Healtech IQSE quickshifter schakelt moeilijk

Barebald

Rookie
14 jan 2020
15
4
Zojuist de IQSE aangesloten op mijn Z800.
Heb de basic setup doorlopen & wanneer het achterwiel van de grond af is, werkt het omhoog & omlaag schakelen prima.

Zodra ik echter ga rijden, gaat het schakelen enorm. Wanneer ik bijvoorbeeld van 1 naar 2 wil, kan ik wel 6-7x duwen voordat er daadwerkelijk geschakeld wordt. Lijkt net of ik enorm hard moet duwen, maar soms schakelt ‘ie wel bij minder input.
Erg inconsistent dus.
Heb gespeeld met de sensor threshold & cut-off delay, maar ik krijg het niet goed werkend..

Iemand enig idee?

Edit:
Ik had vanmiddag het idee dat bij de onderbreking test e.e.a. wel onderbroken werd, maar merk nu dat dat niet het geval is.
 
Laatst bewerkt:
Heb ‘m wat meer aangedraaid en lijkt nu beter te werken, inderdaad.
Heb helaas geen momentsleutel en wilde ‘m niet te hard aandraien i.v.m. eventuele schade aan de sensor.
Thanks!

Merk wel dat ‘ie in de 1 vrijwel altijd inhoudt bij +-4k rpm, 1st rpm heb ik op 3k staan.
 
Laatst bewerkt:
Heb ‘m wat meer aangedraaid en lijkt nu beter te werken, inderdaad.
Heb helaas geen momentsleutel en wilde ‘m niet te hard aandraien i.v.m. eventuele schade aan de sensor.
Thanks!

Merk wel dat ‘ie in de 1 vrijwel altijd inhoudt bij +-4k rpm, 1st rpm heb ik op 3k staan.
1ste rpm een stuk hoger zetten.
6000-7000 rpm.
Alles onder de 5k heeft de quickshifter geen nut.

Het kan zijn dat je de bout nog eens zal moeten bijdraaien na 1000-2000km.
Op de paddockstand moet je aflezen rond hoeveel je sensor value gemiddeld is bij het normaal schakelen en je treshold daarrond zetten.

Dus als je normaal schakelt rond de 50/60% , de treshold op 45-50% zetten.
Beter is dat je rond de 70-90% zit bij normaal schakelen en de treshold op 60%.
Dan heb je normaal geen fouten meer en schakelt hij soepel.
Ook altijd goed stevig het pedaal bedienen.
Indien nodig je schakelpedaal iets lager afstellen zodat je hem gemakkelijk ten einde slag kan bedienen ipv net genoeg .
 
Terug
Bovenaan Onderaan