heatwrap

veenseboy

MF'er
10 mei 2009
86
0
32
Veenendaal
beste lezers.

Ik ben echt een noob :+ op het gebied van motoren. in het verleden heb ik me wel verdiept in de techniek van autos maar nooit van motoren |( .

nu heb ik onlangs een Sv 650 sra :] aangeschaft en heb toch een vraag.

Bij auto's met turbo's worden voornamelijk de spruitstukken ingebonden met heatwrap omdat theoretisch warme lucht sneller wegspoelt als koude lucht. O-)
Laatst heb ik op een Amerikaans SV forum hier ook een stukje over gelezen met een zeer positief verhaal er achter *D ,maar kan het helaas niet meer vinden.

sommige mensen hoor ik ook zeggen over 2 weken als mijn fiets de stalling in gaat haal ik de kuip er even af en smeer ik de uitlaat lekker dik in met motorolie tegen roesten en corrosie, maar als je een heatwrap er omheen hebt zitten maakt :? die roest toch ook geen kans meer?

Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben? of het zelf al gedaan hebben?


het zijn misschien stomme vragen :z , nee heb ik ja kan ik krijgen he. :}

:W :W :W
 

JanB

geblokkeeerd account
24 jan 2003
47.133
3
Een uitlaat rot nog het meest van binnen uit. Wat dat betreft maakt zo'n kaasdoek weinig uit. Maar dat geldt ook voor het vermeende effect op de afvoer van de verbrandingsgassen......
 

JanB

geblokkeeerd account
24 jan 2003
47.133
3
Deel van het effect bij auto's is ook dat de luchttemperatuur onder de motorkap minder hoog oploopt. Dus koelere lucht de carburateurs in, dus meer vermogen.
Ik betwijfel of dit bij motorfietsen nog opgaat.
Vlak het placebo-effect niet uit....
Hoop geld betaald voor zo'n stukkie doek, mooie verhalen er bij.....dat móet wel werken natuurlijk...... :+
 

TheAceOfSpades

MF veteraan
23 aug 2002
1.603
0
hoe heet dat spul? :?
Hittebestendige paint in dezelfde kleur als de tape (zwart in mijn geval) zelfde merk ook DEI geloof ik.

Ik heb het er ook nog niet afgehaald trouwens, dus heb geen idee wat er van mn bochten over blijft..

 
Laatst bewerkt:

TheAceOfSpades

MF veteraan
23 aug 2002
1.603
0
Dit is het :

http://www.designengineering.com/products.asp?m=sp&pid=13

The High Temperature (HT) Silicone Coating provides lasting protection for any hot surface up to 1500 degrees. DEI recommend the use of this coating with their exhaust wrap because it seals the material and provides lasting protection from oil, dirt and road grime. Don't limit the use to exhaust header wrap, this products works well on headers, blocks, starters and even on your grill at home.

* Heat protection up to 1500 degrees
* Seals and protects exhaust wrap
* Many uses around the home and shop
* One can enough for V8 headers
 
19 dec 2007
47
0
als het puur om de optics gaat : gewoon bij plaatselijke bouwmarkt van die glasvezeltape halen om scheuren en naden in gipsplaten mee af te dekken , is niet zo dicht geweven maar kost geen ruk dus extra dik wikkelen kan makkelijk , daarna met hitte bestendige verf netjes zwart (of wat voor kleur dan ook spuiten en klaar , low budget maar ziet goed uit . er wel ff rekening mee houden dat het ff stinkt tot de lijm er uit gebrand is , dus bij stoplichten niet te diep ademhalen
 

kilowattknijper

MF veteraan
21 nov 2004
5.701
0
breda
beste lezers.

Ik ben echt een noob :+ op het gebied van motoren. in het verleden heb ik me wel verdiept in de techniek van autos maar nooit van motoren |( .

nu heb ik onlangs een Sv 650 sra :] aangeschaft en heb toch een vraag.

Bij auto's met turbo's worden voornamelijk de spruitstukken ingebonden met heatwrap omdat theoretisch warme lucht sneller wegspoelt als koude lucht. O-)
Laatst heb ik op een Amerikaans SV forum hier ook een stukje over gelezen met een zeer positief verhaal er achter *D ,maar kan het helaas niet meer vinden.

sommige mensen hoor ik ook zeggen over 2 weken als mijn fiets de stalling in gaat haal ik de kuip er even af en smeer ik de uitlaat lekker dik in met motorolie tegen roesten en corrosie, maar als je een heatwrap er omheen hebt zitten maakt :? die roest toch ook geen kans meer?

Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben? of het zelf al gedaan hebben?


het zijn misschien stomme vragen :z , nee heb ik ja kan ik krijgen he. :}

:W :W :W
Koude uitlaatgassen hebben weer minder volume nodig en zullen dus op die manier sneller de uitlaat uitstromen.
Daarom dat RVS buizen iets wijder moeten zijn dan stalen buizen om hetzelfde volume gas door te voeren bij gelijke druk. De RVS buizen geleiden de warmte iets minder snel dan het gewone staal.

Die motorolie geeft een enorme walm en stank, en als die na een tijdje is opgetrokken gaat het roesten net zo snel.

Het roesten van binnenuit is meestal vanaf het midden van de uitlaat waar de uitlaatgassen voldoende afgekoeld zijn om zuren te laten condenseren. Met de zwavelarme benzine van tegenwoordig zou het corroderen iets moeten tegengaan als bijeffect.
 

Gsan

MF veteraan
27 feb 2006
3.001
0
beste lezers.

Ik ben echt een noob :+ op het gebied van motoren. in het verleden heb ik me wel verdiept in de techniek van autos maar nooit van motoren |( .

nu heb ik onlangs een Sv 650 sra :] aangeschaft en heb toch een vraag.

Bij auto's met turbo's worden voornamelijk de spruitstukken ingebonden met heatwrap omdat theoretisch warme lucht sneller wegspoelt als koude lucht. O-)
Laatst heb ik op een Amerikaans SV forum hier ook een stukje over gelezen met een zeer positief verhaal er achter *D ,maar kan het helaas niet meer vinden.

sommige mensen hoor ik ook zeggen over 2 weken als mijn fiets de stalling in gaat haal ik de kuip er even af en smeer ik de uitlaat lekker dik in met motorolie tegen roesten en corrosie, maar als je een heatwrap er omheen hebt zitten maakt :? die roest toch ook geen kans meer?

Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben? of het zelf al gedaan hebben?


het zijn misschien stomme vragen :z , nee heb ik ja kan ik krijgen he. :}

:W :W :W
heatwrap op n turbo uitlaat gebruiken we om n hogere warmte/energie val in de turbo te creeren O-)
 
Laatst bewerkt:

Gsan

MF veteraan
27 feb 2006
3.001
0
dat is bijna simpele middelbare school natuurkunde.....hoe meer energie je toevoegd aan n (uitlaatgas)turbine.........des te meer eruit komt aan kompressor zijde:+
 

veenseboy

MF'er
10 mei 2009
86
0
32
Veenendaal
dank jullie allen, voor jullie duiderlijke antwoorden.
Om komt samen te vatten.
heeft het voor mij geen zin ivm geen vermogen winst,
en voor het zicht/ onderhoud het zit toch achter de kuip.
 

Yamaha Dragstar

spamban
8 feb 2013
1
0
34
den haag
als ik het goed heb begrepen gaat dit ook over roest wanneer de motor stil staat?

Nu heb ik dit op de volgende manier opgelost.
Ik heb zelf een kleine schuur waar mijn chopper gestald staat. Dit is een donkere en vochtige koude schuur. Je begrijpt dit is ideaal voor roestvorming op het chroom en schimmel op mijn lederen zadel tassen( ik heb regelmatig nieuwe moeten kopen).

Nu heb ik een paneel in mijn schuur gehangen dat verwarmt door middel van infrarood. Dit heeft als effect dat schimmel en roest geen kans krijgen en het leer en de chroomedelen een stuk beter de winter door komen.

ik weet alleen niet meer precies hoe dat bedrijf heet. Ik zal de naam vanavond even opzoeken.

[modbreak]
Is het niet ONGELOFELIJK toevallig dat je net een spam advertentie hebt geplaatst? En nu meld je je als nieuwe user in een oud topic en je gaat hetzelfde product promoten.
|(
[/modbreak]
 
Laatst bewerkt door een moderator:

The Screaming Chief

MF veteraan
7 jun 2005
27.802
0
50
Spijkenisse
www.doc-nl.org
als ik het goed heb begrepen gaat dit ook over roest wanneer de motor stil staat?

Nu heb ik dit op de volgende manier opgelost.
Ik heb zelf een kleine schuur waar mijn chopper gestald staat. Dit is een donkere en vochtige koude schuur. Je begrijpt dit is ideaal voor roestvorming op het chroom en schimmel op mijn lederen zadel tassen( ik heb regelmatig nieuwe moeten kopen).

Nu heb ik een paneel in mijn schuur gehangen dat verwarmt door middel van infrarood. Dit heeft als effect dat schimmel en roest geen kans krijgen en het leer en de chroomedelen een stuk beter de winter door komen.

ik weet alleen niet meer precies hoe dat bedrijf heet. Ik zal de naam vanavond even opzoeken.
je ziet het alleen erg goed terug op je energierekening.

Goed poetsen en blanke metaal inspuiten met WD40, chroom met WD40 en je leren zadel goed te behandelen met een leerwas/impregneer/verzorgingsmiddel* (*= doorhalen wat je niet van toepassing vindt op je eigen motor)
 

Bolski

MF veteraan
Donateur
29 okt 2003
59.740
66
www.bolski.nl
als ik het goed heb begrepen gaat dit ook over roest wanneer de motor stil staat?

Nu heb ik dit op de volgende manier opgelost.
Ik heb zelf een kleine schuur waar mijn chopper gestald staat. Dit is een donkere en vochtige koude schuur. Je begrijpt dit is ideaal voor roestvorming op het chroom en schimmel op mijn lederen zadel tassen( ik heb regelmatig nieuwe moeten kopen).

Nu heb ik een paneel in mijn schuur gehangen dat verwarmt door middel van infrarood. Dit heeft als effect dat schimmel en roest geen kans krijgen en het leer en de chroomedelen een stuk beter de winter door komen.

ik weet alleen niet meer precies hoe dat bedrijf heet. Ik zal de naam vanavond even opzoeken.
Welkom op MF!

Is het niet ONGELOFELIJK toevallig dat je net een spam advertentie hebt geplaatst? En nu meld je je als nieuwe user in een oud topic en je gaat hetzelfde product promoten.
|(
 
Laatst bewerkt: