Hebben alle r1's '98-->'03 even veel pk?

Yamaha is natuurlijk voor de stelling:"Never change a winning formula." Vandaar dat sinds 1998 de R1 niet is doorontwikkeld, en ze zich hebben gericht op de chopperindustrie. De nieuwe generatie Yamaha Choppers laat de R1 qua prestaties dan ook alle hoeken van de kamer zien. |(
 
jipjip, maar die van 98 staat toch 150 pk aangeschreven opt achterwieln tevens als die van 03?
gewoone een weetje hoor
5 jaar en weinig peekaa winst en dan plots boem
20pk erbij
of heb ik et mis

of het exact gelijk gebleven is weet ik niet, zat een paar pk winst bij in de jaren ervoor geloof ik. Je kent het wel, beetje pk, beetje gewicht. Maar belangrijkste is gewoon de handelbaarheid van het vermogen. Vind ik aardig veranderd. Heb zelf een '99 en een '02 gehad/heb ik nog steeds/onvoltooid verleden tijd
 
heb gister nog op een 99'er van een vriend van me gereden, wat ist verschil dan , kwa handelbaarheid, van een 99 en een 02?
die 99 reed wel soepel moet ik zeggen, en ik had hem groter verwacht
met mn 1.73 paste ik er goed op
 
heb gister nog op een 99'er van een vriend van me gereden, wat ist verschil dan , kwa handelbaarheid, van een 99 en een 02?
die 99 reed wel soepel moet ik zeggen, en ik had hem groter verwacht
met mn 1.73 paste ik er goed op

de 02 is een heel ander beest. handelbaarder, minder zenuwachtig, maar toch sneller. en persoonlijk vind ik de 02/03 uitvoering ook veel mooier met dat zwarte frame en die strakke lijnen.

zou mijn keuze zijn. en dan in het zilver natuurlijk.
 
heb gister nog op een 99'er van een vriend van me gereden, wat ist verschil dan , kwa handelbaarheid, van een 99 en een 02?
die 99 reed wel soepel moet ik zeggen, en ik had hem groter verwacht
met mn 1.73 paste ik er goed op


ik kan het moeilijk omschrijven. Let wel, ik praat wel over het vermogen hier, het sturen etc zit ook wel wat verschil in maar daar hoef je het niet voor te doen.
Hoe zal ik het zeggen, de '99 hapt vroeg of laat naar de baas, zeker in de regen. Een '02 lijkt als je van een '99 afstapt langzamer qua beleving, tegendeel is waar echter.
Ook het gas opendraaien na een bocht etc, het voelt bij een '02 een stuk vertrouwder. Misschien dat je dusdanig veel rijervaring hebt dat jij zelf het anders ervaart, wellicht was de '99 destijds teveel voor ikke. Aan de andere kant, voor wie niet als die heeeeel eerlijk is..

Maar er is meer over geroepen in het verleden hier, heb geprobeerd te zoeken ff snel, maar mijn koekblik wacht op me :X

by the way, ik ben rond de 1m90, geen probleem..
 
Beetje het probleem van de industrie;

eerst een rijdende kanonsbal lanceren, dan weer docieler en handelbaarder maken omdat niemand er echt mee uit de voeten kan :X

Maar het klopt wel, hoe beter de fiets voor de rijder aanvoelt, des te sneller kan je met zo'nding gaan. Dat happen naar de baas is eigenlijk het gevolg van je eigen rechterhand, echter de FIETS heeft het altijd gedaan 8-)

Ik hou wel van spartaane brute power en overpowered rijden. Maar niet iedereen kan daarmee overweg. Ook ik had aanvankelijk de grootste problemen om met een ZX9R sneller rond te gaan op Assen dan met een Thundercat..... :+

meer power en (on)handelbaarheid, daar moet je jezelf echt ruim de tijd geven om daar aan te wennen. Goed voorbeeld vind ik nog altijd onze grote vriend Bikefreak met z'n R1. Toen ie hem net had reed ie als een natte...... :X . Nu rijdt ie met da ding de banden aan gort en houden weinig hem nog bij :} Zo zie je maar wat twee jaar ervaring op een fiets doet !!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan