Heb ik weer |(

daydreamer

MF veteraan
16 mei 2004
2.276
0
Rotterdam
Net twee weken mn nieuwe fiets zie en weer een erbij!

Heb ik nu na 800 km n spijker in mn band zitten |( B|
Heb ff zitten bellen en voor 177 euro heb ik n nieuwe Metzeler z4 erop liggen (ligt er nu ook om en voor ook)

k was iig ff niet zo happy toen k de prijs hoorde.. wist wel dat t zoiets zou worden, maar had t nog ff verdrongen :X ---> de bestemming voor mijn maandloon is dus alweer gevonden |(

iig, bandje wat er om lag was niet nieuw, moet over n 1000 a 1500 kilometertjes toch wel vervangen worden.. dus t word iig wel n nieuwe band erom, maar wil nog ff weten hoeveel het zou kosten om n plu-tje erin te zetten, en of t uitmaakt of je voor of achter een andere zou nemen...

geef deze beginnende motorrijder ff advies graag O-)
 
Pluutje kost enkele tientjes dacht ik. Is overigens al erg veel over getopiced.

k, k wilde behalve die vraag over t plu-tje ook graag gewoon advies over wat k zou kunnen doen.. (ben graag goed op de hoogte) dus of ik ipv van die metzeler misch beter een andere band erom kan laten leggen (beter, slijtvaster, goedkoper, etc) mijn eerste ingeving was van: "doe maar weer n metzeler, ligt er voor ook om" maar k sta open voor advies... dus spui maar..
 
Andere band voor en achter is over het algemeen geen probleem en als je toch over wilt stappen naar een ander merk/type is dit natuurlijk het moment ;)
Plutje kost je nog geen 30 euro volgens mij.
 
Je bandenkeus is afhankelijk van je rijstijl. Rijdt je eigenlijk altijd behoorlijk rustig, kies dan voor iets als de Michelin Macadam. Rijdt je regelmatig best sportief, kies dan voor een band als de Bridgestone BT020. Rijdt je supersportief dan moet je denken aan banden als Michelin Pilot Power of Bridgestone BT014.

Een paraplutje vind ik een betrouwbare oplossing (€ 35,-), ik heb er momenteel ook één in m'n achterband zitten en het geeft geen problemen, ook niet op het circuit (VRO3).

Mocht je op zoek zijn naar goedkope motorbanden neem dan eens een kijkje op www.mynetmoto.com

Succes ermee!
 
Laatst bewerkt:
Je bandenkeus is afhankelijk van je rijstijl. Rijdt je eigenlijk altijd behoorlijk rustig, kies dan voor iets als de Michelin Macadam. Rijdt je regelmatig best sportief, kies dan voor een band als de Bridgestone BT020. Rijdt je supersportief dan moet je denken aan banden als Michelin Pilot Power of Bridgestone BT014.

Een paraplutje vind ik een betrouwbare oplossing (€ 35,-), ik heb er momenteel ook één in m'n achterband zitten en het geeft geen problemen, ook niet op het circuit (VRO3).

Mocht je op zoek zijn naar goedkope motorbanden neem dan eens een kijkje op www.mynetmoto.com

Succes ermee!

thnx voor de tip, k krijg nu iig n overzicht met prijzen.. ik rijd redelijk sportief, lekker spelen op de dijk en bochtjes rijden (voor zover dat met 4 weken rijbewijs noemenswaardig is ;) ) zat eerst ook aan plu tje te denken, maar voor t nieuwe seizoen moet er toch n nieuwe op, dus wrom niet nu al van mn btje extra profiel genieten (toch wel prettig als t slechter weer wordt)
 
thnx voor de tip, k krijg nu iig n overzicht met prijzen.. ik rijd redelijk sportief, lekker spelen op de dijk en bochtjes rijden (voor zover dat met 4 weken rijbewijs noemenswaardig is ;) ) zat eerst ook aan plu tje te denken, maar voor t nieuwe seizoen moet er toch n nieuwe op, dus wrom niet nu al van mn btje extra profiel genieten (toch wel prettig als t slechter weer wordt)
Houd er wel rekening mee dat de prijzen op die site behoorlijk af kunnen wijken van de prijzen die je in NL bij een dealer betaald. Zo kost een set voor mij €268,28 op die site en €380,- bij een dealer.

Edit: Ik zie nu dat je een SV rijdt, heb ik zelf ook gehad :) Ik raad je een BT020NT aan, daarmee kun je bij een SV de voetsteunen aan de grond rijden.
 
Houd er wel rekening mee dat de prijzen op die site behoorlijk af kunnen wijken van de prijzen die je in NL bij een dealer betaald. Zo kost een set voor mij €268,28 op die site en €380,- bij een dealer.

ok, maar die Metzeler is dus geen bizar dure band dan of zie k dat verkeerd (heb gebeld voor prijs en dat was inclusief omleggen als t goed is) hij reed mij nl wel best...
 
ok, k denk dat k toch gewoon een nieuwe Metzeler erom laat gooien.. die ligt er voor ook om en heb er geen problemen mee... (lekker mee buitengespeeld :9~ ) weet misch iemand nog iets over de levensduur van die 2 banden (Metzeler Z4 en Bridgestone BT 020 NT) of zit daar niet zoveel verschil in...? (t is voor n 25 kw, dus k houd bij t wegrijden wel rubber over ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan