Heb je eindelijk je rijbewijs..

Woon je ver van de kazerne af ?? zou je anders geen verlof voor paar uurtjes kunnne krijgen op maandag ochtend ..
Je moet ook wel eens naar de tandarts toch :?
Of gaan dat soort zaken allemaal via die kazerne.. ?
'(

Yep ,tandarts ,huisarts etc loopt allemaal via een kazerne :Y
Het probleem voor hem is dat hij nog in opleiding zit ,en dan zijn ze gewoon strikt op wat je wel en niet mag ,zodat je niet veel van de "lessen" mist

Zat hij nou al bij een "parate" bende was het vrij (verlof)krijgen niet zo'n probleem geweest :Y

PS:
er ter verbetering ,een "visstick" is een marinier ,die zien weinig fregaten.
Wat jullie bedoelen is een "vlootbaal" ,da's dus een matroos
 
En dan heb je een motorrijbewijs en dan zit je op een grote zeeschuit.
Als je al moeilijk vrij kan krijgen voor zoiets, hoor ik nu al dat dat dus geen 'baan' voor mij is ;) 3 dagen die je mag missen.. pfff...
Laat ik maar niets zeggen over die verkrachtingen op dat fregat.

:Z zeg daar inderdaad maar niets over want dan zou je nog meer onzin lullen. Zoals je kon lezen zit ik in opleiding, logisch dat je niet elke dag vrij kan nemen?! K weet niet wat voor opleiding jij heb gedaan maar daar zal het ook niet normaal zijn geweest dat je ff een vrije dag nam. Heb je dan eindelijk een baan dan mag dat wel. Daarnaast weet je niet eens wat ik ga doen bij de Marine en ga je er maar vanuit dat ik op een schip zal komen :X

maar on-topic:
Ik zal wel ff onderzoek doen bij het gemeentehuis wat de mogelijkheden zijn, iedereen die wel wat nuttigs te melden had bedankt!
 
een vriend van mij zit ook op de kazerne... maar die zie ik regelmatig maandag gewoon thuis zitten.. soms zelfs dinsdag nog...
en af en toe heeft hij op vrijdag vrij...

heb jij dat nooit dan??

en kan je niet een dagje vrij nemen.. als je zegt tegen die drillsergeant zegt dat je je rijbewijs moet ophalen... mag je er volgens mij echt wel ff een uurtje tussenuit...

ze zijn wel streng daar, maar zulke dingen moeten ze toch wel toe kunnen laten...

ok kleine edit: ik wist niet dat je nog in opleiding was dan is het anders idd... ... ik lees net pas een beetje de replies van andere.... sorry mijn fout _O-
 
:Z zeg daar inderdaad maar niets over want dan zou je nog meer onzin lullen. Zoals je kon lezen zit ik in opleiding, logisch dat je niet elke dag vrij kan nemen?! K weet niet wat voor opleiding jij heb gedaan maar daar zal het ook niet normaal zijn geweest dat je ff een vrije dag nam. Heb je dan eindelijk een baan dan mag dat wel. Daarnaast weet je niet eens wat ik ga doen bij de Marine en ga je er maar vanuit dat ik op een schip zal komen :X

maar on-topic:
Ik zal wel ff onderzoek doen bij het gemeentehuis wat de mogelijkheden zijn, iedereen die wel wat nuttigs te melden had bedankt!

Lees effe m'n vorige post dViking ,zit ik het aan ze uit te leggen O-)

"Burgers" begrijpen dit situaties niet echt goed ,een persoon met een groene carnavalstenue is automatische voor hen een militair ,al weten ze niet of hij van de Landmacht ,de (K)luchtmacht ,Marine of Mariniers afkomt

En als je dan ook nog iemand hebt die bijnamen gaat gebruiken snappen er helemaal niks meer van O-)

Het is iets waar je beter maar aan kan gaan wennen ,je zal het vaker tegenkomen :W
 
Laatst bewerkt:
Lees effe m'n vorige post dViking ,zit ik het aan ze uit te leggen O-)

Die ontstond toen ik mijn post aan het schrijven was en kwam erachter toen ik klaar was. En als iedereen ze alle twee leest snappen ze het misschien wel :Y en idd daar zal ik nog aan moeten wennen, burgers... :r hehe :+
 
Ach jo ,het levert wel eens leuke situaties op _O-

Is "vroege" meerdere malen aan me gevraagt hoelang ik al bij de mariniers zat B|

Zwarte baret : check *O*
Korps Mariniers : wat denk je zelf ?(NOT) :(

Probeer het dan maar eens aan iemand uit te leggen ,wens je veel succes _O-
 
Ach jo ,het levert wel eens leuke situaties op _O-

Is "vroege" meerdere malen aan me gevraagt hoelang ik al bij de mariniers zat B|

Zwarte baret : check *O*
Korps Mariniers : wat denk je zelf ?(NOT) :(

Probeer het dan maar eens aan iemand uit te leggen ,wens je veel succes _O-

_O-
 
Je moet je rijbewijs persoonlijk ophalen in de gemeente waar je ingeschreven staat. Je gemeente heeft vast een "koopavond" (even internet checken). Kan je dan 's avonds niet even heen en weer? Als je al een motor hebt kan je gelijk op de motor terug :]
Hm, en anders zie ik de spoed ook niet zo :z
 
Je moet je rijbewijs persoonlijk ophalen in de gemeente waar je ingeschreven staat. Je gemeente heeft vast een "koopavond" (even internet checken). Kan je dan 's avonds niet even heen en weer?

dat klopt, dat is bij ons donderdagavond. Enige nadeel daaraan is dat ik 3 uur moet reizen met ov om thuis te komen.
 
dat klopt, dat is bij ons donderdagavond. Enige nadeel daaraan is dat ik 3 uur moet reizen met ov om thuis te komen.
Och, anders zit je toch alleen maar in die kazerne een beetje te biljarten ofzo :z
Kom op he, die laatste 3 uurtjes kunnen er ook nog wel bij. Kom je ook es onder de mensen burgers :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan