heb 10w40 in me motor en 50ml 10w50 erbij, by mistake

Status
Niet open voor verdere reacties.

johan-gixxer

Die hard MF'er
31 dec 2007
304
0
groningen
alles eruit en nieuwe 10w40 erin,
of eerder die paar ml boeien niet zoveel, gewoon weer bijvullen met 10w40...

betreft gsx-r 1000 k3
 
alles eruit en nieuwe 10w40 erin,
of eerder die paar ml boeien niet zoveel, gewoon weer bijvullen met 10w40...

betreft gsx-r 1000 k3
Tsjah....het is altijd beter als je het hele zaakje aftapt EN je filter vervangt en dan weer 10W40. Ik heb het zelf ook eens gedaan, zaterdagavond er achter komen dat ie wel wat lust en zondag naar de ring gaan. Toen ook bijgevuld met 10W50. Hij heeft bij mij nog nooit een klap daardoor verkeerd gegeven :N :)
 
danke bitte
ik heb van die "ELF 4t" shizzle erin nu dus weer 10w40
in de bruiksaanwijzing staat iets met API classificering, en dan SF of SG.
ik heb wel API maar dan andere code, van motorport.
maakt het uit voor je motor?
 
In een motorfiets met een natte koppeling hoor je API/SG te gebruiken en geen SF ..... JASO-MA mag ook ;)

Maar...... RSV31... kán 't je waarschijnlijk véél beter uit leggen :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik kan me niet voorstellen dat dit een serieuze vraag is, en is dit de zoveelste poging om een olietopic te starten, maar mocht het serieus zijn:

Dit is de reden dat er een Europeesche regel is dat ALLE motorolieen mengbaar moeten zijn.
Geen enkele auto/motor bezitter kan achterhalen wat de samenstelling van zijn olie is en welke viscositeit er inzit, dus moeten oliefabrikanten er voor zorgen dat er niets fout kan gaan..

dus maakt geen zak uit
 
Heel simpel:

Luister naar een echte expert (ik zei de gek) die je nu zegt dat het geen reet uit maakt zolang beide olien een JASO MA of JASO MA2 spec hebben. Zeker voor een Gixxer blok maakt het geen reet uit.

Ten tweede, gebruik de zoekfunctie......alles wat je moet weten is al tig keer op MF neer gezet.

Ik zeg slotje!
 
Heel simpel:

Luister naar een echte expert (ik zei de gek) die je nu zegt dat het geen reet uit maakt zolang beide olien een JASO MA of JASO MA2 spec hebben. Zeker voor een Gixxer blok maakt het geen reet uit.

Ten tweede, gebruik de zoekfunctie......alles wat je moet weten is al tig keer op MF neer gezet.

Ik zeg slotje!

Ok chef!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan