heb hier een klein motor probleempje

hallo luitjes,

heb ff een vraagje :? heb namelijk een boldorblok die een beetje van die rare kuurtjes begint te krijgen. :( iedere keer als ik er een eindje mee ga rijden :] gaat dat kreng naarmate hij warmer wordt ook steeds meer toeren maken als ik stil sta :( .
wie kent dit probleem ook en weet mischien wat de oorzaak kan zijn :?
kan het zijn dat er mischien een gasschuif blijft steken??sproeiers?
hoor het graag :} :} enne alvast bedankt voor de tips :9

Ergens valse lucht
 
Kijk meteen ff of het stelschroefje van de choke, die het stationair ophoogt vrijkomt. (zit op cb400f carbs, kweenie of grotere cebees dat ook hebben)

Met de choke zet je namelijk niet alleen wat luchtkleppen dicht, maar het mechanisme geeft als het ware ook een beetje gas voor je.


Snelste controle is kijken of de normale stationair schroef niet stiekem helemaal los komt van het piefje waar ie tegenaan moet komen.(zonder choke)

Kijk wel ff ter controle van de week naar de kleur van je bougies ivm je open luchtfilters.
 
Hoe kun je aan de kleur van de bougies zien of het mengsel goed is? Want ik denk dat de sportfilters meer lucht doorlaten dan de originele filters.... Tijdens het rijden heb ik overigens niks gemerkt, geen haperingen of ploffen ofzo 8-)
 
Hoe kun je aan de kleur van de bougies zien of het mengsel goed is? Want ik denk dat de sportfilters meer lucht doorlaten dan de originele filters.... Tijdens het rijden heb ik overigens niks gemerkt, geen haperingen of ploffen ofzo 8-)
Als ie maar niet wit/zwart is. Wit = te weinig benzine, Zwart = teveel. Hij behoord (licht) koffiebruin wezen, dit test je na een LANGE rit.
Grijzig kan ook nog wel.
 
Daar heb ik met m'n XJ nou ook last van.
Heb de inlaatrubbers al gechecked met remreiniger, geen toerentalverhoging dus lijken me okay (als ze nu niet zijn opgevreten door de remreiniger tenminste O-) )
Heb ook al eens gesynchroniseerd maar aangezien ik een Yamaha met YICS heb en niet het specifieke YICS-tooltje, zou dat misschien nog wat nauwkeuriger kunnen.
Kleppen zijn gesteld en de carbs hebben bij NitroMax in de ultrasoon gelegen.
Weet het verder ook niet meer '(
Zonder zo'n tool kan je echt niet goed synchroon stellen. Je zal dat toch bij een dealer moeten laten doen.
 
Wij hebben wel handmatig synchroon gesteld.... Een licht erbij en dan kun je zien of er iets slagschaduw onstaat als de kleppen gesloten zijn. diegene met een minuscuul streepje slagschaduw zijn dus niet helemaal gesloten. Ik weet het, niet helemaal professioneel, maar het werkt wel.

Bedankt voor de tips, ik zal de bougies in de gaten houden. Als er teveel lucht binnen komt door de sportfilters, dan kan ik opvulmateriaal in de luchtfilters doen denk ik.
 
of bij backkie en mij tegenwoordig... :P

We hebben zo'n ding aangeschaft met de bedoeling om voor een erreg kleine vergoeding (5 euri) de kosten eruit te halen.... :]
 
Hoe kun je aan de kleur van de bougies zien of het mengsel goed is? Want ik denk dat de sportfilters meer lucht doorlaten dan de originele filters.... Tijdens het rijden heb ik overigens niks gemerkt, geen haperingen of ploffen ofzo 8-)
Heb er hier ooit een mooi plaatje van gevonden en gesaved :)
full




En wat betreft dat YICS-gebeuren: ik ga zelf zo'n ding in elkaar flanzen (of ram gewoon benzineslang in die tunnel)
YICS.gif
 
Laatst bewerkt:
zo daar ben ik weer ff ;) ben nu met de carbs bezig en heb dus alweer een vraag :?
het gaat over de klepjes bij de aanvoer naar de cilinders.
moeten die helemaal afsluiten als je geen gas geeft of moeten ze iets open staan?.
bij mij staan er drie heel iets open en eentje staat er dicht.
heb de rubbers ook algechekt .
en de gasnaalden :9 nu de vlotterkamer nog loshalen.
en sproeiers checken.
 
het is me weer gelukt :} :} hij loopt weer normaal stationair.
carbs schoon gemaakt.
sproeiers schoongemaakt .
kortom alles is weer tip top in orde :p
en het euvel was ...dat er drie van die klepjes iets te ver open bleven dat zorgde er dus voor dat er valse lucht bij kwam.
ik weet nu dat die klepjes allemaal zo dicht mogelijk horen te staan als je geen gas geeft.
heb wel twee keer de smerissen aan de deur gehad :( maar heb het nu voor elkaar.
enne nog bedankt allemaal voor de tips :} :} :}
 
het is me weer gelukt :} :} hij loopt weer normaal stationair.
carbs schoon gemaakt.
sproeiers schoongemaakt .
kortom alles is weer tip top in orde :p
en het euvel was ...dat er drie van die klepjes iets te ver open bleven dat zorgde er dus voor dat er valse lucht bij kwam.
ik weet nu dat die klepjes allemaal zo dicht mogelijk horen te staan als je geen gas geeft.
heb wel twee keer de smerissen aan de deur gehad :( maar heb het nu voor elkaar.
enne nog bedankt allemaal voor de tips :} :} :}

Ha, dus eigenlijk hetzelfde probleem gehad als mijn ouwe brik! Maarre, Smerissen aan de deur :?
 
Ha, dus eigenlijk hetzelfde probleem gehad als mijn ouwe brik! Maarre, Smerissen aan de deur :?
ja was het zelfde probleem als bij jou :) en wat die smeris betreft :( kan me er nu nog kwaad om maken.
er scheen iemand gebelt te hebben naar het smeris honk omdat ze vonden dat ik teveel lawaai maakte.
ik moet hem toch uit kunnen proberen :? toch?
zal wel een motor hater zijn of mischien wel jaloers.
en ik heb er maar van die half open pijpen op zitten.
 
daar heeft die smeris verder weinig op gezegd.
hoe zal dat gaan als ik van die echte open pijpen er op zet????
heb er nog wel een paar liggen in de schuur :o
 
of bij backkie en mij tegenwoordig... :P

We hebben zo'n ding aangeschaft met de bedoeling om voor een erreg kleine vergoeding (5 euri) de kosten eruit te halen.... :]

Ha, ik heb net een afspraak gemaakt bij de plaatselijke dealer (tilburg) om mijn bolletje te laten synchen, dat gaat mij uurloon kosten, totaal zo'n 50 pleuro. Backkie zit in Den Bosch, en jij? Kan ik niet eens langskomen, uiteraard tegen vergoeding, om te synchen? Lijkt me leuk om meteen eens kennis te maken, aangezien ik wel constant topics en reacies van je lees maar geen idee heb wie triaatje is! ;)

PS. Toen ik deze bol d ór kocht, had ie ook dat telkens als het blok goed warm was, hij stationair teveel toeren draaide. Kwestie van goed warm laten lopen, dat toerental afstellen dmv de grote knop, op 1100 toeren. Nu doet ie het perfect, stond gewoon verkeerd. Maar ja, dat zal je al wel geprobeerd hebben, niet? Anyway: succes ermee!
 
He M Tria heeft tegenwoordig een nieuw topic :+
Maak je WOEST bij Woesthoff

Maaaruh moeten we toch een keer bij Tria gaan afspreken M, T en Ik hebben samen een carbtune gekocht om daarmee onze brikkies te kunnen synchen. Carbtune ligt veilig bij T opgeborgen.
 
He M Tria heeft tegenwoordig een nieuw topic :+
Maak je WOEST bij Woesthoff

Maaaruh moeten we toch een keer bij Tria gaan afspreken M, T en Ik hebben samen een carbtune gekocht om daarmee onze brikkies te kunnen synchen. Carbtune ligt veilig bij T opgeborgen.

jammer dat het net iets te ver is voor mij ,anders was ik ook nog wel ff langs gekomen voor het syncen van de carbs.
maar wat kost dan zo,n apperaatje dan wel ??????????
 
Terug
Bovenaan Onderaan