Heb op een Tuono gereden, wat een fiets!!

Ben de trotse eigenaar van deze fiets. *O*

full


Voorlopig echt géén andere motor voor mij !!!!!

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Heb altijd Honda gereden, maar sinds 2 jaar rijd ik op een Tuono van 2003.
Had ik gewoon veel eerder moeten doen, en de volgende, gewoon 2006 model.


full


Rijd perfect op de korte stukken maar ben al 3 keer in het buiteland geweest, geen last van de zitpositie of wat dan ook. In juni met veel Tuono rijders naar de Ardennen.
 
Toch vind ik déze naakte Italiaanse V-twin nòg mooier! 1200 cc, 140 pk, 123 Nm.
En ja, ik heb er op gereden, een dikke 500 km (om de demo van m'n dealer, Brabant Motors, in te rijden).
De grijns zit nog steeds op m'n gezicht, krijg 'm er maar niet af :) Over bere(n)koppel gesproken........ :Y
56401292.large.jpg
 
JUISTTTTTTTTTTTTTT, DAS EEN MOTO MORINI, Die stond ook op de motorbeurs in de hal. Daar heb ik ook bij staan kwijlen en foto gemaakt.

DSC00214.jpg


:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~
 
JUISTTTTTTTTTTTTTT, DAS EEN MOTO MORINI, Die stond ook op de motorbeurs in de hal. Daar heb ik ook bij staan kwijlen en foto gemaakt.
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

In die hal werd heel wat gekwijld bij de Morini. Beursmedewerkers moesten regelmatig dweilen rondom de stand, en ik heb uit goede bron vernomen dat er op een gegeven moment zelfs serieus overwogen werd een rijdende dweilmachine in te zetten om de wateroverlast in bedwang te houden :Y .
Ik heb er dus ruim 500 km op gereden (op één dag, en nog een hele koude ook :X B| ) en man, wat een vette klappen komen er uit dat ding. Heb, naast vele andere fietsen, in het verleden ook wel eens een RSV1000 gereden, maar dit slaat echt alles. Loopt ook onderin, vanaf zo'n 2500 toeren, mooi rond en gaat er dan bij gasgeven in welke versnelling dan ook ongelofelijk hard vandoor. Rechtuitstabiliteit als de bekende trein op rails, tegelijkertijd ontzettend licht sturend (lichter ben ik nog niet tegengekomen).
Ik heb nog een plaatje van de voorkant:
large.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik weet een 2 cilinder die bijna 2 keer zo goedkoop als de tuono is, en minstens zo aggresief. O-) })
 
ik weet een 2 cilinder die bijna 2 keer zo goedkoop als de tuono is, en minstens zo aggresief. O-) })

....... maar daar worden veel motorrijders toch niet zo warm van als van een Italiaanse twin.........!!
En 'goedkoop' is niet altijd een positieve kwalificatie van een product......... :X
 
....zo zag ik in een motorblad de "titanium-look" uitvoering van de Tuono. Erg gaaf *O* *O*


(((Voordat ik deze motor (z 1000) kocht in 2003 heb ik ook op een "exotische"fiets gereden van een kennis van me die hem mogelijk wilde verkopen. Speed Triple model 2002. Andere tandwielen verhouding, blèrpijp en ik meen dat er ook motorisch iets was aangepast. Tjezus daar kan een 4 cylinder niet tegenop zeg? Uiteindelijk verkocht hij de Speed Triple niet en ben ik dus voor een nieuwe motor gegaan (overigens ook nog over te spreken ondanks geen 2 of 3 cylinder) Ooit komt er nog een 2 of 3 cylinder )))

Toevallig heb ik ook een 2002 triple *D Echt een superfiets. De voordelen van een twee en viercilinder in 1 fiets :}
Maar een tuono vind ik ook ontzettend gaaf hoor. Wie weet wat er ooit nog in de garage komt te staan :9
 
Vorige week heb ik ff een triple geprobeerd.
Leuk ding,maar niet zo strak en krachtig als een tuono. :]

Ik vind een s3 wel veel mooier.
Maar dat zie je niet als je erop zit :N
 
Vorige week heb ik ff een triple geprobeerd.
Leuk ding,maar niet zo strak en krachtig als een tuono. :]

Ik vind een s3 wel veel mooier.
Maar dat zie je niet als je erop zit :N

Ik vind ook de Triumph Speedtriple mooier dan de Tuono. Aan zo'n Tuono zit naar mijn smaak nog veel te veel 'plastic', vooral rondom het motorblok. Maar wat de prestaties betreft: ik ben er van overtuigd dat zo'n triple met zijn - vanaf 2005 - 130 pk er minstens net zo hard - zo niet harder - en in ieder geval veel 'vloeiender' vandoor gaat als de Tuono. Het voelt en klinkt gewoon anders dan de dikke klappen van een V-twin, maar vergis je niet in de kracht.....
Ik heb 100 km proefgereden op deze lichtjes 'gepimpte' witte uitvoering (ik noem 'm de White Lightning), maar ik denk dat als ik 'm zou kopen, ik voor de gele uitvoering zou kiezen.
56603567.large.jpg
 
Laatst bewerkt:
Corneles,wat betreft dat plastik ben ik het met je eens,maar een 2005 triple is gewoon lui vergeleken met mijn appie met 128 ahw pktjes

Toch wel mooi z,on triple
 
Hé Shrek, bel Leen eens, tis een super ding.. Was ook verkocht na 30 minuten rijden... Nog geen spijt van gehad.. En normaal wissel ik wel vaak.
Tuono-04-Fritzzz.JPG

Lekker sturen ook zo'n ding:
Tuono-05-Fritzzz-gr.jpg


Voordelen nog: De betrouwbaarheid is super, materialen beter dan op de japanse en andere concurrenten (in zijn prijsklasse).
Helaas niet de mooiste, al doet de 2006 het een stuk beter!!

:Y Kopen en heel het jaar in de wolken rondjes rijden :Y
 
Laatst bewerkt:
Corneles,wat betreft dat plastik ben ik het met je eens,maar een 2005 triple is gewoon lui vergeleken met mijn appie met 128 ahw pktjes

Toch wel mooi z,on triple

Als je inderdaad 128 paarden aan het achterwiel hebt, tja; de 130 van de Triple zijn krukaspk's waarvan er aan het achterwiel - hoop ik - zo'n 120 overblijven.
Toch speelt naar mijn bescheiden mening ook het gevoel mee: de dikke klappen van een sterke V-twin voelen heel anders, veel 'directer', aan dan het soepele 'rond'lopen van een driepitter. Maar: pk's zijn pk's, natuurlijk...............
 
Als je inderdaad 128 paarden aan het achterwiel hebt, tja; de 130 van de Triple zijn krukaspk's waarvan er aan het achterwiel - hoop ik - zo'n 120 overblijven.
Toch speelt naar mijn bescheiden mening ook het gevoel mee: de dikke klappen van een sterke V-twin voelen heel anders, veel 'directer', aan dan het soepele 'rond'lopen van een driepitter. Maar: pk's zijn pk's, natuurlijk...............

En hebben we aan 110 eigenlijk al niet genoeg? :+
 
Tuono is de aller- aller- allermooiste naked. Heb er ook eens op gereden, super fiets. Geweldig blok, fantastische stuureigenschappen, zoveel wheelys als je wil. Man wat een kicken motor. Zou er wel eentje naast mijn huidige fiets willen hebben maar heb helaas te weinig munten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan