Heb net een radiale rempomp gekocht voor me SM

Gizzmo

MF veteraan
8 jun 2001
9.794
478
Yep, nu nog wachten tot die binnen komt, ben erg benieuwd.

plaatje:

full
 
Dit is voor mij ook een wens. '(
Gaaf uiterlijk . :}
Wat is dit voor merk ?,hoe groot is deze (16mm?)en wat was je er voor kwijt?
 
Merk is PT, stullie goedkoper dan de grote merken
en is idd 16mm
prijs op internet tussen de 210-298 euro, ik heb 160 op ebay betaald, nieuw.
 
ik heb precies dezelfde ;) remt goed, alleen is die hendel echt veeeeeeeel te lang, daarom heb ik mijne doorgezaagd en aan elkaar gelast om hem vervolgens blank te stralen, geeft een leuk effect :)
ook heb ik een bevestiging voor het rempotje gemaakt zodat deze met dezelfde bout vastgezet wordt als je rempomp

rempomp.jpg
 
ik heb precies dezelfde ;) remt goed, alleen is die hendel echt veeeeeeeel te lang, daarom heb ik mijne doorgezaagd en aan elkaar gelast om hem vervolgens blank te stralen, geeft een leuk effect :)


Aluminium, zelf gelast?????
 
niet zelf, iemand die op ons bedrijf werkt :) aangezien er een dikke las op komt te liggen moet je de helft weer wegslijpen/schuren.... daarna gestraald en je zit er (bijna) niks meer van, vooral binnenin de hevel kan je het wel zien....
 
Ik heb zelf zo'n Brembo PR16 radiale pomp en daarvoor heb je kortere hevels die wel onder handbeugels passen. Die hevel ziet er overigens verdacht hetzelfde uit dus wellicht is het de moeite om te kijken of het past. Ik heb er nog 1 los liggen dus hij is beschikbaar voor een pas sessie.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf zo'n Brembo PR16 radiale pomp en daarvoor heb je kortere hevels die wel onder handbeugels passen. Die hevel ziet er overigens verdacht hetzelfde uit dus wellicht is het de moeite om te kijken of het past. Ik heb er nog 1 los liggen dus hij is beschikbaar voor een pas sessie.


HUm, idd geen gek idee.
PT wordt trouwens gemaakt door een oud werknemer van Brembo, dus......
Waar woon jij ergens, voor de pas-sessie eventueel.
Even kijken of het de moeite is om naar je toe te komen.
 
dat is natuurlijk makkelijker :) ik had nog eens gebeld met die gasten waar ik mijn rempomp vandaan had of er korte hevels te koop waren, toen zeiden ze nee....
 
HUm, idd geen gek idee.
PT wordt trouwens gemaakt door een oud werknemer van Brembo, dus......
Waar woon jij ergens, voor de pas-sessie eventueel.
Even kijken of het de moeite is om naar je toe te komen.

Volgens mij zit ik vrij ver van je vandaan : Veenendaal. Ik werk in Amsterdam (als dat handiger is)
 
Volgens mij zit ik vrij ver van je vandaan : Veenendaal. Ik werk in Amsterdam (als dat handiger is)


Ik onthoud het even, zien wel als ik hem binnen heb, en hem eens bij me motortje gehouden heb.
Alvast bedankt iig.
 
mijn koppelingshendel was ook te lang..heb k gewoon het bolletje erafgezaagd. Die heb je toch niet nodig :+
 
mijn koppelingshendel was ook te lang..heb k gewoon het bolletje erafgezaagd. Die heb je toch niet nodig :+


Had ik ook gedaan bij me vorige motor, las echter laatst in het reglement voor SM wedstrijden dat een bolletje verplicht is aan het einde van de hendels.
Nu heb je natuurlijk ook je beschermbeugels, maar neem liever geen risico.
 
mijn koppelingshendel was ook te lang..heb k gewoon het bolletje erafgezaagd. Die heb je toch niet nodig :+
Kan ook maar dan mag je er volgens de KNMV niet meer mee racen want dan moet het bolletje eraan zitten. Ligt er dus aan wat je er mee wilt.
 
Hee, vandaag me rempomp binnen gekregen.
De hendel is trouwens veranderd, hij bestaat nu uit 2 delen, en ik hoorde van King Okkie dat er een stukje staat in Moto73, waarin staat dat er 2 lengte's hendels bestaan.
Om die reden zal de hendel nu ook wel uit 2 delen bestaan.
Moet trouwens zeggen dat de hendel helemaal niet zo lang is, als ik even me beschermbeugel goed buig gaat die met deze hendel ook passen.


zie foto

full
 
heb toevallig 5 minz geleden hetzelfde stukje in de moto73 gelezen

stond ook bij wat ie kostte :X ....250 ballen.

maar ze zijn idd speciaal voor SM te krijgen met korte hendel..stond in et tekstje :)
 
Superhandig, zo'n op je bek kleur knikpunt in je remhevel. Het enige nadeel vind ik alleen wel dat er op dat gewrichtje na verloop van tijd altijd speling komt in de remrichting.
 
Superhandig, zo'n op je bek kleur knikpunt in je remhevel. Het enige nadeel vind ik alleen wel dat er op dat gewrichtje na verloop van tijd altijd speling komt in de remrichting.


Eeuh, nee , geen op je bek-pleur-breek punt (helaas)
Met dat schroefje zit die werkelijk muurvast geklemd.

Of je bedoelt dat gleufje meer naar het eind zekers, euhm, die zie je niet op de foto.
 
Terug
Bovenaan Onderaan