Hebben jullie muziek op terwijl je motor rijd??

regelmatig bij lage snelheidritjes tot 100 Km/h. Stop de discman dan overigens in de tanktas zodat de oordoppies niet uit je kop schieten als je beweegt... :(

idd geinig hoe de automobilisten kijken als je bij 't verkeerslicht staat te swingen... :)
 
Ik ben een groot muziekliefhebber, maar tijdens het rijden wil ik me graag concentreren op het rijden... ik laat me dan liever niet afleiden.
 
Kweenie waarom, maar ik begin na zo'n 250km meestal "In een groen, groen, groen, groen knollen-knollenland" te zingen... Duidt dat op verveling?

[me] En hij meent het nog ook :P [/me]


:^

Volgens mij word het tijd voor een nieuwe poll: Wie zingt er in z'n helm :P

Ik ben meestal bezig met: "Een potjre met vet",
En als het regent probeer ik boven de regen uitte zingen :)
 
Ik luister dus ook metal. Wat vind je goed? Ik ben een slayer fan, vooral slayer en sommige blackmetal vind ik goed, bijvoorbeeld dimmu enzo.

Om wat toppertjes te noemen:
- Nightwish
- Cradle of Filth
- Tristania
- The Sins of Thy Beloved
- Autumn
- After Forever
- Anathema (ouwe)
- My dying bride
- Tail of tears
- Dimmu Borgir
- Finntroll
- Thyrfing

En nog een hele boel meer. Zeg maar kort Gothic, Doom en Black-Metal, hoewel ik niet alle black-metal goed vind, maar de wat toegankelijkere wel, zeg maar de bands die nog enigzins over geluidskwaliteit hebben nagedacht. Slayer vind ik ook wel gaaf, hoewel ik dat niet vaak meer luister.
 
Laatst bewerkt:
Aloha allemaal,

Binnenkort kun je(als je dat zou willen) gewoon muziek op je motor luisteren zonder oordoppen in. Het is geen grap... het stond in de Gamequest van ik dacht augustus. Er is een chip ontwikkelt die je in een van je kiezen kunt laten plaatsen, via een of ander gevoelig botje schijn je je geuploade muziek te kunnen beluisteren. Niemand, behalve jij kan het horen. Dit is dus echt geen grap. Misschien werken GSM's binnenkort ook zo, auw m'n kies doet zo'n pijn, ooh nee het is m'n gsm die trilt....M@zzl!

Binnenkort dus veel mensen die stemmen in hun hoofd hebben :+
 
Aloha allemaal,

Binnenkort kun je(als je dat zou willen) gewoon muziek op je motor luisteren zonder oordoppen in. Het is geen grap... het stond in de Gamequest van ik dacht augustus. Er is een chip ontwikkelt die je in een van je kiezen kunt laten plaatsen, via een of ander gevoelig botje schijn je je geuploade muziek te kunnen beluisteren. Niemand, behalve jij kan het horen. Dit is dus echt geen grap. Misschien werken GSM's binnenkort ook zo, auw m'n kies doet zo'n pijn, ooh nee het is m'n gsm die trilt....M@zzl!


:?

en dan mn snikkel als antenne ?


:+
 
Ik heb laatst een keer met oordoppen gereden en is me totaal niet bevallen.
Was me veel te stil in me helm.

Kwestie van wennen ook waarschijnlijk, maar voor een tweede keer is nog niet gebruikt.

Nadeel is ook, vin ik, dat als je ergens staat en wat moet luisteren/zeggen...je punt één geen donder hoort met die dingen in en punt twee ga ik er zelf van schreeuwen omdat ik mezelf dus ook niet hoor.

Het bevalt mij juist absoluut niet als ik zonder oordoppen heb gereden. Zeker als ik dan beetje heb doorgereden (>140) hebik last van ruis.

Ik hoor inderdaad wel wat minder maar kan gewoon praten met mensen. Ik hoor liever iets minder met doppen in dan dat ik over een aantal jaar minder hoor juist omdat ik geen oordoppen heb gebruikt......
 
Ik heb het een paar maanden terug eens geprobeerd. Geen succes! Ik kon geen oordoppen meer indoen, da's vrij logisch. Dus krijg je weer een enorme bak met windgebulder om je oren, muziek hoor je niet meer. Die oordopjes van de walkman worden door de helm keihard tegen je oren aangedrukt, dan wil je na een half uur die dingen écht wel uit je oren halen.

Je kunt ook speciale helmsets krijgen om je telefoon of discman op aan te sluiten. Die speakertjes kun je in de helm monteren. Voel je niets van. Zelfde spul gebruik ik bij mijn lpd ontvanger. Voordeel is dat je dan ook gewoon je oordopjes kunt gebruiken.
 
Om wat toppertjes te noemen:
- Nightwish
- Cradle of Filth
- Tristania
- After Forever
- Anathema (ouwe)
- My dying bride
- Tail of tears
- Dimmu Borgir
- Finntroll
- Thyrfing
(- Slayer)

En nog een hele boel meer. Zeg maar kort Gothic, Doom en Black-Metal, hoewel ik niet alle black-metal goed vind, maar de wat toegankelijkere wel, zeg maar de bands die nog enigzins over geluidskwaliteit hebben nagedacht. Slayer vind ik ook wel gaaf, hoewel ik dat niet vaak meer luister.

Laat ik dat nou allemaal ook in m'n CD bak hebben liggen 8-)
 
Dus alsnog toch nog wel wat (black, death) metal liefhebbers!!!

Je vergeet toch nog echt wel één van de beste; Immortal.
Verder kan ik je nog wel 44 pagina's lange bands noemen en dan zou de post wel erg lang zijn. Laten we dat tbv het Motor-Forum maar niet doen dan ;)
 
Dus alsnog toch nog wel wat (black, death) metal liefhebbers!!!

Je vergeet toch nog echt wel één van de beste; Immortal.
Verder kan ik je nog wel 44 pagina's lange bands noemen en dan zou de post wel erg lang zijn. Laten we dat tbv het Motor-Forum maar niet doen dan ;)

Yep, Pingu is een echte metalhead!
Ik vind Immortal er uitzien als een stel geiten! Hahaha!!! Ik heb niks van ze, maar moet nog zeker eens luisteren of ik wat aan die geiten vind. Hun ouwe werk kon me nooit zo boeien.
Ook leuk en net ontdekt: Ninnghizhidda (sorry ik kan er ook niks aan doen dat ze zo heten). MP3's op http://ninnghizhidda.darkwood.com/ Als je Cradle of Filth e.d. goed vindt, ga je dit zeer zeker goed vinden!
 
Muziek? ja natuurlijk. De 5e symphonie van zxr 750 uitgevoerd door viertaktus quatro cylindrico met als instrument een open blér pijp. ;)
 
Muziek op de motor is fijn Als je een goede kuip hebt en een jet-helm kan de muziek tot ongeveer 120 km/u goed horen. Het heeft echter geen zin om een HQ sterio in te bouwen want of je nu een kenwood of een supertech inbouwd; het klink altijd bagger.

Als je geen kuip hebt is het ook mogelijk om een speakersetje in te bouwen in je helm. Bouw dan meteen een mini-steriojack in je helm, anders bungelt er altijd een draad uit je helm en das nie fijn.
 
Kweenie waarom, maar ik begin na zo'n 250km meestal "In een groen, groen, groen, groen knollen-knollenland" te zingen... Duidt dat op verveling?

[me] En hij meent het nog ook :P [/me]

Het word echt tijd dat je eens wat vaker thuis blijft en minder gaat zuipen. Je begint flink af te takelen dude :P

Maar heb geen muziek op wanneer ik motor rij. Hou liever het koppie erbij.
 
Laatst bewerkt:
Aloha allemaal,

Binnenkort kun je(als je dat zou willen) gewoon muziek op je motor luisteren zonder oordoppen in. Het is geen grap... het stond in de Gamequest van ik dacht augustus. Er is een chip ontwikkelt die je in een van je kiezen kunt laten plaatsen, via een of ander gevoelig botje schijn je je geuploade muziek te kunnen beluisteren. Niemand, behalve jij kan het horen. Dit is dus echt geen grap. Misschien werken GSM's binnenkort ook zo, auw m'n kies doet zo'n pijn, ooh nee het is m'n gsm die trilt....M@zzl!
hoe zit het hiermee dan? is dit dan eindelijk op de markt?
want ik zit nog steeds te klooien met mijn fijne in-canal-oordopjes!
nou ja, niet op de motor, want kheb het idee dat het me afleid als ik op de motor zit, binnenkort maar ff uitproberen
 
Wat een onzin lees je hier over concentratie in combinatie met muziek. |(

Ik heb altijd muziek via de MP3 van mijn Zumo en ik vind het heerlijk :] . Je wordt er echt niet door afgeleid. Hoe vaak heb je in de auto, thuis of op het werk de radio aan maar luister je maar half. Dat is precies hetzelfde op de motor. Soms zit ik lekker mee te zingen en als het nodig is hou ik mijn mond en let extra op de weg. Simpel toch!

In mijn helm heb ik speakers zitten, dat werkt perfect. Ik heb namelijk ook op maat gemaakte oordoppen in. Alles kan dus!!!
 
Er zijn nu ook van die "in-ear" oordoppen, werken net als oordoppen, dempen omgevingsgeluid en er komt nog muziek uit :D

Heb ze sindskort en sindskort luister ik ook weer mp3 (als ik ga knallen/raggen/langere afstanden). Korte stukjes doe ik de moeite niet voor

En swingen op de motor doe ik ook zonder muziek, vooral op 80-trajectcontrolezones ga ik helemaal uit mn dak...
Mensen die me kennen weten waartoe ik in staat ben... Gelukkig geen cc op mn motor anders ging ik de kabouterdans nog eens doen op mn tank xD
 
Terug
Bovenaan Onderaan