Hebben jullie liever de spiegels op het stuur of de kuip?

Spiegels op stuur of op kuip?

  • Stuur

    Stemmen: 16 28,1%
  • Kuip

    Stemmen: 22 38,6%
  • Geen voorkeur

    Stemmen: 12 21,1%
  • Achterspatbord

    Stemmen: 7 12,3%

  • Totaal aantal stemmers
    57

Lert

MF veteraan
21 dec 2022
5.175
9.156
Bij Arnhem
Hebben jullie een voorkeur? Op m'n Transalp zaten ze op het stuur, nu met de Deauville op de kuip. Het is wel even wennen.

Onzinantwoord toegevoegd voor de lolbroeken.
 
Nou ik erover nadenk, misschien zou links een op het stuur en rechts een op de kuip wel wat zijn. Ik mis met mijn kuipspiegels meer dan eens de mogelijkheid om in onhandige posities (wegrijden van schuin tussen geparkeerde auto's of zo) mijn kijkhoek naar achteren te verdraaien via het stuur.
 
  • Eens
Waarderingen: Lert
Ligt ook een beetje aan de situatie of wat je dagelijks meemaakt denk ik. Ik van allebei een motor en ik heb iets voorkeur voor spiegels op de kuip, omdat die verder naar voren staan. (En niet wegdraaien als je een langzame bocht maakt). Ik moest vroeger iedere dag een U bocht maken in de straat en met kuipspiegels zie je eerder wat er achter je om de bocht komt.
 
Rijdend heb ik geen voorkeur, maar op het stuur is bij mij wat makkelijker manoeuvreren bij de schuurdeur.
 
Op het stuur voor het brommergevoel, op de kuip voor het motorgevoel.
Een lolbroeken antwoord -O-

De ZRX had ze op t stuur
De F650 heeft ze op t stuur met geen van beide t brommergevoel
ik heb ook motoren gehad met spiegels op de kuip ,als je wat breder bent dan een panlat heb je dan vaak weinig zicht
 
Een lolbroeken antwoord -O-
Hmm, was niet eens zo lolbroekerig bedoeld... Voor snelwegrijden heb ik ze veel liever op de kuip zodat mijn stuur lekker compact blijft en de spiegels niet als windzeiltjes werken. Maar in de stad wil ik liever een soort superbrommert dan een kuipmotor, en vind ik stuurspiegels ideaal voor zowel het verdraaien van de kijkhoek als het micro-manoeuvreren tussen stilstaande auto's etc door.

ik heb ook motoren gehad met spiegels op de kuip ,als je wat breder bent dan een panlat heb je dan vaak weinig zicht
Ik ben ook behoorlijk breed en moet, kuip of stuur, sowieso vaak mijn arm naar mijn tank trekken om in de spiegels te kijken.
 
op de kuip geeft een rustig duidelijk beeld naar achteren waar je op kunt vertrouwen .
op het stuur vind ik te onrustig en ze houden de wind niet weg van mijn handen .

maar nu op de scoot zitten ze toch op het stuur
 
Laatst bewerkt:
Bij de motor van van mijn vrouw (Honda CBF600 SA) verhuizen ze binnenkort van de kuip naar het stuur. Nu in de winterstalling, met de beurt binnenkort gaat de verhuizing plaatsvinden.
Zij kon niet wennen aan kuipspiegel.
 
Laatst bewerkt:
Hmm, was niet eens zo lolbroekerig bedoeld... Voor snelwegrijden heb ik ze veel liever op de kuip zodat mijn stuur lekker compact blijft en de spiegels niet als windzeiltjes werken. Maar in de stad wil ik liever een soort superbrommert dan een kuipmotor, en vind ik stuurspiegels ideaal voor zowel het verdraaien van de kijkhoek als het micro-manoeuvreren tussen stilstaande auto's etc door.


Ik ben ook behoorlijk breed en moet, kuip of stuur, sowieso vaak mijn arm naar mijn tank trekken om in de spiegels te kijken.
Als je het zo stelt is de onderbroekenlol er wel af :t ,ik moet ook vaak m n arm ff "intrekken",
Ik heb meer sportmotoren gehad en dan is het met kuipspiegels wel erg lastig om nog wat te zien
 
Op de Panigale zitten ze naast t kuipruitje op de kuip. Op de Streetfighter heb ik Bar end spiegels.
Tis dat ik bar end op een superbike/supersport geen gezicht vind… maar in de bar end spiegels op de Streetfighter zie ik veel meer. In de spiegels op mn Panigale zie ik voornamelijk mijn armen en moet ik mijn hoofd flink draaien om uberhaupt iets achter me te zien….
 
yv2022614A9A01945.jpg


(Het eerste google resultaat)
 
Ik heb ook een lichte voorkeur voor spiegels op de kuip, of nog beter gezegd, voor spiegels IN de kuip!
Bij mijn RT zitten de op de perfecte positie, omdat ik heel veel zicht heb, ze dienen als handkappen, en ze belachelijk groot zijn voor op een motor

Het enige voordeel van spiegels op het stuur, vin d ik dat je dan wat makkelijker je beeld kan 'verplaatsen' tijdens manouvreren
 
Het is allebei ok, mits goed geplaatst. Op mijn RT zitten ze in de kuip en dat is prima. Op mijn scooter staan ze op het stuur en daar heb ik ook een prima zicht, zeker niet slechter dan op de RT
 
Ik heb altijd op het stuur gehad (hou wel van naked motoren) en kan daarom er niet echt aan wennen in de kuip als ik eens een andere motor rij. Maar na een weekje woon-werk zal dat ook wel weer wennen denk?
 
Terug
Bovenaan Onderaan