Headset

Nou, het setje uit Sjanghai is binnen. Geen BTW of invoerkosten, dus het heeft € 65 gekost.

De apperaatjes zitten mooi in rubber en worden opgeladen via een universele mini usb aansluiting. Je kunt ze dus op een pc of usb wandlader hangen. De bijgeleverde USB laders voor op 240V hebben een amerikaanse stekker en zijn dus onbruikbaar.... ze werken wel op 240V trouwens

Setjes zijn ingebouwd in de helmen, de integraal shoei van mijn vrouw was geen probleem, maar die had al een uitsparing voor een audio systeem.
Mijn eigen shoei synchrotecII systeemhelm was moeilijk, ik moest helmmateriaal weghalen om het goed passend te maken.

Bevestiging aan de helm ging ook makkelijk en we hebben allebei een tijdje rondgelopen met de helm op in huis :+ , geluidskwaliteit is goed... Nog geen test met telefoon of mp3 speler gedaan.

Fotos:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Tot zover de review, de praktijktest moet even wachten, wij rijden op dit moment niet, want het is te koud en wij zijn watjes :P
Zie ik het nou goed dat je een bevesting op je helm moet plakken om daarop het BT apparaat te plaatsen??
Ik ben ook benieuwd naar je ervaringen. Dus hop, dikke trui onder de jas aan, pyjama broek onder de motorbroek en testen die handel ;).
 
Je moet er wat op plakken en er zit ook een beugel achter die je tussen de helmschaal en de voering drukt. Daarna kun je de 2 helften van de beugel aan elkaar schroeven, is een redelijk stevige oplossing
Ik heb de manual even vlug onder de scanner gelegd, kun je zelf kijken:

https://docs.google.com/file/d/0B-RkUz3DMdA3OXFHMnl0MkVyMnM/edit?usp=sharing

Weet je of het mogelijk is om naast de navigatie instructies tegelijkertijd de intercomfunctie te gebruiken?
 
Voor de geïnteresseerde posters in dit topic. Ik bied de Interphone F5 XT R Twinset, nieuw in doos, aan voor een vaste prijs van 399,99 euro. Afhalen in Amsterdam.


http://link.marktplaats.nl/670892338

Motorshopper: Interphone F5 XT R DUO + Remote nieuw € 399,99

En de Interphone F5 XT Twinset, nieuw in doos, aan voor een vaste prijs van 349,99 euro.

http://link.marktplaats.nl/674942978

Motorshopper: Interphone F5 XT DUO nieuw € 349,99

Het verschil tussen beide sets zit hem in de bijgeleverde stuurbediening (XTR versie).
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag het eerste ritje van het jaar gedaan samen met mijn vrouw. Zij op een kawa VN800, ik op een XR600, vol in de wind dus. Een uur gereden, en de chinese headset goed kunnen uittesten.
Ik heb geen ervaring met andere headset, maar ik vind dit HELEMAAL TE GEK ! Goed verstaanbaar tot 120km/u, iets van 500m bereik tussen de motoren en een beetje ruis/kraakje valt helemaal niet op door de rijgeluiden als je in beweging bent.

Top dus ! En dat voor € 65,- en wat knutselwerk. Ideaal omdat wij meerdere motoren hebben en nu dus niet afhankelijk zijn van een installatie op de motor zelf.

Tijdens het rijden is het knopje op het apparaat prima te vinden, je kunt dus tijdens het rijden de verbinding met een simpele drukknop in- of uitschakelen. Bij het wegvallen van de verbinding gaat het apparaat weer op standby en moet één van de 2 dus weer op de knop drukken om de spreekverbinding aan te zetten. Het is een spreek-luisterverbinding, dus geen PTT knopje als je wat wilt zeggen.

Wat mij ook opviel is dat er weinig bijgeluiden zijn die over de verbinding meekomen.

Al met al valt mij dit dus 100% mee, de duurzaamheid van dit product moet zich nog wel bewijzen natuurlijk. ff zien hoe het werkt aan het eind van het seizoen.

Hier nog de link naar de set in kwestie:
http://dx.com/p/bt-interphone-handsfree-bluetooth-for-motorcycle-and-skiing-helmet-2-piece-set-35612
 
Laatst bewerkt:
Weet je of het mogelijk is om naast de navigatie instructies tegelijkertijd de intercomfunctie te gebruiken?

Geen idee, staat dit niet in de gebruiksaanwijzing die ik gepost heb? Voor gebruik met een telefoon lijkt het me wel handig dat de intercom uitgeschakeld is.
 
Ik heb vandaag het eerste ritje van het jaar gedaan samen met mijn vrouw. Zij op een kawa VN800, ik op een XR600, vol in de wind dus. Een uur gereden, en de chinese headset goed kunnen uittesten.
Ik heb geen ervaring met andere headset, maar ik vind dit HELEMAAL TE GEK ! Goed verstaanbaar tot 120km/u, iets van 500m bereik tussen de motoren en een beetje ruis/kraakje valt helemaal niet op door de rijgeluiden als je in beweging bent.

knip...
Klinkt goed, denk dat ik hier volgende maand ook maar eens naar ga kijken.
 
Wordt de headset geactiveerd door spraak (VOX) of is het gewoon een continue verbinding?

Als t VOX is, staat het kanaal dan niet alsnog altijd open door de rijwind?
 
Wordt de headset geactiveerd door spraak (VOX) of is het gewoon een continue verbinding?

Als t VOX is, staat het kanaal dan niet alsnog altijd open door de rijwind?

Als je wilt praten moet je hem aanzetten met een druk op de knop op je helm, dit is goed te bedienen met winderhandschoenen. De verbinding blijft dan openstaan totdat je hem weer op standby set of buiten bereik bent.
Spreektijd is 7 uur, standby tijd 100 uur, lijkt dus een beetje op een mobieltje.
Het is full duplex, dus je kunt door elkaar heen praten of samen een liedje zingen

Ik moet wel zegen dat het af kan leiden van het motorrijden, dus bij druk verkeer zou ik m uitzetten.
Het is wel zo dat je hem ook aan kan laten staan zonder wat te zeggen, er komen geen hinderlijke geluiden door. Heeft iemand een erg luide motor, ja dan wordt het anders. Maar dat mag ook niet hé, een motor met veel lawaai .

Het is waarschijnlijk wel belangrijk dat je een beetje kwaliteitshelm hebt. Mijn vrouw heeft een nieuwe shoei integraal, die is héél stil, die van mij is een Shoei systeem van 5 jaar oud en dus iets luider, maar volgens mijn vrouw niet hinderlijk. Ze hoorde alleen het motorgeluid als ik hard optrok met de XR en die is niet heel erg stil
 
Laatst bewerkt:
Je hebt ook nog midland, maar heb dr zelf geen ervaring mee https://midlandusa.com/bluetooth-intercoms/products/multiple-riders/
Ik heb deze naast de equivalent van Cardo (scala) gehouden op de motorbeurs.

Het systeem van midland scheelt in de kosten, maar voelt een stuk fragieler aan. Ik dacht dat het enige verschil een uitklapbare antenne was, maar de hele degelijkheid (knoppen e.d.) voelt aan alsof het na een keer vallen kapot is.

De Cardo Scala daarentegen voelt robuust en durf ik te laten kletteren. Ook zijn de knoppen beter en makkelijker te bedienen.

Qua comfort in de helm en geluidskwaliteit kan ik niks zeggen :P
 
Ik heb zelf op de motorbeurs de nieuwe set van Sena aangeschaft, de SMH10R. Erg fijne set, gemakkelijk in te bouwen en is voor iedere helm geschikt (mede mogelijk gemaakt door de wired microfoon).

Muziek is tot 120/140km/h goed te beluisteren en intercom functie is tot 900m zonder moeite te verstaan.

Wanneer ik iemand bel, of iemand belt mij, valt het hun niet eens op dat ik met 100km/h op de motor zit. Een supergoede ruisonderdrukking dus!

Een nadeel is het ontbreken van bas, naarmate het volume omhoog wordt gedraaid wordt het geluid, met name bij het beluisteren van muziek, bijna pijnlijk voor de oren door een te hoog treble niveau. Echter bij gematigd volume voldoet de communicatie set aan al mijn wensen.

De prijs ligt gelijk met de Scala rider G9, en de Interphone F5.
 
Ik heb de Interphone F5s gekocht.
Ben er tot nu toe tevreden mee.

Het inbouwen in mijn helm was alleen best irritant. Ik kon de bedradingen niet overal kwijt. Dus was het echt proppen.

Ik heb hem tot nu toe met een vriend getest. Geluidskwaliteit vind ik goed genoeg.
Muziek beluisteren kan ook zonder enige moeite.
Ik zal er verder nog wel wat meer over zeggen als ik 't wat langer heb gebruikt.

Tot nu toe bevalt het me. Heb er 60 km mee gereden met muziek op. Was prima te doen.

Gr.
 
even een vraag wat hier op aansluit, ik heb gelezen dat je nu met universal bluetooth (UNIVERSAL INTERCOM) ook connecties kunt maken met andere merken. deze informatie heb ik van N-com en dit filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=UX_TXOwrV6g&list=PLD5FE23A525B2375C&index=66

Deze gaat over N-Com & Cardo Q3 dus dan zou je zeggen dat anders om N-com<>Sena of cardo G9 ook zou werken

Wie heeft hier ervaring mee?

Want dit is het grote struikelblok waar groepen motoren meestal mee te maken hebben als er verschillende merken zijn.

Ik heb inmiddels ook gevonden dat SENA de universal intercom functie bezit na firmware update !

Nog niets gevonden van cardo ..

dus hoop beetje op reacties ?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan