Heb ik vakantie en is het zulk kut weer:(

Auke

MF veteraan
3 jun 2001
1.053
12
Fryslân
Ik heb gruwelijke hekel aan motorrijden in de regen, want ik rijd voor mijn plezier en als het regent :) ik niet, dus nou staat dat ding maar in zijn garage :(

_________________
Auke's page voor ach tja, muziek, cdcovers, motoren enzo.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Auke op 2001-07-12 20:14 ]
 
Het is m'n enige vervoermiddel dus regen/wind/hagel het maakt niet uit, ik rij gewoon door. Het is wel niet :) maar ja .... Alleen als er gepekeld is laat ik hem staan, heb me me vorige motor gekost. Overal aanslag op en de ketting sleet als een idioot.

 
Af en toe zie ik swinters wel een motor door de pakken sneeuw op de rijksweg rijden, daar heb ik dan erg veel medelijden mee '( Dan ben ik wel erg blij met 4 wielen een dak en een kacheltje
 
Mwha valt mee, heb het zelf ook gedaan.
Zolang je maar goede kleding aanheb:
- 2 paar sokken en een stuk krant in mijn laarzen
- broek met thermo voering
- jas met thermo voering
- halskraag met thermo voering
- sjaal
- bivakmuts van craft
- dikke winterhandschoenen
(je voelt je net een worst)

Zelf heb ik weleens 's nachts met -10 gereden. Van kou merkte ik weinig op me handen en tenen na die waren na 20 minuten een beetje gevoelloos.

 
ik heb ook geen auto, alleen de cat... en natuurlijk regen is '( , maar als het vriest is het ECHT ;(

DaveCave, niet dat ik het koud heb, maar het is gewoon te gevaarlijk!

kan me voorstellen dat je niet gaat toeren als het regent! |( :)

[ Dit Bericht is bewerkt door: BertV op 2001-07-12 21:36 ]
 
Gewoon zo rijden richting zuid totdat de temperatuur aangenaam genoeg is... })
 
DaveCave, niet dat ik het koud heb, maar het is gewoon te gevaarlijk!

Zodra het ijzelt gaat de snelheid richting stapvoets maar sneeuw is niet zo erg dat zie je tenminste. Blijft opletten geblazen (niet teveel blazen, bevriest je vizier :) :) )

 
Ik heb ook geen auto (wel rijbewijs, maar wat moet je met zo'n ding? 8-) )

Dus 's winters is het wel eens afzien. Maar soms is het voor mij geen doen om met de trein te gaan, omdat ik ploegendienst draai. Zo had ik late dienst op 31 dec. Hier en daar nog een aardig pak sneeuw, dus met de trein naar mijn werk (Almere - Amsterdam AMC). Alles leuk en aardig, maar na 8ten rijdt er geen O.V. meer op zo'n dag. Ik werk dan tot 22 uur dus met een taxi à f125,- naar huis.

Moraal: ik mis die auto absoluut niet, maar in de winter is het soms echt problematisch. Ik rijd wel door, maar aan alles komt een einde (pak sneeuw, gladheid enz....).

Ik heb vorige winter een keer in de (verse) sneeuw gereden, mmar dat was afzien. Normaal kan ik makkelijk een 1/2 uurtje in de vriekou rijden, maar ik deed er door die gladheid 2 X zo lang over: voelde mijn vingertjes niet meer. En het was en prestatie om zonder onderuit te gaan thuis te komen: naar huis bijvoorbeeld vanaf de snelweg was een ramp. Hier en daar een weggetje wat een beetje naar beneden loopt. Je kan niet remmen, zit al stpvoets in z'n drie en er komt toch echt een rotonde aan.........dan maar rechtdoor en maar hopen dat die auto op mij w8 ook al heeft ie voorrang......
Dit doe ik dus nooit meer. Het probleem was alleen dat dit na een n8dienst was, op een zondag. En moest ik dus anders mijn motor laten staan en 2 uur w8en op de eerste metro / trein.......

Lang verhaal, ach ja '(
 

Toen ik nog buiten Rotterdam werkte ging ik ook altijd op de motor naar het werk en ook dan was het wel eens -10 gelukkig moest ik maar 20 km heen en dan weer 20 km terug. Mijn vriendin moet 50 km heen en terug :} Ja, dat is pas een bikkel!
 
Op 2001-07-12 20:38, schreef DaveCave:
Mwha valt mee, heb het zelf ook gedaan.
Zolang je maar goede kleding aanheb:
[... heeeeeleboel heeeeeele warme kledij ..]

en dan op kantoor aankomen en al die rommel weer moeten uitdoen.. en weer aan als je weer naar huis gaat.. no thx
 
Ja, je moet er wat voor over hebben...........

Maar je bent motorfanaat of niet, toch????? *D
 
Kijk, merel daar gaat het nou om. 8-)

Moet toegeven was altijd een kleine tien minuten bezig met omkleden, daarbij kwam dat ik in pak liep dus de helft zat in een tas tegen het kreukelen.

 
Ik moet mij toch echt hierbij aansluiten. Ik heb ook geen auto (wel rijbewijs), maar wel twee motoren... In die pokke randstad kun je zo'n koekblik toch nergens kwijt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan