Heb je een motor of niet

Motor???

  • Minstens 1

    Stemmen: 352 97,0%
  • Nee

    Stemmen: 15 4,1%

  • Totaal aantal stemmers
    363
Altijd maar één tegelijkertijd gehad de eerste een Heikel Tourist uit 1962, de tweede een JAWA 350 uit 1979 de derde een Honda CB400F uit 1979 en nu weer een scooter een Honda Forza 300 uit 2020.
 
Dat zie je zo op het eerste gezicht ook niet echt aan af.
IMG_20201028_184558.jpg

Zo kwam die binnen. Paar maanden verder was het een werkende motor, en inmiddels werkt alles naar behoren behalve een melding van het remsysteem, waar deze motor berucht om is.
 
Een paar klassiekers, eigenlijk van alles wat. Een paar 4T twins, een paar 4T fours, en een wat "modernere" 2T twin en een 2T V-four.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bekijk bijlage 1688834
Zo kwam die binnen. Paar maanden verder was het een werkende motor, en inmiddels werkt alles naar behoren behalve een melding van het remsysteem, waar deze motor berucht om is.
Had ik bij de K1100 ook last van, het was bij die motor vrij eenvoudig te resetten.
Bij mij kwam de melding door lage accuspanning.
 
Had ik bij de K1100 ook last van, het was bij die motor vrij eenvoudig te resetten.
Bij mij kwam de melding door lage accuspanning.
Bij mij gaat er een lampje branden bij stevig remmen met de voorrem (semi integraal). Bij uitlezen heeft de motor het over te hoge druk in het voorwiel remcircuit. Verder werkt het wel gewoon. Het komt zeer waarschijnlijk door de druksensor en niet door daadwerkelijk een hoge druk, maar dit is volgens mij niet los te bestellen en bovendien een rotklus om te vervangen.
 
2 stuks, één 'brommer', één motor. Zo heb ik wat om mee in de buurt te spelen en ééntje om wat verder weg mee te spelen. Ook fijn om een back-up te hebben als onderhoud/reparatie wat langer duurt dan gepland. :)
 
Heb er 1, een Gsx s 750 uit 2020.
Heb een poosje twee motoren in de garage gehad, maar 1 is voldoende voor mij.
 
Nope, die heb ik niet. En die mis ik wel ook ;(

Ook geen gemotoriseerde tweewieler waar een A-rijbewijs voor benodigd is. Na afrijden voor het rijbewijs en crashen van de motor direct erna nooit meer gereden. Wel ooit nog een groupon a 279 euro gekocht maar niet verzilverd :/
 

Bijlagen

  • de-vagina-de-beste-motor-ter-wereld-is-de-vagina-13437197-1.png
    de-vagina-de-beste-motor-ter-wereld-is-de-vagina-13437197-1.png
    86,1 KB · Weergaven: 52
Laatst bewerkt:
wat telt allemaal? dan heb ik er 1 en wellicht twee
Als het broem of zoem doet en meteen omflikkert zodra je het loslaat.
Als je een passagier naast je kunt hebben die in een soort van schoenendoos op een zeer vervelende manier geplaatst zijwiel met je meetrekt.
Al het bovenstaande met een bepaalde constructie snelheid. Ik dacht harder dan 45kmu.
 
Ik had er 3 maar er bleven er continu 2 stil staan want ik heb een sterke voorkeur voor de gsxr.

Stilstand is achteruitgang dus uiteindelijk die andere maar verkocht en enkel de gsxr gehouden.

Geen dag spijt van gehad.

En een groot gedeelte van het geld in upgrades gestopt voor de gix dus eind goed al goed.
 
3 stuks allemaal rijdend gebruik ze dan ook allemaal.

Heb nog niet veel motoren gehad mijn eerste motor rij ik nog steeds mee.
De motor van mijn vrouw Honda deauville 2004 die niet meer rijd gebruik ik een week per maand de rest van de maand de FJR 2004 mijn eerste motor de Yamaha Maxim 1983 in het weekeinde.
Alle 3 motoren hebben een eigen rijstijl de Maxim klokje rond hoofdzakelijk in Nederland waar de snelheid voor die motor kwa leeftijd goed te rijden is.
Verder nog 2 andere motoren gehad dus totaal 5
 
Ik had er altijd 3 of vier en reed overal op. Kocht en verkocht vaak, omdat er zoveel moois, leuks en lekkers te koop is. Toen ik aan het eind van mijn vijfjarige sabbatical de Tuono moest verkopen, en alleen nog de BMWR1200S overhield, deed dat voor het eerst pijn om een motor te zien gaan. Ik mis mijn Tuono nog steeds wel eens.

Inmiddels werk ik al weer anderhalf jaar en heb ik de 'extra' GSXR750SRAD na een jaartje in bezit te hebben gehad weer weggedaan. Tijd voor iets nieuws naast de eeuwigdurende BMW. Gelukkig heb ik naast minder centen dan vroeger, ook een stuk minder haast dan vroeger.

Ik zou wel een Goldwing 1500 willen verstreetfighteren eigenlijk... maar ook een classic jaag ik niet weg uit de garage. Ik zie wel, maar rijden blijf ik voorlopig nog wel.
 
Op het moment 3 maar daar moeten er nog meerdere bij komen.
In 2017 mijn eerste motor gekocht en dit jaar voor het eerst 1 verkocht om ruimte te maken voor een andere en 2 motoren voor hetzelfde doeleinde vindt ik nu niet nodig.
2 lopen en 1 is een project die nog een tijdje gaat duren, maar daar mag ik over 2 jaar toch pas op rijden als mijn Code 80 vervalt.
 
In de garage momenteel twee motorscooters waarvan één op mijn naam staat en in blijde verwachting van een klein aapje voor erbij. Geen enkele 'echte' motor hoor :P moet ik nu nee aanduiden in de poll?

Ben eens benieuwd hoe lang ik het volhoud om twee vroempjes in de garage te hebben. Ik dok niet graag dubbel voor verzekeringen en verkeersbelasting...
 
Terug
Bovenaan Onderaan