Hebben jullie muziek op terwijl je motor rijd??

Ik heb het 1 keer gedaan, vond het een beetje irritant. En van echt goede muziek ga je harder rijden, dus het bevordert de verkeersveiligheid niet echt he :)
 
Er zijn nu ook van die "in-ear" oordoppen, werken net als oordoppen, dempen omgevingsgeluid en er komt nog muziek uit :D

On-Ear :
on_ear.png

In-Ear :
MDRE829V.jpg

In-Canal :
t4.jpg


zoiets zeg maar...
zelf heb ik de laatste, heb het net even geprobeert, en als ik die oordoppen in doe, en mijn helm op zet, heb ik niet echt last van dat het een druk op de oren geeft.
ik denk dat dat wel zo is met de in ear oordoppen.
bij de laatste is het ook zo wat KaWaReZ zegt, dat het omgevingsgeluid goed gedempt word. (waardoor je weinig tot geen geluid hoor van iets anders dan je muziek.)

werkt fijn:D
 
Laatst bewerkt:
sennheiser cx300... wonder oordopjes :D!
I agree *O* fijnste oordopjes die ik heb gehad... en nog goede service vanuit sennheiser ook nog(nee k krijg er geen geld voor!)
dus mocht je wat zoeken wat lekker zit en goed geluid geeft, cx300 van het bovenstaande merk (1 keer het merk noemen is wel genoeg he!)
:+
 
Even een stomme vraag van mij, maar heb je op de motor niet ontzettend de neiging om het geluid te hard te zetten?
 
ik ga juist een Ipod aanschaffen voordat ik weer ga rijden. Ik rijd altijd met oordoppen in, in canal zoals hierboven. Ipod gaat zo hard dat je bijna nooit 100% volume doet, meestal doe ik het zo dat het nog chill is om naar te luisteren en dat ik bijvoorbeeld sirenes ed. hoor.
Werkt perfect
 
Eska,
Ik luister niet naar muziek op de motor.
In de auto luister ik altijd maar op de motor niet.
In de auto is het alsof ik naar het verkeer rondom mij kijk, ik hoor er niet echt bij terwijl ik wel deelneem.
Op de motor zit ik midden in het verkeer en ben ik veel meer alert. Ik zie meer dan in de auto en ik ben me bewust van het feit dat ik meer kwetsbaar ben. Op de motor luister ik dan ook niet naar muziek. Ik wil elke waarschuwende toeter horen op de motor.
Is denk ik een gezonde overlevingsdrang. Concenteren op het verkeer want ik heb geen kooiconstructie die me beschermd.
Ik heb ooit muziek beluisterd op de motor, was geen succes want ik had geen contact meer met het overige verkeer.


Amen!

Blijft wel het feit dat automobilisten er niet zo over denken.. dit geef je zelf ook al aan. Ikzelf ben (in de auto) al meerdere malen flink geschrokken omdat ineens het verkeer om me heen wegdook voor een langs sjeezende ambu terwijl er op standje 20 Pantera vol uit mijn boxen knalde... in de auto kan dit nog net, op de motor wil ik het risico hierop zoveel mogelijk beperken.
 
Been there, done that.
Geen succes, ruis komt er bovenuit.
En aangezien ik al muziekfreak graag goede rock muziek luister, gaat me hoofd automatisch bounzen, dus werkt het zoiezo niet echt.
 
En aangezien ik al muziekfreak graag goede rock muziek luister, gaat me hoofd automatisch bounzen, dus werkt het zoiezo niet echt.

:} Herkenbaar, bovendien heb ik als nieuweling op de motor nog helemaal geen behoefte aan muziek, vind het veel te gaaf om mijn eigen kabaal te horen en verwacht dat dat voorlopig ook wel zo blijft!
 
Ik heb zelf zaterdag nog een oordopje in gehad voor mn tomtom die op mn mobiel staat. gaat prima...

Voor de muziek ben ik voorzien van een bos systeem
geen bose want... bos geeft veel meer en beter geluid :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik mijn Ipod alleen op lange "saaie"stukken. Dan vind ik het prettig. Middels een afstandsbediening op het stuur is het e.e.a. ook te regelen. Als ik de kop er nog meer bij moet hebben, gaat ie uit. Omdat ik een autocom setje heb, prik ik de Ipod makkelijk in en heb geluid via de `schelpen` in de helm. De Ipod gaat in de zijtas.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik heb ook bovengenoemde Sennheiser koptelefoon, maar eigenlijk nog nooit geprobeerd op de motor. In mijn bromfietstijdperk heb ik het weleens geprobeerd met een Sony koptelefoontje die ik toen had, en dat beviel voor geen meter. Vandaar dat ik het op de motor niet eens meer geprobeerd heb. Maar ze bevallen dus goed op de motor?
Dan misschien toch maar eens een keertje proberen ;)

Alhoewel het wel een dilemma is, ik heb toch niet voor niets €500 aan een Laser uitlaatsysteem besteed. Of is dat geluid voor de voorbijgangers? :+
Voor een toertochtje waar veel geschakeld moet worden lijkt het me niet prettig om muziek op te hebben (zelfs mijn gehoorbeschermende oordoppen laat ik op dijkjes etc uit, die vind ik alleen prettig op provinciale of snelwegen). Muziek op lange snelwegritten lijkt me wel prettig, anders is het maar zo saai.

Ben het niet helemaal eens met de mensen die zeggen dat het gevaarlijk is om muziek op te hebben. Volgens mij is het net zo (on)gevaarlijk als muziekluisterende automobilisten of fietsers. Als je maar goed blijft kijken heb je je gehoor helemaal niet nodig in het verkeer (neemt niet weg dat het wel makkelijker is als je iets hoort)
 
Ik luister wel naar muziek op de langere ritten.
Op maat gemaakte oordoppen, en een systeem helm met ingebouwde communicatie set.
De doppen filteren het motor geluid en windruis weg. Wat je over houd is de muziek met
de verkeers geluiden er door heen. Heerlijk, relaxed rijden.
Ik vind het goed kunnen, ik heb geen racer maar een toermotor. Rij goed op snelheid, meestal wat er boven. Ben geen persoon die 'op' gaat in de muziek.
De muziek is achtergrond muziek en maakt het rijden net iets meer relaxed.
 
ik heb in-ear dopjes van sony en ze bevallen super.
boven de 160 hoor ik ze niet meer maar daar kom ik niet zo vaak met me naked en roof helm.

ik heb vaak de muziek aan,niet hard maar wel zodat ik het hoor.
vooral lekker op lange afstanden want dan slaat de verveling minder snel toe.

oja,wel stoppen met zingen bij drukke zebrapadden en stoplichten :o
 
bedoel je zoiets?
[afbeelding]
is dat geen duur geintje?
groeten!

Dit zijn wel de hele luxe, van Ultimate Ears, kan je in Nederland krijgen via www.in-ears.nl. Heb ze zelf ook, ben muzikant, maar houd er rekening mee dat deze doppen je een gemiddeld motorpak kosten. En ik heb ze zelf natuurlijk ook geprobeerd in een helm, maar ze zijn toch nog net te groot om lekker te zitten. Heb nu speciale oordoppen aan laten meten voor het motorrijden, zonder speakertjes ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan