Heb ik weer........remblokken

blinkybill

Die hard MF'er
27 okt 2005
786
0
Doordat mijn voorvorkkeeringen lekten, is er olie op de remblokken gekomen en natuurlijk er in getrokken. De remblokken waren pas 2 maand oud :(

Doordat ik het eigenlijkst zonde vind om deze gelijk weer te vervangen, vraag ik me af of er ook een manier is om de olie weer uit de blokken te krijgen.


(heb ze nu in de benzine te liggen....mogelijk dat dat resultaat op leverd)
 
Wat doen mensen toch altijd panisch als het over hun remmen gaat... :Z

Bedenk nou maar eens hoe vaak er ongelukken gebeuren door haperende remmen.
Half Nederland rijd met stokoudige verzadigde remvloeistof, vastgekoekte remzuigers of uitgedroogde rubberen leidingen, en daar maalt niemand om.

Maar als er 2 druppels olie op je remblokken komen moeten ze uiteraard onmiddelijk vervangen worden!
Houd toch op, er slingert wel meer drek over je remmen heen, moet ik ze dan na elke rit gaan vervangen?
Netjes schoonmaken, zorgvuldig monteren en lekker rijden!

Ja, zo zou je mijn eerste reactie ook kunnen verwoorden :P
 
Ook ik had de keeringen eruit liggen en de remvoeringen zo vet als een frituurpan, als ik nu een dealer zou zijn zou ik ook hard roepen vervangen die dingen niet vertrouwd!!!!!
maar kijkend naar mn budget heb ik ze schoongemaakt en even weer stevig ingeremd, zonder dat de noodzaak daar was, moest eerst wel even wat harder knijpen en nu doen ze het gewoon weer goed. dingen kosten 68 pleuro's tis wel best.
 
Wat doen mensen toch altijd panisch als het over hun remmen gaat... :Z

Bedenk nou maar eens hoe vaak er ongelukken gebeuren door haperende remmen.
Half Nederland rijd met stokoudige verzadigde remvloeistof, vastgekoekte remzuigers of uitgedroogde rubberen leidingen, en daar maalt niemand om.

Maar als er 2 druppels olie op je remblokken komen moeten ze uiteraard onmiddelijk vervangen worden!
Houd toch op, er slingert wel meer drek over je remmen heen, moet ik ze dan na elke rit gaan vervangen?
Netjes schoonmaken, zorgvuldig monteren en lekker rijden!


:^

wel mee eens eigenlijk..

er zijn er bovendien legio die met lekkende vorkkeeringen een tijdje doorrijden..kan er ook wel eens wat vorkolie op een schijf komen..

of kettingspray op een achterremschijf ..alé, ik roep maar wat he..

uiteraard is vervangen beter maar als je ze niet vervangt, en idd netjes alles schoonmaakt, nakijkt en zorgvuldig monteerd wil dat niet meteen zeggen dat je met je leven speelt en je begrafenis vast kan gaan regelen..beetje vergezocht imo

;)
 
laat onze hobby vooral geen geld mogen kosten, stel je voor dat moeder de vrouw gaat reageren.
Nog een tip: wanneer je remmen gaan piepen: gewoon de blokken en schijven met een dun laagje olie insmeren. kost geen geld en het piepen ia afgelopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan