Heb op een Tuono gereden, wat een fiets!!

Shrek!

MF veteraan
13 jan 2006
1.671
0
Omgeving Alkmaar
Heb vadaan op een Aprilia Tuono gereden van een maat van me. Die is door wil van Zaanstand motoren aangepast voor circuit gebruik. Andere chip, speciale uitlaat andere tandwiel verhoudingen. Ik zeg 1 ding. Wat is dat snel en wat stuurt dat goed, pohhhhhh. Ga gelijk een lening afsluiten denk ik, ben verkocht. Stuurt trouwens bijna net zo goed als zijn 996 die hij heeft ingeruild.
Hij wil trouwens bijna in alle versnellingen op zijn achterwiel als je vol opentrekt, wel rare gewaarwording als je dat niet gewend ben :]

DSC00220.jpg
 
'k heb nooit op zo'n buikschuiver gereden.
wel merk ik het verschil van sturen tussen een cruiser en een crosser.
maar hoe anders stuurt zo'n racer nou?

[me]wees is oprecht benieuwd[/me]
 
Ehhh ff kort samenvatten, heb nu een GPZ900R een Z1000J gehad, dus tour en semi sport. Zo'n 996 is leuk voor korte afstanden, anders gaan de polsen op den duur zeer doen :) en zo'n Tuono is net een toerfiets alleen dan een tikkeltje sneller
:9 . Tja ze sturen gewoon heel goed die buikschuivers, daar kan je niet onder uit
 
die Wildstar stuur ik hoofdzakelijk met m'n gewicht. ik leg
'm plat en hij gaat de hoek om. hij is veel logger dan de crosser.
in de stad even een auto waar ik achter zit op de linkerbaan rechts inhalen
en dan direct terug op de linkerbaan gaat niet. hiij heeft heel veel massa.

die crosser stuurt met 't stuur. in een scherpe bocht hang ik ook in de bocht.
met de crosser kan ik echt door het stadsverkeer crossen. dat ding is zo wendbaar.

wat is nou dat scherpe sturen van een racer?
misschien moet ik het gewoon een keer ervaren.
 
Ik rij zelf een zrx1100. Ben er zeer tevreden over. Ik heb alleen 1 probleem met mijn eigen fiets en dat is.... dat ik ook op een tuono gereden heb.
Wat een beest.
Als ik weer aan een nieuwe motor toe ben wordt het een 2 cilinder (aprilla)!
 
inderdaad proberen is altijd goed en tuono is naked bike.
Maar staat gelijk kwa prestatie en alles blok enzv. aan de rsv mille.
En je zit comfortabeler

Nou `k rij een sv van vorig 2004/2005 jaar en zat op`n sv van 2003/2004 model.
Nou daar zit al een wereld van verschil in mijne stuurt veel strakker en van hem is wat lomper en dat vin `k peroonlijk wat fijne maar smaken verschillen hij vondt juist die van mij ook erg soepel en snel sturen.en `k vindt`m net te soepel je hoeft tegenwoordig bijna niet meer te werken op`n motor.
Een maat van mij rijdt een R6 2005 model en die was meer met mijn sv te vergelijken dan die sv met die sv.
Klinkt super wazig maar vonden we zelf ook dachten eerst zal wel bijna `t zelfde zijn. :} :} :} :} :} :}
 
Heb vadaan op een Aprilia Tuono gereden van een maat van me. Die is door wil van Zaanstand motoren aangepast voor circuit gebruik. Andere chip, speciale uitlaat andere tandwiel verhoudingen. Ik zeg 1 ding. Wat is dat snel en wat stuurt dat goed, pohhhhhh. Ga gelijk een lening afsluiten denk ik, ben verkocht. Stuurt trouwens bijna net zo goed als zijn 996 die hij heeft ingeruild.
Hij wil trouwens bijna in alle versnellingen op zijn achterwiel als je vol opentrekt, wel rare gewaarwording als je dat niet gewend ben :]

(Afbeelding)

En weer 1 die verstandig begint te worden 8-)
 
Ik was al verstandig hoor, het italiaanse motorbloed heb ik al. Mijn oom en vader en veel kennissen en vrienden rijden italiaans, Ducati, Aprilia, Moto Guzzi en Laverda.

Alleen voor mij zijn die motors nog niet te betalen (een knappe dan), maar het komt goed, ooit staat er een italiaanse 2 cilinder te pronken in mijn schuur *O* *O*
 
Ik ben niet meer piep zeg maar, zelf rij ik een naked Honda CB 1000(Big-One), een behoorlijke lompe fiets zeg maar.
Maar heb ook 2 zoon's waarvan een met een R1 en de ander een Aprilia RSV, en heb op beide nutuurlijk een stukje mogen rijden, en mijn voorkeur gaat ook uit naar de Aprilia, het knalt, trek wielies en stuurt exact waar je kijkt, echt super, en je zit beter uit de wind achter de kuip, ja echt een super beleving.
 
Heb vadaan op een Aprilia Tuono gereden van een maat van me. Die is door wil van Zaanstand motoren aangepast voor circuit gebruik. Andere chip, speciale uitlaat andere tandwiel verhoudingen. Ik zeg 1 ding. Wat is dat snel en wat stuurt dat goed, pohhhhhh. Ga gelijk een lening afsluiten denk ik, ben verkocht. Stuurt trouwens bijna net zo goed als zijn 996 die hij heeft ingeruild.
Hij wil trouwens bijna in alle versnellingen op zijn achterwiel als je vol opentrekt, wel rare gewaarwording als je dat niet gewend ben :]

(Afbeelding)

Leen.jpg


Sommige mensen zijn net iets te leen-ig... :X

_O-
 
ik vraag me nog steeds af wat er nou zo fantastisch is aan het sturen van een racer.
wat stuurt het nou zo anders?

[me]wees, gewoon omdat ik dat niet ken.[/me]
 
Scherper misschien, directer gevoel? Probeer het anders een keer ergens zou ik zo zeggen ;)
 
ik vraag me nog steeds af wat er nou zo fantastisch is aan het sturen van een racer.
wat stuurt het nou zo anders?

[me]wees, gewoon omdat ik dat niet ken.[/me]


Nee nee, het gaat ook een beetje om de zelfbevlekking })

En nu hoopt de topic starter dat hij, door dit te posten alle schoone maagden van het dorp aangeboden krijgt }) })

Als het m lukt, chapeau, zo niet, dan kan hij ook "the club joinen" ;)
 
....zo zag ik in een motorblad de "titanium-look" uitvoering van de Tuono. Erg gaaf *O* *O*


(((Voordat ik deze motor (z 1000) kocht in 2003 heb ik ook op een "exotische"fiets gereden van een kennis van me die hem mogelijk wilde verkopen. Speed Triple model 2002. Andere tandwielen verhouding, blèrpijp en ik meen dat er ook motorisch iets was aangepast. Tjezus daar kan een 4 cylinder niet tegenop zeg? Uiteindelijk verkocht hij de Speed Triple niet en ben ik dus voor een nieuwe motor gegaan (overigens ook nog over te spreken ondanks geen 2 of 3 cylinder) Ooit komt er nog een 2 of 3 cylinder )))
 
Bij de 1e release heb ik er op gereden ..... :} WOW.... hij mag zo op mijn oprit gezet worden.... :Y

[me]Trixz die 'verkocht' is voor zo een TUONO[/me]
 
Nee nee, het gaat ook een beetje om de zelfbevlekking })

En nu hoopt de topic starter dat hij, door dit te posten alle schoone maagden van het dorp aangeboden krijgt }) })

Als het m lukt, chapeau, zo niet, dan kan hij ook "the club joinen" ;)

Denk dat dat niet gaat lukken, maar wou deze ervaring gewoon ff mededelen.
Een 4 cilinder rijdt leuk (heb er een paar gehad)maar tegen een 2 cilinder kan ie niet op :9~
 
Terug
Bovenaan Onderaan