Hebben jullie muziek op terwijl je motor rijd??

Als ik lange eenzame ritten moet doen:

Archos Gmini 500, 40GB ( custom 5200mAh voor lange luister plezier :Y )
archos.jpg



Sennheiser CX-300 In ear dopjes. Beste dopjes in hun prijsklasse. Schermen perfect af tegen rijwind.
41wBWMRqlTL.jpg


Zet de muziek nooit te hard dat ik niets meer van buitenaf hoor zoals claxon of sirene. Verders perfect en lekker ontspannen rijden met een muziekje erbij :Y
 
Had op mijn eerste motor 20 jaar geleden al een oude cassette recorder (van de vrijmarkt) gebouwd en via van de walkman dopjes muziek gehad.
Mijn ervaring dat door de dopjes tegen/in je oren je juist minder wind gebulder hoort en dus beter de muziek.
Het was toen al een aftands ding, maar heeft het jaren gedaan, ook in de regen.
Nadeel: als je een bandje draaide of wisselde liep je de kans dat door de rijwind de band er in 1 keer helemaal werd uitgetrokken |(

Op mijn huidige HD zit standaard een radio/cassette installatie (jaja, hij is nog van voor het CD tijdperk).
Via de in de helm ingebouwde communicatie set kan je gewoon luisteren.
Voordeel is dat als je in de microfoon spreekt, automatisch de muziek zacht gaat.

Ik zie geen nadelen in het luisteren van muziek, maar harde muziek gaat wel ten koste van omgevings geluiden en het geluid van je motor (ook mooi). :]
 
Ik heb op maat gemaakte oordoppen (100 euro) deze doe ik altijd in, rijdt veel comfortabeler. Ik heb een nolan helem met ingebouwde communicatie, als ik hier mijn ipos shuffle aanhang kan ik goed muziek luisten zonder windruis (zonder oordoppen zou ik er niet aan beginnen) mp3 speler staat nog geen eens voluit.
 
Nope, nog niet. Maar wat nog niet is kan komen. Vooral als je lang in je eentje moet rijden lijkt het me wel lekker. Idd niet te hard.
 
Ik zie geen verschil tussen muziek luisteren in de auto of op de motor. Dat zie ik als even 'gevaarlijk'. Zelf merk ik dat als de verkeerssituatie daar om vraagt je automatisch de muziek/radio negeert. Zo kan het gebeuren dat als je een praatprogramma luistert (tijdens woon-werk) je soms stukken mist. Het regelt zichzelf.

Ik gebruik in-ear doppen. Ideaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan