Heb ik weer........remblokken

blinkybill

Die hard MF'er
27 okt 2005
786
0
Doordat mijn voorvorkkeeringen lekten, is er olie op de remblokken gekomen en natuurlijk er in getrokken. De remblokken waren pas 2 maand oud :(

Doordat ik het eigenlijkst zonde vind om deze gelijk weer te vervangen, vraag ik me af of er ook een manier is om de olie weer uit de blokken te krijgen.


(heb ze nu in de benzine te liggen....mogelijk dat dat resultaat op leverd)
 
niet. Koop nou gewoon nieuwe remblokken, kost je mss 50 euro. Je kunt ook allerlei huis tuin en keukentrucjes proberen om die 50 euro te besparen. Ben wel benieuwd wat er dan door je hoofd gaat op het moment dat je een noodstop wil maken en je motor remt niet (genoeg) af ;)

Je leven is meer waard dan die 2 remblokken, vervang ze gewoon ;)
 
niet. Koop nou gewoon nieuwe remblokken, kost je mss 50 euro. Je kunt ook allerlei huis tuin en keukentrucjes proberen om die 50 euro te besparen. Ben wel benieuwd wat er dan door je hoofd gaat op het moment dat je een noodstop wil maken en je motor remt niet (genoeg) af ;)

Je leven is meer waard dan die 2 remblokken, vervang ze gewoon ;)
:^

setje nwe blokken is echt goedkoper dan een begrafenis of crematie.
 
:^

setje nwe blokken is echt goedkoper dan een begrafenis of crematie.

Daar ontkom je niet aan :} maar misschien was er een truckje om ze weer schoon te krijgen.....maar dan ga ik toch maar nieuwe aanschaffen.

Wel zonde voor deze blokken! De allerduursten aangeschaft en nu alweer naar de kloten!
 
Ik heb het het remblokje dat doordrenkt was met voorvorkolie gewoon met remmenreiniger schoongespoten en laten drogen. Nou remt een standaard 92-er Vmax toch al voor geen meter, dus ik merkte geen verschil.
 
Ach, ik denk dat er gauw te bang word gedaan als het over remmen gaat. Als het om me eigen remmen ging, had ik ze gewoon ff flink laten doorweken met remreiniger. Maarja, dat kan ik natuurlijk niet voor een ander bepalen!
 
:^
Wielremcilinders bij auto's gaan wel eens gapot en komt de remolie op de remvoering.
Remreiniger en schuurpapier erover en heb nooit klachten gehad, maar ja het zijn dan ook remtrommels. En geen remschijven die die een motorfiets van 200+ moeten laten afremmen naar 0.
 
Nee ik denk dat je beter geen remreiniger op je remmen kunt spuiten inderdaad :?

WHAHAHAHA.....................


ik heb ze laten inweken met benzine (bij gebrek aan remreiniger) en drooggebrand met een brander en vervolgens opgeschuurd.

Resultaat......ik krijg weer remslijpsel op mijn velgen>>>> dat wordt weer poetsen dus!!! Bedankt voor alle tips, maar vond de mijne ook wel geslaagd. *O*

Scheelt voor een (arme) student weer heel wat euries :}
 
ach ik had het ook zo gedaan bij mezelf. maar je kunt over zulke belangenrijke dingen natuurlijk niet voor iemand anders beslissen!

En een begravenis is misschien wel duurder als nieuwe remblokken, maar dat hoef je tenminste niet zelf te betalen en nieuwe blokken wel! :)
 
Wat ook goed kan werken; in een spoelbak met koudontvetter. Voor een pak stroopwafels was ik indertijd weer helemaal het heertje. Met dank aan de plaatselijke metaalboer. Maar blijf alsjeblieft je remmen -na wat voor spoelmethode dan ook- wel goed in de gaten houden. Want zelfs bij gebruik van koudontvetter zweette,door warmteontwikkeling, er nog een miniscule hoeveelheid olie uit. Een nabehandeling met remmenreiniger gaf pas een langdurig 'als nieuw' gevoel! Gebruik je gezonde verstand altijd!

save drive! Martin
 
:^
Wielremcilinders bij auto's gaan wel eens gapot en komt de remolie op de remvoering.
Remreiniger en schuurpapier erover en heb nooit klachten gehad, maar ja het zijn dan ook remtrommels. En geen remschijven die die een motorfiets van 200+ moeten laten afremmen naar 0.

Voorvork olie en rem vloeistof niet met elkaar verwisselen
 
WHAHAHAHA.....................


ik heb ze laten inweken met benzine (bij gebrek aan remreiniger) en drooggebrand met een brander en vervolgens opgeschuurd.

Resultaat......ik krijg weer remslijpsel op mijn velgen>>>> dat wordt weer poetsen dus!!! Bedankt voor alle tips, maar vond de mijne ook wel geslaagd. *O*

Scheelt voor een (arme) student weer heel wat euries :}

Je vergeet 1 ding:

Het echte "remmateriaal" zit met speciale "lijm" vast op het stalen plaatje. Deze 2 "stukjes" samen vormen je remblokje zoals je ze in de winkel koopt.

Ik heb er geen idee van wat een flinke klots benzine (ze notabene laten inweken) doet met de hechting tussen deze twee zaakjes..........

Snap je hem?


:W
 
Ik meen te weten dat (in ieder geval de organische) remmaterialen met een temperatuur- en CHx bestendige epoxylijm vastzitten. Hoe dan ook, wel een interessant gegeven om meer over te weten te komen. Zijn er lijm/rem experts in the house?

Groet Martin
 
Wat doen mensen toch altijd panisch als het over hun remmen gaat... :Z

Bedenk nou maar eens hoe vaak er ongelukken gebeuren door haperende remmen.
Half Nederland rijd met stokoudige verzadigde remvloeistof, vastgekoekte remzuigers of uitgedroogde rubberen leidingen, en daar maalt niemand om.

Maar als er 2 druppels olie op je remblokken komen moeten ze uiteraard onmiddelijk vervangen worden!
Houd toch op, er slingert wel meer drek over je remmen heen, moet ik ze dan na elke rit gaan vervangen?
Netjes schoonmaken, zorgvuldig monteren en lekker rijden!
 
Wat doen mensen toch altijd panisch als het over hun remmen gaat... :Z

Bedenk nou maar eens hoe vaak er ongelukken gebeuren door haperende remmen.
Half Nederland rijd met stokoudige verzadigde remvloeistof, vastgekoekte remzuigers of uitgedroogde rubberen leidingen, en daar maalt niemand om.

Maar als er 2 druppels olie op je remblokken komen moeten ze uiteraard onmiddelijk vervangen worden!
Houd toch op, er slingert wel meer drek over je remmen heen, moet ik ze dan na elke rit gaan vervangen?
Netjes schoonmaken, zorgvuldig monteren en lekker rijden!


:^

zo is dat!

Stelletje mierenneukers hier. :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan