Heb je dat ook meegemaakt

Ik heb mijn motor bij een bekende motorzaak gebracht om mijn motor een beurt te geven en ook omdat mijn accu het niet deed. Kwam ik mijn motor vandaag ophalen en mijn motor deed het nog steeds niet. Na 196,oo euro te hebben betaalt moest nog een nieuwe accu in en koste me 50,00 euro extra. :(

Wie heeft ook zo iets meegemaakt. |(
 
Wat is er dan voor 196 euro aan je fiets gedaan?
Ja, ja niet te geloven: * olie verversen * accu doorgemeten en getest (en die nog niet deed) * carburteurs afgetapt 135,00 euro en daarnaast geleverde onderdelen * element assy oil cleaner, * motorolie 10W40, Klein materiaal kleine beu, millieuheffing kleine beurt 29,78 plus BTW. Nou, zo snel rijk kan iedere lul worden op zo'n manier. :?
 
Is altijd vervelend wanneer je een hoop geld kwijt bent en nog doet hij het niet. Maar leer ervan.....ga nooit meer naar diezelfde motorzaak.
 
Valt nog mee :X ,ik heb ooit dik 500 Euro betaald voor een reparatie aan m'n ouwe GPZ900R,hij liep heel erg slecht hield continu in enzo,zegt de beste man ja als je er K&N luchtfilters opzet moet je hem ook laten Dynojetten
En dat zat er potver3 gewoon op,had ik laten doen bij Hilltech in Kaatsheuvel
Dus ik rij 500 Euro armer weg met een motor waar ze volgens mij geen ruk aan gedaan hebben
Maar ook ik was gewoon te verbouwereerd om tegenspraak te geven...
Ik kan me dus wel redelijk indenken wat voor gevoel het je moet hebben gegeven
Hopelijk was het ook alleen je accu die de geest had gegeven en niet je dynamo want dan sta je volgende week weer op de stoep
Het beste ermee

Greetz Remco
 
Vorig jaar moest de FZR van m,n dochter een grote beurt hebben. Hebben de motor bij een Bovag bedrijf gebracht,2 nieuwe banden, nieuwe remblokken, nieuwe filters, nieuwe ketting en tandwielen. Rekening 800(!) euro. Rijden we de volgende dag naar de motorbeurs in Utrecht en kon m,n dochter me niet bijhouden. Zij knipperen met haar licht en dus gestopt. Zegt ze :'Pa, rij jij eens met dat ding, want hij stuurt zo beroert' En inderdaad niet mee te rijden.Ook de motor liep onregelmatig. Wij naar de plaatselijke banden 'boer' en gevraagd:'wil je eens kijken of de wielen wel goed gebalanceerd zijn.' Belt deze later die dag op met de vraag of we even willen komen. Wat blijkt: spanning in voorband 2,8 en in de achterband 1,8! Maar wat veel erger was, er was een remschijf gebroken en onderzoek wees uit dat deze al langer kapot was. Dat hadden ze bij die motorzaak niet gezien?! Wij dus terug, ons beklag gedaan, een beetje narrig, dat wel. Maar afgesproken dat ze de motor in orde zouden maken en dan moesten we alleen de nieuwe remschijf betalen. Het heeft een week geduurt voor de motor klaar(?) was en toen we hem eidelijk konden ophalen, hadden ze weer een rekening klaarliggen van 730(!) euro. We hebben dus 70 euro betaald voor de remschijf en verder niet, zoals we hadden afgesproken. Maar ook toen liep de motor nog niet goed,wat bleek, nadat we de tank eraf hadden gehaald(thuis dus) was het luchtfilter niet vervangen, zaten de oude bougies er nog in en zat de hele rotzooi verstopt. We hebben zelf alles maar vervangen en bij dat bedrijf zijn ze dus een klant kwijt. De knurften!
 
Valt nog mee :X ,ik heb ooit dik 500 Euro betaald voor een reparatie aan m'n ouwe GPZ900R,hij liep heel erg slecht hield continu in enzo,zegt de beste man ja als je er K&N luchtfilters opzet moet je hem ook laten Dynojetten
En dat zat er potver3 gewoon op,had ik laten doen bij Hilltech in Kaatsheuvel
Dus ik rij 500 Euro armer weg met een motor waar ze volgens mij geen ruk aan gedaan hebben
Maar ook ik was gewoon te verbouwereerd om tegenspraak te geven...
Ik kan me dus wel redelijk indenken wat voor gevoel het je moet hebben gegeven
Hopelijk was het ook alleen je accu die de geest had gegeven en niet je dynamo want dan sta je volgende week weer op de stoep
Het beste ermee

Greetz Remco
Dat is ook zo, maar voor nu vond ik het al genoeg.
 
Vorig jaar moest de FZR van m,n dochter een grote beurt hebben. Hebben de motor bij een Bovag bedrijf gebracht,2 nieuwe banden, nieuwe remblokken, nieuwe filters, nieuwe ketting en tandwielen. Rekening 800(!) euro. Rijden we de volgende dag naar de motorbeurs in Utrecht en kon m,n dochter me niet bijhouden. Zij knipperen met haar licht en dus gestopt. Zegt ze :'Pa, rij jij eens met dat ding, want hij stuurt zo beroert' En inderdaad niet mee te rijden.Ook de motor liep onregelmatig. Wij naar de plaatselijke banden 'boer' en gevraagd:'wil je eens kijken of de wielen wel goed gebalanceerd zijn.' Belt deze later die dag op met de vraag of we even willen komen. Wat blijkt: spanning in voorband 2,8 en in de achterband 1,8! Maar wat veel erger was, er was een remschijf gebroken en onderzoek wees uit dat deze al langer kapot was. Dat hadden ze bij die motorzaak niet gezien?! Wij dus terug, ons beklag gedaan, een beetje narrig, dat wel. Maar afgesproken dat ze de motor in orde zouden maken en dan moesten we alleen de nieuwe remschijf betalen. Het heeft een week geduurt voor de motor klaar(?) was en toen we hem eidelijk konden ophalen, hadden ze weer een rekening klaarliggen van 730(!) euro. We hebben dus 70 euro betaald voor de remschijf en verder niet, zoals we hadden afgesproken. Maar ook toen liep de motor nog niet goed,wat bleek, nadat we de tank eraf hadden gehaald(thuis dus) was het luchtfilter niet vervangen, zaten de oude bougies er nog in en zat de hele rotzooi verstopt. We hebben zelf alles maar vervangen en bij dat bedrijf zijn ze dus een klant kwijt. De knurften!
Zo, dat is ook niet normaal zeg. Ik denk dat men zulke dingen uitspookt wanneer ze aan je ziet dat je weinig verstand van hebt en dan kunnen ze je alles maken. Maar ik heb het aan de werkplaats van Safe gezegd dat ik wil veilig op de weg rijden en als het blijkt dat er nog meer mankementen aan zit hebben ze een dik probleem. Want de motor heb ik bij hun gekocht en net een jaar en heel weinig kilometer mee gereden vanwegen mijn zwangerschap maar dit jaar is veel kilometer maken en dan hoop ik dat ik geen gekkeheid meemaakt op de weg.
Maar in de toekomst hoop ik zelf e.e.a. van mijn motor te leren om zelf aan te knutselen. :]
 
Zeg duidelijk bij een reparatie dat je de oude onderdelen wilt meenemen ivm met een hobby oid en laat dit ook op de opdrachtbon zetten.
Markeer deze met een stift of een centerpuntje of een lakstift.
Kunnen ze die niet aan je overleggen dan hebben ze een probleem omdat ze dan moeten bewijzen dat ze dat hebben vervangen.
Werkte uitstekend bij een dubieuze autodealer. Die had al 1x remschijven vervangen en wilde dat 6 maanden later weer doen ik heb toen op de oude mijn naam gegraveerd en deze weer meegevraagd die kon hij niet overleggen. Nadat ik had gezegd dat mijn schijven gemarkeerd waren en dat ik terplekke wilde zien of ze die hadden vervangen werd hij ineens heel nerveus maar de rekening hoefde niet betaald te worden. Raar?
 
Zeg duidelijk bij een reparatie dat je de oude onderdelen wilt meenemen ivm met een hobby oid en laat dit ook op de opdrachtbon zetten.
Markeer deze met een stift of een centerpuntje of een lakstift.
Kunnen ze die niet aan je overleggen dan hebben ze een probleem omdat ze dan moeten bewijzen dat ze dat hebben vervangen.
Werkte uitstekend bij een dubieuze autodealer. Die had al 1x remschijven vervangen en wilde dat 6 maanden later weer doen ik heb toen op de oude mijn naam gegraveerd en deze weer meegevraagd die kon hij niet overleggen. Nadat ik had gezegd dat mijn schijven gemarkeerd waren en dat ik terplekke wilde zien of ze die hadden vervangen werd hij ineens heel nerveus maar de rekening hoefde niet betaald te worden. Raar?


waarom ga je dan niet naar een dealer die je wel vertrouwd ?( kun je de stift,centerpunt oid achterwege laten ! :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan