Heb je (rijstijl-) veiligheidstips?

Meeste is al gezegd...

Bedenk inderdaad dat alle andere weggebruikers (koekblikken, brommers, fietsers, voetgangers) blinde, gestoorde, suicidale, maniakale idioten zijn. Dan kan het wel eens meevallen.

Niet laten opnaaien door andere motorrijders...er zijn er altijd die sneller zullen zijn dan jij.

Goed anticiperen.

Zorg dat je gezien wordt. Zorg er ook voor dat je zelf goed kan zien, dus schoon vizier, niet getint in de avond en zo...

Hou rekening met weg- en weersomstandigheden.

Wees op landbouwwegen zeer bedacht op stront op de weg. Let ook op trekkers e.d. Draaien vaak zomeer de weg op... en zij winnen bij een botsing.

Zorg dat je banden goed warm zijn voordat je het gas opentrekt. Ook beter voor je motor :P dat die warm is.

Let op flitspalen en laseraars :P Voorkomt idiote remacties.

Let bij groen licht (kruisingen!) goed op of er nog iemand van de andere kant door rood jakkert. Vooral met de motor is dit gevaarlijk omdat je binnen no-time zelf midden op de kruising bent.
 
Nog een die nog niet genoemd is.
Zorg dat je een LUIDE toeter op je brommer hebt zitten!! Heeft bij mij al 2 keer een aanrijding kunnen voorkomen. Ik heb er een 2 tonige claxon op gebouwd, 112 dB :P
 
Let bij groen licht (kruisingen!) goed op of er nog iemand van de andere kant door rood jakkert. Vooral met de motor is dit gevaarlijk omdat je binnen no-time zelf midden op de kruising bent.
Een hele goede belangrijke tip.

Heeft mijn pa bijna een keer gehad.

Ik doe het bijna altijd.
Soms vergeet ik het |(

Als je zo wordt aan gereden ben je wel je been kwijt :(
 
Een hele goede belangrijke tip.

Heeft mijn pa bijna een keer gehad.

Ik doe het bijna altijd.
Soms vergeet ik het |(

Als je zo wordt aan gereden ben je wel je been kwijt :(

Denk daar dan wel even aan als je in Utrecht rijd. Standaard rijd er altijd wel iemand door rood. Is het geen automobilist, dan wel voetgangers, fietsers of zelfs iemand die al in een rolstoel zit en alsnog dood wil ofzo?
Als ik voetgangers of fietsers ofzo door rood zie gaan terwijl ik groen heb schakel ik altijd wel even terug en gooi ik ff het gas erop. Oprotten van de weg !
 
Op maandag 23 september 2002 16:12 schreef JK het volgende:Als ik voetgangers of fietsers ofzo door rood zie gaan terwijl ik groen heb schakel ik altijd wel even terug en gooi ik ff het gas erop. Oprotten van de weg !
That's the spirit })
 
Terug
Bovenaan Onderaan