Heb ik weer

knee down

Die hard MF'er
8 sep 2003
312
0
West-Friesland
Vandaag bloedmooi weer, dus fiets uit de schuur om de buurt maar weer eens even onveilig te maken.
Nou nix daarvan dus! Ik rijd achteruit de schuur uit, knijp mijn voorrem in en... helemaal niets, nada, noppes remdruk op dat handeltje. What the f*ck!! daar gaat m'n ritje.
Wat was er aan de hand? De olie kwam tussen de rechter blokken vandaan gezeken. Het hele zooitje uit elkaar gehaald maar ik zie niets bijzonders behalve dat er een paar kilo zout tussen zat.
Ik heb de boel los gehad (4 bouten los)maar ik zie nog steeds niets vreemds, ik dacht eerst nog zouden die rubbertjes versleten zijn die tussen de blokken zitten? Of komt dit door de pekel?
Het kwam dus niet tussen de remcilinders vandaan.

Wie kent dit euvel, en wat heb jij er toen mee gedaan?
 
zou het theoretisch kunnen dat die pekel zich af heeft gezet op de cilinder en daar met remmen de rubberen afsluit ring heeft beschadigt? of groeven heeft gebeten in de cilinder? het hoeft maar een heel klein gaatje te zijn als er druk op komt......
 
>>techniek


Zou dat door de pekel komen? Dan zouden daar toch meer mensen last van moeten hebben lijkt me?


[me]Viccie rijdt ook al de hele winter door de pekel en gaat morgen toch maar even naar de remmen kijken:x[/me]
 
Als je remzuigers nog glad zijn en niet ingerot is zelf repareren goed te doen, anders op zoek naar onderdelen. AFdichtringen zijn niet moeilijk te plaatsen (gewoon ff friemelen), is ook een How-To van. Remmen reviseren/repareren = schoon, netjes en volgens de boekjes werken. Moet goed zijn en niet twijfelachtig.

Denk dat je wel geluk hebt gehad trouwens, dat je afdichting niet onder het remmen lek gegaan is.... :X
 
Ik heb de boel uit elkaar gehad en er zat heel wat vuil en PEKEL tussen. Alle afdichtingen heb ik vervangen. Dit is wel een dure grap want voor 4 setjes rubber ringetjes moest ik 125 eurie betalen. :(

En dan te bedenken dat mijn TDM slecht 4 jaar oud is. Dus als je niet al te vaak je remmen schoon maakt en wel gewoon in de winter door rijdt is het zeker aan te bevelen om dit te gaan doen. Voor je het weet ga je zonder remmen de kruizing over :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan