Hebben jullie muziek op terwijl je motor rijd??

Eska

Die hard MF'er
25 apr 2002
548
0
Groningen
Ik vraag mij af is het aan te raden om te rijden met een walkman. Ik heb mijn motorrijbewijs nog niet, maar ben zeker van plan als ik eenmaal mijn rijbewijs heb om wat langere afstanden te gaan rijden. Het lijkt mij dan wel fijn om muziek te hebben onderweg, ik weet dat er motoren bestaan met een compete muziek instalatie maar daar gaat mijn voorkeur niet echt naar uit. Ik ben beniuwd naar de ervaringen van andere MF rijders.

8-)
 
Ik ben een enorme muziekluisteraar, maar op de motor taal ik er niet naar.

Ten eerste hoor je waarschijnlijk toch niks door de herrie van wind en motor aan je hoofd.

En ik ben van mening dat het alleen maar afleid.

Ligt er natuurlijk aan wat voor snelheden je rijdt en wat voor fiets je heb.

Ik ben er geen voostander van, buiten het feit dat je toch weinig hoort boven een bepaalde snelheid.
 
Ik heb het een paar maanden terug eens geprobeerd. Geen succes! Ik kon geen oordoppen meer indoen, da's vrij logisch. Dus krijg je weer een enorme bak met windgebulder om je oren, muziek hoor je niet meer. Die oordopjes van de walkman worden door de helm keihard tegen je oren aangedrukt, dan wil je na een half uur die dingen écht wel uit je oren halen.

Voor mij dus ook alleen maar de muziek van m'n uitlaat :)
 
mijn ervaring met oordopies in is niet egg positief,...of ze rolden uit mijn oren, of ik keek achterom en plop zij het stekkertje, of die dingen begonnen zeer te doen in mijn oren....

en dit allemaal in een half uur tijd, werdt ik niet vrolijk van, plus dat ik nog eens weinig hoorde van de muziek als ik harder dan 100 ging rijden.

maar goed, ik heb maar 1 poging gedaan en toen was ik er flauw van,... :+

lijkt mij ook wel gaaf om lekker met muziek te rijden,...vooral lange afstand
 
Hoor je wel wat van muziek als je op een motor zit, waarin een complete muziek installatie is gebouwd???

8-)
 
Eska,
Ik luister niet naar muziek op de motor.
In de auto luister ik altijd maar op de motor niet.
In de auto is het alsof ik naar het verkeer rondom mij kijk, ik hoor er niet echt bij terwijl ik wel deelneem.
Op de motor zit ik midden in het verkeer en ben ik veel meer alert. Ik zie meer dan in de auto en ik ben me bewust van het feit dat ik meer kwetsbaar ben. Op de motor luister ik dan ook niet naar muziek. Ik wil elke waarschuwende toeter horen op de motor.
Is denk ik een gezonde overlevingsdrang. Concenteren op het verkeer want ik heb geen kooiconstructie die me beschermd.
Ik heb ooit muziek beluisterd op de motor, was geen succes want ik had geen contact meer met het overige verkeer.
 
Kweenie waarom, maar ik begin na zo'n 250km meestal "In een groen, groen, groen, groen knollen-knollenland" te zingen... Duidt dat op verveling?

[me] En hij meent het nog ook :P [/me]
 
Ben je daar nu nog niet van af? Toch ff je koppetje na laten kijken :P
Ik zing toch iets leukere liedjes op de motor 8-)
 
Heb er ooit eens over nagedacht ... lekker blazen met de soundtrack van TopGun in mijn oren bij een ondergaande zon. Je krijgt zoveel last van windgeruis dat het muziekje eigenlijk ook verpest wordt. De BMW Scarver heeft trouwens wel een soundmodule die je in de stuffbay (waar bij nl motoren de tank zit) kan klikken met 2 boxen erin. Je kan ook een soundsysteem in je bmw systeemhelm inbouwen en die inpluggen.
 
Ik heb het wel eens geprobeerd, maar die oordoppen gingen vreselijk irriteren... Zeg maar gewoon pijn doen...

Een optie zou van die "beveiligings-oordoppen" kunnen zijn... Dat is eigenlijk gehoorbescherming met een luidsprekertje erin... Earmo moet ze ook maken...

Maar daar heb ik dus geen ervaring mee. (Ik heb nog nooit voor zo'n rijke baas gewerkt!)

Wie heeft wel ervaringen met deze proppen???
 
Ik heb laatst een keer met oordoppen gereden en is me totaal niet bevallen.
Was me veel te stil in me helm.

Kwestie van wennen ook waarschijnlijk, maar voor een tweede keer is nog niet gebruikt.

Nadeel is ook, vin ik, dat als je ergens staat en wat moet luisteren/zeggen...je punt één geen donder hoort met die dingen in en punt twee ga ik er zelf van schreeuwen omdat ik mezelf dus ook niet hoor.
 
Hoor je wel wat van muziek als je op een motor zit, waarin een complete muziek installatie is gebouwd???

8-)
Ja hoor! Boven de 160 km/u wordt het wel iets minder. Op mijn vorige motor (K1100LT) werd het boven de 130 km/u rap minder.

Met een goede installatie is muziek op de motor niet minder afleidend dan in de auto. Met oordoppies is dat een ander verhaal. Ik heb vroeger wel met een port. CD-speler + koptelefoon gereden. De doppen in je oren en het draad naar de speler gingen al vrij snel irriteren. Bovendien hoor je dan minder omgevingsgeluiden en die zijn op een motor toch wel belangrijk.
 
Gebruik m'n MP3-speler wel eens. Ik had namelijk nogal es dagelijks het zelfde ritje van een kleine 100 km. Boven de 160 hoor je niets meer.

Verder is het voor hele lange ritten niet echt comfortabel. En volgens mij is de motor de enige plek waar ik zing... :?
 
Het is natuurlijk wel heel veilig om je zang kwaliteiten op de motor uit te testen. Geen één die het hoort, wel zo veilig dus.

8-)
 
Gebruik m'n MP3-speler wel eens. Ik had namelijk nogal es dagelijks het zelfde ritje van een kleine 100 km. Boven de 160 hoor je niets meer.

Verder is het voor hele lange ritten niet echt comfortabel. En volgens mij is de motor de enige plek waar ik zing... :?
Jezelf, dat is nog het ergste :+
 
op de motor kun je maar een ding doen; opletten, opletten en opletten, o.k. 3 dingen dus.
muziek daarbij is de kortste weg naar je crematie
 
op de motor kun je maar een ding doen; opletten, opletten en opletten, o.k. 3 dingen dus.
muziek daarbij is de kortste weg naar je crematie

Bij woon- / werkverkeer heb ik niet echt de drang om altijd harder te gaan dan de vorige keer.

Ik zie het probleem dan ook niet zo...
 
rijdt op de motor absoluut niet met muziek op, ik luister liever naar de 4 uitlaatjes, of anders naar m'n eigen zangkwaliteiten, vind muziek op de motor afleidend :)
 
Ik heb een nicht die altijd haar walkman/discman aan heeft staan als ze met haar motor naar d'r werk gaat... het scheelt ook ernorm met suizen volgens haar!
 
Terug
Bovenaan Onderaan