hebben jullie dat nou ook..

Ben druk doende een motor voor m'n zussie te kopen... gewoon een leuke oldtimer, waar ze nog wat plezier aan kan beleven...

Ik zit al dagen te zoeken en te loeren... en begin gewoon weer te... :9~
Er staan motoren tussen, die met wat slimmigheid heel wat meer kunnen opleveren. Motoren die jaren stil hebben gestaan en nu nauwelijks wat kosten... beetje knutselen en je hebt iets moois staan... of ik zie andere en denk, da's ook leuk voor er bij... :)

Ik moet m'n garage voorlopig maar niet gaan opruimen... anders vind ik em ineens zo leeg en dan komen er vast weer 1 of 2 bij... :')
 
Hij is inderdaad lekker groot, niet zo'n kinderfietsje. Je kan er erg comfortabel op zitten, en als je wilt ook erg sportief (verstelbaar stuurtje).
Het vrij grote vermogen en koppel is erg prettig in alle omstandigheden, omdat het ook erg goed te doseren is. Brandstofverbruik is gemiddeld, en ik heb zat fun in de bochten. De meeste andere rijders rijden mij niet weg....
En touren is voor mij een zeer belangrijk onderdeel van de fun (en mijn touren is behoorlijk vlot). Ja, wat lichter had best gemogen. Op het korte werk moet je wel je best doen....

Maar ik ken(-de tot voor kort) geen enkele andere motor die zo divers is als de Blackbird, en ook nog eens zo enorm betrouwbaar. Kilometerstanden van ver over de 200.000km zonder revisie zijn eerder standaard dan uitzondering. Ik ken er zelfs eentje met 450.000 mijl (675.000km) zonder blokrevisie.....


eens :)

was ook mijn reden om voor een bird met opties te gaan (alternatief was een ZX12R) : allround en zeer betrouwbaar.
Kan ern u ook aan toevoegen aan de lijst pluspunten: erg soepel blok, hoop koppel en comfortabel.

De minpunten? : benzineverbruik (1:12~13 gemiddeld), hoog gewicht (227kg droog) en de bird verslijt graag achterbanden in vergelijking met mijn ZXR750 (beide hebben/hadden Pilot Road 2)
 
De minpunten? : benzineverbruik (1:12~13 gemiddeld), hoog gewicht (227kg droog) en de bird verslijt graag achterbanden in vergelijking met mijn ZXR750 (beide hebben/hadden Pilot Road 2)
Benzineverbruik kan flink omlaag (ik haal 1:15 tot 1:18 bij vlotte rijstijl).
Banden kunnen beter gekozen worden voor de BB. Hiermee haal je meer grip, langere levensduur, en stabieler stuurgedrag. Neem maar eens contact op als je meer wilt weten.....
 
Heb nu al 5 jaar mijn eerste motor. En sinds een jaar heb ik er een 2e bij. Kan niet zeggen dat het kriebelt om wat te verkopen en er wat anders voor terug te kopen. Ben gek op beide motoren en zie geen reden een van beide te verkopen voor iets anders. Er zal eerder wat anders bij komen... :$ :9

eens :)

was ook mijn reden om voor een bird met opties te gaan (alternatief was een ZX12R) : allround en zeer betrouwbaar.
Kan ern u ook aan toevoegen aan de lijst pluspunten: erg soepel blok, hoop koppel en comfortabel.

De minpunten? : benzineverbruik (1:12~13 gemiddeld), hoog gewicht (227kg droog) en de bird verslijt graag achterbanden in vergelijking met mijn ZXR750 (beide hebben/hadden Pilot Road 2)
Das een erg hoog verbruik wat je hebt :?
Ik haal er 1:14 mee uit als ik me nergens wat van aantrek en 1:17~18 (3000-3500 toeren) als ik erg braaf rijd.
En achterbanden horen niet zo hard te slijten, heb je ze wel op 2,9~3 bar?? Ik haalde zelfs 10.000 km met een pilot power op de bird. en met een road moet je zeker wel 14000 kunnen halen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb zowat racers alles al gehad , ik ben zowat verslaafd geraakt aan het kopen van motoren , soms koop ik accesoires voor een motor die ik nog maar denk te kopen , ik heb de ene nog maar net , en wil dan al iets anders .
meestal hebben vrouwen dat met kledij , veel kopen dat ze later niet dragen , spijtig genoeg heb ik dat met alles wat met motoren te maken heeft .
ik heb hier zeker al 15 helmen liggen , en telkens doe ik dezelfde aan . maar als ik ergens een helm in promo zie , kan het vaak niet laten van dat aan te schaffen .
uitstapjes naar motorzaken zoals in aken of beurzen zijn gewoon een ramp .
zeker dat ik een paar dingen gekocht heb , die ik later nooit gebruik .
laatste tijd ben ik meer en meer gesteld geraakt op de nakeds en heb daar ook al een aantal modellen van gehad .
choppers zal mss voor later zijn .zegt me voorlopig nog niet echt iets om er zelf de baan mee op te gaan .
 
Grappig om hier meerdere blackbird eigenaren te zien die allemaal zo positief zijn over deze motor.

Ik moet ook zeggen dat ik na de motorbeurs in utrecht zelfs nog meer waardering heb gekregen voor mijn bird en dat hij daardoor gewoon nog een tijdje blijft. Dit komt simpelweg omdat ik niet zou weten wat ik zou moeten kopen als vervanging (en wat er bij de inhoud van mijn portemonee past ;)
Of er moet een goede oplossing komen voor de pijn aan mijn polsen door het rijden op een supersport, want dan weet ik nog wel een paar leuke vervangers haha.
 
nu heb je me nieuwschierig gemaakt...
welke motor is het nu die je net zo divers vind als de BB?
Benzineverbruik kan flink omlaag (ik haal 1:15 tot 1:18 bij vlotte rijstijl).
Banden kunnen beter gekozen worden voor de BB. Hiermee haal je meer grip, langere levensduur, en stabieler stuurgedrag.
Jij adviseerde toch Roadsmarts voor zware sport-tour motoren...
Ik ga misschien toch ook maar eens een setje proberen,
heb nu zo'n 20k op de voor- en 15k op de achterband staan, en wil er voor de zomer nog vers rubber onder
Das een erg hoog verbruik wat je hebt :?
Ik haal er 1:14 mee uit als ik me nergens wat van aantrek en 1:17~18 (3000-3500 toeren) als ik erg braaf rijd.
En achterbanden horen niet zo hard te slijten, heb je ze wel op 2,9~3 bar?? Ik haalde zelfs 10.000 km met een pilot power op de bird. en met een road moet je zeker wel 14000 kunnen halen.
:^ idem als SBB en Fladder,
gemiddeld verbruik rond de 1:15 en 20.000+ kms met een setje MPR2ct (2,9bar)
Grappig om hier meerdere blackbird eigenaren te zien die allemaal zo positief zijn over deze motor.
Het begint zo langzamerhand een BB-topic te worden :+
maar ik had ook nooit gedacht dat het zo'n veelzijdige fijne motor was
comfortabel toeren, dagelijks schakellui woon-werk, genadeloos hard vooruit of lekker vlot bochtjes rijden in de ardennen.. heerlijk *O*
Ik hoef voorlopig ook nog geen ander..
gewicht bij lage snelheden en scherpe bochten is wel voelbaar, maar het enorme koppel over een breed toerengebied en de comfortabele zit maakt het (voor mij) alleszinds goed

maar datzelfde gevoel van veelzijdigheid heb ik met mijn XR680R
daarmee kan ik lol hebben in het zand, maar ook woon-werk over de snelweg
Er zijn fietsen die beter zijn in het één of beter zijn in het ander, maar deze fietsen kunnen het allemaal! ..en zonder aan te voelen als een "compromis"..
 
ik heb zowat racers alles al gehad , ik ben zowat verslaafd geraakt aan het kopen van motoren , soms koop ik accesoires voor een motor die ik nog maar denk te kopen , ik heb de ene nog maar net , en wil dan al iets anders.............................................

ik heb hier zeker al 15 helmen liggen , en telkens doe ik dezelfde aan . maar als ik ergens een helm in promo zie , kan het vaak niet laten van dat aan te schaffen .
uitstapjes naar motorzaken zoals in aken of beurzen zijn gewoon een ramp .
zeker dat ik een paar dingen gekocht heb , die ik later nooit gebruik .
.

Zoek een psychiater.....
 
Grappig om hier meerdere blackbird eigenaren te zien die allemaal zo positief zijn over deze motor.

Ik moet ook zeggen dat ik na de motorbeurs in utrecht zelfs nog meer waardering heb gekregen voor mijn bird en dat hij daardoor gewoon nog een tijdje blijft. Dit komt simpelweg omdat ik niet zou weten wat ik zou moeten kopen als vervanging (en wat er bij de inhoud van mijn portemonee past ;)
Of er moet een goede oplossing komen voor de pijn aan mijn polsen door het rijden op een supersport, want dan weet ik nog wel een paar leuke vervangers haha.
Een tuono :P
Eerst echt negatieve reactie over de bird moet ik ook nog tegenkomen. Hoewel mijn neef vindt dat je teveel op je polsen leunt op die motor.... maarjah, hij heeft ondertussen een fjr1300 gekocht. Dus dat zegt genoeg :X :+
 
ik heb zowat racers alles al gehad , ik ben zowat verslaafd geraakt aan het kopen van motoren , soms koop ik accesoires voor een motor die ik nog maar denk te kopen , ik heb de ene nog maar net , en wil dan al iets anders .
meestal hebben vrouwen dat met kledij , veel kopen dat ze later niet dragen , spijtig genoeg heb ik dat met alles wat met motoren te maken heeft .
ik heb hier zeker al 15 helmen liggen , en telkens doe ik dezelfde aan . maar als ik ergens een helm in promo zie , kan het vaak niet laten van dat aan te schaffen .
uitstapjes naar motorzaken zoals in aken of beurzen zijn gewoon een ramp .
zeker dat ik een paar dingen gekocht heb , die ik later nooit gebruik .
laatste tijd ben ik meer en meer gesteld geraakt op de nakeds en heb daar ook al een aantal modellen van gehad .
choppers zal mss voor later zijn .zegt me voorlopig nog niet echt iets om er zelf de baan mee op te gaan .


Jij bent in je vorig leven gewoon vrouw geweest.
Simpel. :+
 
Die blackbird is inderdaad een heel mooie fiets hoor en ik zou eigenlijk niet zo goed weten wat je er nog aan zou moeten veranderen...Misschien de uitlaten maar dat kost meteen klauwen met geld....dat van die 2 choppers snap ik niet zo, zeker de tweede niet nadat je van een cbr afkwam...

Mijn lijstje:
Honda CBR 400rr (kort gehad, want hij gebruikte netzoveel olie als benzine)
Honda CB1
Suzuki GSX600F
5 jaar motorloos....
Honda CBR 600F2
Honda CB1 erbij, niet die van hierboven maar een andere..als woon/werk en winterfiets, en nog steeds in mijn bezit
Honda CBR 600F4 (huidige motor die me nog uitermate goed bevalt en voorlopig ook niet weggaat)
 
Laatst bewerkt:
me motor zou ik niet kwijt willen, maar onderdelen om te 'pimpen' en om te tunen mag ik wel graag kopen en doen zolang ik er geld voor heb!

ik probeer zo min mogelijk naar onderdelen enz te kijken op internet want dan moet ik het kopen! gelukkig heb ik een verstandige vriendin..
 
Een tuono :P
Eerst echt negatieve reactie over de bird moet ik ook nog tegenkomen. Hoewel mijn neef vindt dat je teveel op je polsen leunt op die motor.... maarjah, hij heeft ondertussen een fjr1300 gekocht. Dus dat zegt genoeg :X :+
Ik heb een klant die een BB had gekocht. Toen kreeg hij een vriendin, en moest er een toermotor bijkomen (achterop de BB was ze bang....). Een BMW gekocht, maar daar zat geen gang in (K1100RS). BMW ingeruild op een FJR1300. En die was hij al weer snel zat (saaie motor volgens hem). BMW verkocht, en een 2009 Tuono gekocht (speelfiets). Vriendin toch maar op de BB achterop....... Was niet meer zo eng als dat het eerst was.....
BB wel voorzien van iets hoger en verstelbaar stuurtje voor de lange afstanden.
En dit alles in ongeveer 1 jaar tijd......
 
Ik heb een klant die een BB had gekocht. Toen kreeg hij een vriendin, en moest er een toermotor bijkomen (achterop de BB was ze bang....). Een BMW gekocht, maar daar zat geen gang in (K1100RS). BMW ingeruild op een FJR1300. En die was hij al weer snel zat (saaie motor volgens hem). BMW verkocht, en een 2009 Tuono gekocht (speelfiets). Vriendin toch maar op de BB achterop....... Was niet meer zo eng als dat het eerst was.....
BB wel voorzien van iets hoger en verstelbaar stuurtje voor de lange afstanden.
En dit alles in ongeveer 1 jaar tijd......

:X
Haha.. _O-
 
Die blackbird is inderdaad een heel mooie fiets hoor en ik zou eigenlijk niet zo goed weten wat je er nog aan zou moeten veranderen...Misschien de uitlaten maar dat kost meteen klauwen met geld....dat van die 2 choppers snap ik niet zo, zeker de tweede niet nadat je van een cbr afkwam...

Ik heb tot nu toe bij alle motoren wel het idee gehad dat een vervang demper mooier is dan de standaard dempers. Maar bij de blackbird vind ik de originele eigenlijk wel ok. Ook het standaard geluid heeft iets onheilspellend met die diepe brom als je het gas opendraaid. Ik wil nog wel wat gaan doe aan de knipperlichten, maar verder blijft hij voorlopig zoals hij is (denk ik.....)

Wat betreft de choppers....

De eerste chopper kwam toevallig op mijn pad. Ik had hem gekocht van mijn broer terwijl hij niet lekker meer liep. Ik heb hem toen laten fixen. Het bleek een simpel probleem met de cdi. Was ook gekoop geregeld door een unit van een sloop motor. er was alleen nog 1 probleem, ik had geen rijbewijs. Die nog even snel gehaald (theorie en praktijk examen was in 3 maanden gehaald).

Na 2 jaar verkocht een maatje met wie ik vaak ging rijden zijn 1400 intruder en kocht een blackbird (ja, hij ook) en dat was toch wel even wat anders dan een choppertje.
Toen begon het bij mij ook wel behoorlijk te kriebelen (daar gaat dit hele topic over geloof ik ;)) Toen dus de cbr600f2 gekocht en stukje bij beetje verder gepimpt.

Toen werd mijn 1e zoon geboren en dacht ik dat ik maar wat rustiger aan moest doen, want ik had nu wel een hoop verantwoording op mijn schouders. Dus de cbr de deur uit en een marauder met schade gekocht. Deze helemaal opgenapt (erg leuk om te doen!), maar ik had geen plezier meer in het rijden van afstanden meer dan 50 km. Toen ik op een mooie zondag met de marauder die net klaar was, 200 km snelweg had gereden, wist ik het zeker. Dit is echt niet wat ik wil. Toen was het: of ik stop met motor rijden, of ik koop nog 1 keer iets wat ik echt wil.

Toen kwam de TL1000s. Geweldig ding!! Veel vermogen, super geluid, lekker sportief. Maar helaas vonden mijn polsen deze motor wat minder leuk. ;( Nog een tijdje getwijfeld of ik er geen ander stuurtje op zou gaan monteren, maar het zou afbreuk doen aan die mooie motor. Dus de tl maar weer te koop gezet maar wist nog niet zeker wat ik wilde.
Dat ging niet zo vlot als ik had gehoopt dus probeerde ik de motor in te ruilen. Ik had de koop al bijna rond met een vfr800 toen iemand reageerde op mijn mail of hij zijn blackbird niet wilde inruilen op mijn TL.

Dat is dus uiteindelijk gelukt en ben er nog steeds heeeeeeel blij mee. :]



Beetje lang antwoord geloof ik.....................:z
 
Laatst bewerkt:
Beetje lang antwoord geloof ik.....................:z
...maar het leest lekker weg ;)

ik ben aan mijn rijbewijs begonnen met het idee een intruder 800 te kopen
echter 18jaar, student weinig geld
kreeg de tip van een vriend en collega-student om te beginnen met een oude XL500 ofzo om daar een jaartje (of twee) op te beginnen (vallen en opstaan is minder duur)
en daarna pas mijn "droom"motor te kopen. En waarschijnlijk zou ik de XL erbij aan houden gewoon omdat dat te leuk is.

Nou ik heb een '84 XL500R gevonden en gekocht en 4jaar lang gesleuteld en gereden.
daarna heeft mijn pa ook zijn rijbewijs gehaald en een shadow ace 600 gekocht
ook op gereden, en meteen genezen van het chopper/custom idee (niet mijn stijl van rijden)
daarna mijn huidige '00 XR650R gekocht (voor woon-werk én fun)
(samen met vrienden ook nog een '76 XL250K3, '83 XR500, '81 XL250, '77XL250, '85 XL500R, etc. erbij gekocht om op te knappen en samen te kunnen crossen
(totdat er uiteindelijk 3 van gestolen waren, toen hield de zin en de hobby een beetje op) alle resterende motoren en onderdelen etc. verkocht)
Nieuwe baan, XR stuk gereden. ge-upgrade naar 680cc en een '88 FZR1000Genesis gekocht voor woon-werk (om de XR te sparen, dagelijks snelweg was ook niet tof)
een jaar en 20.000km later de FZR verkocht en de '98 CBR1100XX gekocht
da's nu dik 2 jaar geleden

ik ben voorlopig dik tevreden met mijn huidige vloot
maar sluit niet uit hierna eens iets anders te proberen. misschien wel een V- of L-twin sportmotor ofzo... tijd zal het leren...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 4 maanden geleden mijn eerste bike gekocht en bevalt me erg goed. Het is een CBF500 waar een hoop aan gedaan is door de vorige eigenaar. (hyperprovering, laseruitlaat etc.) Deze doe ik niet meer weg denk ik. Hopelijk gaat het niet zo als bij mijn auto`s want dan word de lijst lang :)

Autolijst:

Seat Ibiza
Peugeot 106
Peugeot 106
Peugeot 206
Peugeot 306
Opel Astra
Opel Meriva

Volkswagen Polo
 
ach lekker rijden..
blijven dromen..
en wanneer het financieel meezit...
...kopen kopen kopen

:+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan