Heb ik weer, lekke voorvorkkeerring

Duncan

MF veteraan
Donateur
19 mei 2001
16.350
12.922
Wil ik vanmorgen mijn FZR een beetje schoonmaken en de ketting smeren, zie ik ineens olie op mijn voorvork. Linkerpoot de keerring verrot ;( .natuurlijk weer in het weekend als het mooi weer wordt. kan natuurlijk niet meteen bij de winkel terecht maar pas woensdag, Weet iemand of ik hier toch nog mee door kan rijden ? Het spuit er niet uit ofzo, het word alleen een beetje nat rondom de poot.
 
Ik was van plan om maandagochtend bij safe langs te gaan voor een leren broek. En dat moet natuurlijk wel met de motor.Ik snap dat het de wegligging niet ten goede komt anders had yamaha het bij de ontwikkeling wel weggelaten dus het moet dan maar wat relaxter (chopper style ofzo) Weet er iemand trouwens of €100 redelijk is voor deze klus ? Na mijn vorige ervaring met een winkel wil ik me niet voor de 2e keer aan deze steen stoten.
 
Laatst bewerkt:
OK, grapje werd niet begrepen...
Als er olie op je band komt is dit zeer slecht voor de wegligging...
'( word hier nu ook al voor de gek gehouden. maar bedankt, zal de dijkjes maar voor de zekerheid dit weekend links laten liggen. Als iedereen nu ook nog eens wil wegblijven maandagochtend bij Safe Apeldoorn kan ik een mooie broek kopen met plek voor een setje kneesliders })
 
Tja ook ik heb een FZR en ja ook mijn simmerringen in de voorvork hebben reeds gelekt.
Ik doe dit klusje zelf en het valt best wel mee.
Kosten nieuwe simmerringen (2 stuks) nog geen 10 euro dus ik vind 100 euro voor het te laten doen best veel.(olie laat ik zitten)
Als je wil weten wat het werk inhoud dan zie ik dat hier wel
groetjes Jan.........
 
Tja ook ik heb een FZR en ja ook mijn simmerringen in de voorvork hebben reeds gelekt.
Ik doe dit klusje zelf en het valt best wel mee.
Kosten nieuwe simmerringen (2 stuks) nog geen 10 euro dus ik vind 100 euro voor het te laten doen best veel.(olie laat ik zitten)
Als je wil weten wat het werk inhoud dan zie ik dat hier wel
groetjes Jan.........

Als je dan toch bezig bent dan meteen even die olie vervangen. Die paar liter kosten je de kop niet.
 
Tja ook ik heb een FZR en ja ook mijn simmerringen in de voorvork hebben reeds gelekt.
Ik doe dit klusje zelf en het valt best wel mee.
Kosten nieuwe simmerringen (2 stuks) nog geen 10 euro dus ik vind 100 euro voor het te laten doen best veel.(olie laat ik zitten)
Als je wil weten wat het werk inhoud dan zie ik dat hier wel
groetjes Jan.........
Hij zei zelf rond de 75, voor de zekerheid wat extra erbij, kom je nooit voor verrassingen
 
Tja ook ik heb een FZR en ja ook mijn simmerringen in de voorvork hebben reeds gelekt.
Ik doe dit klusje zelf en het valt best wel mee.
Kosten nieuwe simmerringen (2 stuks) nog geen 10 euro dus ik vind 100 euro voor het te laten doen best veel.(olie laat ik zitten)
Als je wil weten wat het werk inhoud dan zie ik dat hier wel
groetjes Jan.........

Voorvork olie verouderd ook.Vandaar dat het verstandig is die ook te vervangens als hij toch los is.Die keerringen zelf zijn niet echt duur dat klopt.En met lekke voorvork keerringen zou ik niet gaan rijden.Hij gaat steeds slechter sturen.
 
100 euro lijkt mij niet duur, net zelf gedaan was voor 2 dempers 50 euro materiaal kwijt. keerringen, stofringen en olie. Ik zou ze altijd alle twee laten doen, want even later komt de volgende
 
100 euro lijkt mij niet duur, net zelf gedaan was voor 2 dempers 50 euro materiaal kwijt. keerringen, stofringen en olie. Ik zou ze altijd alle twee laten doen, want even later komt de volgende
 
Terug
Bovenaan Onderaan