nu een BMW systeem 5 helm; iemand enig idee hoe ik het hele spul er een beetje mooi op/inknutsel?
 
Laatst bewerkt:
De Sena is perfect voor twee, er is geen betere prijs-kwaliteits verhouding te vinden. Met de Sena is het ook mogelijk om met 4 rijders te communiceren, maar niet in een 'groepsgesprek'. Verder is het bereik maximaal 500m.

Ik lees ergens dat de Interphone goede kwaliteit is, maar ik heb er sterk mijn twijfels bij. Uit mijn verkoop/winkel-ervaring-verleden weet ik dat er regelmatig (veel vaker dan met andere merken) problemen waren met Interphone.
De Scala G9 is 'de beste uit de test', maar wel schreeuwend duur.
Eventueel kun je nog voor bluetooth walky-talky set kijken. In dat geval moet iedere rijder een willekeurige headset hebben met bluetooth van een willekeurig merk. De kwaliteit van je walky-talky bepaalt dan je bereik, duplexmogleijkheden en geluidskwaliteit. Voorbeeld: Midland

De Sena valt dus af voor mij.

Dan denk ik toch dat het de Scala rider G9 wordt voor me.
We zijn in totaal met zijn 4en, en daar is de G9 goed genoeg voor.

Nou schreeuwend duur?
De G9 is €7 goedkoper dan de Interphone

Interphone F5: http://www.motorvaria.nl/Communicatie/Navigatie/Interphone/Interphone-systeem/Interphone-F5-Twin

Scala Rider G9:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
 
Wel goed om ff te lezen dat de ervaringen met Sena goed zijn. Wil misschien wel een SHM5 voor navigatie. Eens kijken in Utrecht... :)
 
Die systemen doen niet echt voor elkaar onder, de een heeft alleen wat meer mogelijkheden dan de ander. De Interphone kan echter de meeste rijders aan elkaar koppelen in full duplex. En het bereik van de Sena is iets minder (op papier) dan de Interphone en de Cardo (900m tov ca 1,5km)
 
De Sena is perfect voor twee, er is geen betere prijs-kwaliteits verhouding te vinden. Met de Sena is het ook mogelijk om met 4 rijders te communiceren, maar niet in een 'groepsgesprek'. Verder is het bereik maximaal 500m.

Ik lees ergens dat de Interphone goede kwaliteit is, maar ik heb er sterk mijn twijfels bij. Uit mijn verkoop/winkel-ervaring-verleden weet ik dat er regelmatig (veel vaker dan met andere merken) problemen waren met Interphone.
De Scala G9 is 'de beste uit de test', maar wel schreeuwend duur.
Eventueel kun je nog voor bluetooth walky-talky set kijken. In dat geval moet iedere rijder een willekeurige headset hebben met bluetooth van een willekeurig merk. De kwaliteit van je walky-talky bepaalt dan je bereik, duplexmogleijkheden en geluidskwaliteit. Voorbeeld: Midland

De Sena kan tegenwoordig met 4 personen full duplex werken en het bereik is ca 900 meter. De Interphone F5 is sterk verbeterd sinds de stekkers aangepast zijn. Het hangt ervan af met hoeveel mensen TS op vakantie gaat. Tot 3 man kan elk van de drie systemen, 4 man kunnen zowel de SMH10 als de F5 en meer dan 4 kan alleen de F5 aan. Full duplex wel te verstaan. De SMH10 heeft nog als voordeel, dat deze tijdens het rijden opgeladen kan worden. In hoeverre dat van belang is, hangt af van de mogelijkheid om na een dag rijden je apparaat op te laden.
 
De Sena valt dus af voor mij.

Dan denk ik toch dat het de Scala rider G9 wordt voor me.
We zijn in totaal met zijn 4en, en daar is de G9 goed genoeg voor.

Nou schreeuwend duur?
De G9 is €7 goedkoper dan de Interphone

Interphone F5: http://www.motorvaria.nl/Communicatie/Navigatie/Interphone/Interphone-systeem/Interphone-F5-Twin

Scala Rider G9:
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Lees nu dus dat je met vier man bent, dan valt de G9 (voor full duplex) dus af. Dan heb je dus keus uit de SMH10 en de F5. De SMH10 kost ca 350 euro en de F5 370 (duo)
 
Lees nu dus dat je met vier man bent, dan valt de G9 (voor full duplex) dus af. Dan heb je dus keus uit de SMH10 en de F5. De SMH10 kost ca 350 euro en de F5 370 (duo)

Ow, verkeerd gelezen dus. Ik dacht juist dat je met de G9 met 4 personen kunt praten.(full duplex)

Dan wordt het inderdaad de interphone F5.

Bedankt Renbab :)!
 
Die Scala Rider g4 kan je wel voor €200-250 vinden, maar dan heb je er maar 1.
Daarom worden ze vaak per 2 verkocht. dan kosten ze wat goedkoper dan dat je er maar 1 koopt.

Ik denk zelf dat ik dan gewoon voor de g9 ga. Het verschil in prijs met de g4 is er bijna niet en het werkt blijkbaar goed.

Allemaal bedankt voor de reacties :)!


Laatst een G9 op MP gekocht ... 175 euro, zgan
 
En hier ff de goedkope optie KLIK

Misschien is dit wat voor je?
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is of er mensen zijn die ervaring hebben met dit setje (of deze ) of vergelijkbare ebay/dx/chinese setjes?

$100 is natuurlijk geen geld vergelijken met de scala's, maarja om ze weg te gooien aan troep die amper werkt is ook weer zo ... :+
 
idd maar 4 personen full duplex

Maar tja, moet ook zat zijn .. wil ik met al mijn maten lullen, dan duik ik wel de kroeg in :9~~

Mja, als je met een groep van 4 - 5 personen een lange rit gaat maken is het altijd wel handig om met elkaar te kunnen spreken/muziek te kunnen luisteren.
 
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is of er mensen zijn die ervaring hebben met dit setje (of deze ) of vergelijkbare ebay/dx/chinese setjes?

$100 is natuurlijk geen geld vergelijken met de scala's, maarja om ze weg te gooien aan troep die amper werkt is ook weer zo ... :+

ik heb net zo'n chinees setje besteld. Reviews waren wel ok, op wat kleinen minpunten na. Voor € 65 wil ik het wel proberen voor een seizoen.
 
De scala Q2 kost voor 2 sets ook 299 euro. Dan zou ik ook 35 euro per set meer uitgeven en voor de G9 gaan.

Heb zelf een Q2. Kan met 2 andere motor rijders communiceren (niet tegelijk) en 1 passagier.
Volume mag wat beter, maar als je de speakers goed weet te plaatsen geen probleem. kwaliteit is prima. Bel ook wel eens op de motor en bij stevige wind en regen op de moerdijk brug kreeg ik alleen de vraag of ik in de trein zat? Accu gaat ook lang genoeg mee. Kan er makkelijk 10 tot 12 uur mee rijden met continue mp3 (over BT) aan.
 
Houd iedereen ook rekening met het feit dat de merken onderling NIET uitwisselbaar zijn.

Als ik moest kiezen tussen de Scala Interphone & Sena wordt het echt de Sena. Uit eigen testen blijkt die de meest stabiele verbinding, VOX en ruisfilter te hebben.
 
De scala Q2 kost voor 2 sets ook 299 euro. Dan zou ik ook 35 euro per set meer uitgeven en voor de G9 gaan.

Heb zelf een Q2. Kan met 2 andere motor rijders communiceren (niet tegelijk) en 1 passagier.
Volume mag wat beter, maar als je de speakers goed weet te plaatsen geen probleem. kwaliteit is prima. Bel ook wel eens op de motor en bij stevige wind en regen op de moerdijk brug kreeg ik alleen de vraag of ik in de trein zat? Accu gaat ook lang genoeg mee. Kan er makkelijk 10 tot 12 uur mee rijden met continue mp3 (over BT) aan.

Het probleem is bij de G9 dat je maar met 4 man full duplex kan praten.
Wij zijn met zijn 5en. Daarom is de interphone F5 de enige waarbij je met 6? Man full duplex kan praten.
 
Nou, het setje uit Sjanghai is binnen. Geen BTW of invoerkosten, dus het heeft € 65 gekost.

De apperaatjes zitten mooi in rubber en worden opgeladen via een universele mini usb aansluiting. Je kunt ze dus op een pc of usb wandlader hangen. De bijgeleverde USB laders voor op 240V hebben een amerikaanse stekker en zijn dus onbruikbaar.... ze werken wel op 240V trouwens

Setjes zijn ingebouwd in de helmen, de integraal shoei van mijn vrouw was geen probleem, maar die had al een uitsparing voor een audio systeem.
Mijn eigen shoei synchrotecII systeemhelm was moeilijk, ik moest helmmateriaal weghalen om het goed passend te maken.

Bevestiging aan de helm ging ook makkelijk en we hebben allebei een tijdje rondgelopen met de helm op in huis :+ , geluidskwaliteit is goed... Nog geen test met telefoon of mp3 speler gedaan.

Fotos:
IMG_4257.JPG

IMG_4258.JPG

IMG_4259.JPG

IMG_4260.JPG

IMG_4261.JPG


Tot zover de review, de praktijktest moet even wachten, wij rijden op dit moment niet, want het is te koud en wij zijn watjes :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan