Heb jij warme handschoenen????

Nee ik heb geen warme handschoenen, wel hadnschoenen waar mijn handen warm in bljven :+ ligt er aan denk ik hoe lang je achterelkaar op de motor moet zitten.
Ik heb (aanbieding van Louis of zo) probiker waterdichte handschoenen voor in de winter (40 euro geloof ik). Werken goed, maar, het nadeel is, als je zweet klauwen krijgt, dan worden je handen weer koud(er). Dus als het echt echt koud is doen ze het goed iig.
 
OK scholler of Gerbing dus

Bedankt ik zal s kijken of ik die kan vinden

die scholler handschoenen met dat gel binnehandschoentje lijken me geweldig
:} :}

Ik heb handschoenen van Rev-it met gel. Werken ook perfect, heerlijke handschoenen. Hebben 100 euro gekost.
 
ik heb mijn zomer handschoenen aan met daar over een paar goeiekope oversiced zeeman/wibra handschoenen.
droog en warm.



full
 
ik heb 2 weken geleden handschonen van Scholler gekocht
heeft me 120€ gekost maar die zijn echt de moeite
er zit een paar binnenhandschoenen bij met gel in, die kun je op de verwarming leggen en het gel houdt de warmte gemiddeld een uur bij, dat uur heb je het dus echt lekker warm (dat 'voor de kachel' gevoel :) )
en daarna heb je het gewoon aangenaam in die handschoenen
ik dacht ook aan vermwarmde kledij maar aangezien ik met een fireblade rijdt zijn de mogelijkheden tot wegwerken van de elektronica
verder heb ik een pak van Kushitani (had ik zelfs nog nooit van gehoord, maar ik had het aangeprobeerd samen met enkele clovers, en was hier het meest tevreden over) wat mij echt lekker warm houdt, verder gewoon een een kappie onder men helm en iets met een hoge kraag aandoen en alles komt in orde:-)

Dat klinkt goed.
Zoiets moet ik ook hebben voor mn lessen.

[me] Goldie gaat meteen ff op i-net zoeken waar ze te koop zijn[/me]
 
Ik heb zelf ook Schoellers type Comfortemp. Voldoen erg goed, handschoen is soepel en zit lekker ruim waardoor je vingers niet afknellen. Er zitten gel binnenhandschoenen in die goed werken.
 
Ik heb zelf ook Schoellers type Comfortemp. Voldoen erg goed, handschoen is soepel en zit lekker ruim waardoor je vingers niet afknellen. Er zitten gel binnenhandschoenen in die goed werken.

misschien iemand een idee waar ik die op i-net kan vinden.
Ik heb gezocht maar kan ze niet vinden :?
 
D'r zijn een paar dingen waar je op moet letten bij het kiezen van warme handschoenen. Het belangrijkste is dat ze groot genoeg zijn: zorg dat je vingers vrij kunnen bewegen en dat er een beetje 'speling' zit tussen je vingers en de binnenkant van de handschoen. Dit is omdat er altijd een beetje lucht zit in de handschoen, en die werkt als isolatie laag. Is je handschoen te klein, zit hij een beetje strak? Dan heb je die laag geplet en werkt hij niet meer.
Ook moet je proberen je handschoenen droog te houden. De (rij)wind werkt tien keer zo snel als je handschoenen nat zijn. Hoe voorkom je het dan? Door bijvoorbeeld van die tankhandschoentjes erbij te dragen, of door kappen op je stuur te zetten.

Success!
 
Had eerst een VF 750 met kuip, en geen last, maar nu met een CB 1000 naked en had me toch een paar kouwe klauwen gisteren niet normaal.
is natuurlijk de cilinderkop wel warm, maar je rechterhand op de kop leggen en met linkerhand rechts sturen/gasgeven is niet prettig. :X
 
Laatst bewerkt:
Ik heb twee paar winterhandschoenen, waarvan de eerst gekochte mij nog het beste bevallen. Het zijn een paar Fieldsheer handschoenen die ik bij mijn eerste motor kocht in 1986. En ik heb ze nog steeds! Helemaal winddicht zijn ze dus niet meer, maar kwalitatief erg goed. Als het heel koud is, zeg -5 graden, houden ze mijn handen nog wel een minuut of 10 redelijk op temperatuur, maar daarna wordt het afzien. Toen ik ze pas had duurde het wel iets langer als ik ervoor zorgde dat de handschoen naadloos op mijn jas aansloot en er geen wind naar binnen kon.

Ik heb ook nog een paar BMW handschoenen, en die zijn ook wel goed. Voordeel wat ik vroeger had was een CX500 met cilinderkoppen waar ik mijn handen af en toe op kon leggen bij een stoplicht, of om en om tijdens het rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan