Heeft aangifte doen zin (agressieve motorrijder)?

Je kunt ook (nu) online aangifte doen. Dan heb je in ieder geval wel de registratie. Stel je voor dat deze 'heer' vaker op zich zo gedraagt en niemand doet daarvan aangifte, dan zal hij nooit op de vingers getikt worden.


Waarvan wilt u aangifte doen?
- Diefstal of inbraak (tevens poging)
- Vernieling of aanrijdingsschade

Dat kan ik online kiezen.. wordt 'm niet hè :+ .


Denk niet dat je er zo heel veel mee kunt hoor. Tenzij die gast ieder weekend klappen loopt uit te delen (met de motor). Als ze dan een aantal aangiftes hebben zullen ze wel iets gaan doen.

Voor nu moet je gewoon eigenlijk iemand kennen die even dat kenteken kan achterhalen :+.

Van kansloze figuren moet je altijd aangifte doen.
Hoe klein en lullig het ook moge zijn, al die kleine overtredingen worden geregistreerd.
Niet dat ze straffen uitdelen ofzo, want dat doen ze alleen bij een overtreden op snelheid. :z

Ja, daar ben ik dus ook een beetje bang voor :') '( . Ik moet wel een beetje het gevoel hebben dat m'n tijd op het politiebureau straks niet helemaal weggegooid is.
 
Veel mensen doen uit schrik niks. Kan me ook wel voorstellen dat je aardig verbaasd was na die klap. Toen die kerel achter je bleef rijden na die klap had ik me denk ik erg moeten inhouden om niet volop in de ankers te gaan in de hoop die kerel zn choppert vast in je achterbumper lanceert. Met alle gevolgen van dien. Dit zijn mensen die je er niet bij kunt hebben en verdienen een corrigerende tik/reactie.
 
uiteraard aangifte doen, jij hebt volgens mij niets verkeerd gedaan. Die vent spoort niet, motorrijder of niet.

Voor hetzelfde geld is hij thuis net zo.

Zelfs al deed hij wel wat verkeerd en heeft ie ook daadwerkelijk iemand afgesneden dan is dat nog geen reden om iemand te slaan!

Raar volk tegenwoordig wat met een grote bek en geweld menen dat ze alles kunnen maken. :r

En allicht moet je aangifte doen, al zit je er de hele dag. Als de politie niet weet dat er iets gebeurd is dan kunnen ze er ook niet op reageren.
Ze zullen misschien na jouw aangifte niet meteen actie ondernemen, maar als er genoeg mensen zijn die over de zelfde persoon aangifte doen dan gaan ze echt wel wat gerichter aan het werk.
 
Pak die eikel z`n rijbewijs af....
En zeker aangifte doen, zulks volk kunnen we missen op onze wegen.
 
Veel mensen doen uit schrik niks. Kan me ook wel voorstellen dat je aardig verbaasd was na die klap. Toen die kerel achter je bleef rijden na die klap had ik me denk ik erg moeten inhouden om niet volop in de ankers te gaan in de hoop die kerel zn choppert vast in je achterbumper lanceert. Met alle gevolgen van dien. Dit zijn mensen die je er niet bij kunt hebben en verdienen een corrigerende tik/reactie.

Ja ik moest me zeker inhouden om niet vol in de remmen te gaan _O- . Gegarandeerd dat 'ie dan het asfalt van dichtbij ging zien. Eigenlijk heb ik er nog wel spijt van dat ik dat niet gewoon gedaan heb.
 
Als er op dat moment politie bij komt en men wil weten waarom jij volop in de ankers ging kun je als reactie zeggen: "Kerel had me net een stomp in mn gezicht gegeven en kreeg opeens een blackout". Had je direct je aangifte kunnen doen :+
 
Altijd aangifte doen van mishandeling je hebt z`n kenteken dus DOEN !!!!

Anders slaat hij de volgende keer weer iemand zomaar op z`n mond
 
Laatst bewerkt:
Als er op dat moment politie bij komt en men wil weten waarom jij volop in de ankers ging kun je als reactie zeggen: "Kerel had me net een stomp in mn gezicht gegeven en kreeg opeens een blackout". Had je direct je aangifte kunnen doen :+

"Ja en toen haalde ik de eerste- en de achteruitversnelling ook nog door elkaar.. hij sloeg me zo hard, ik kon er niks aan doen meneer agent ;( ."
 
Ik heb dat vroeger eens op mijn brommer gehad, een auto reed over het fietspad/parallelweg en wilde mij voorbij.
Ik bleef er voor rijden, toen sneed hij mij af, stapte en wilde mij slaan, raakte mij net niet, ik er vandoor.
Verderop waren de spoorbomen dicht en kwam ik naast hem staan aan de bijrijders zijde.
De gezette bijrijdster deed het raampje open en de bestuurder zei: "wat mot je."
Vertelde dat ik aangifte zou gaan doen, hij lachte me uit en zei: "je hebt toch geen getuige."
Oh, nee, en die dikke doos naast je dan?

Doorgereden naar mijn werk, en aan het werk gegaan en tot rust gekomen.
Twijfel, twijfel, toch maar naar het politiebureau gereden.
Ja, inderdaad het was al bekend, er hadden zich 3 getuigen gemeld, die stonden in de file op de hoofdrijbaan, alleen werd er gewacht/gehoopt dat het slachtoffer zich zou melden.

's Avonds zijn er 2 agenten thuis geweest om een verklaring op te nemen.
Wel werd er gevraagd of ik er bewust voor bleef rijden.
Ja, antwoordde ik, ik wordt iedere ochtend van mijn sokken gereden door automobilisten die de file voorbij willen en was het nu zat.


Het bleek dat de bestuurder de auto had geleend van zijn oma, hij heeft een rijontzegging gekregen van 3 maanden.

Iets met dat je je niet kan gedragen in het verkeer.

Dus zeker aangifte doen!!
 
Laatst bewerkt:
Koekblikkers ook altijd... B|


Lekker aangifte doen, zo te horen is die kerel niet wijs.. |(

Wel weer typisch voorbeeldje van hoe anders dingen er dus kennelijk uitzien vanaf de motor (of vanuit het hoofd van een of andere opgefokte-mooi-weer-niet-zwaaiende-t-shirt-en-slippers-dragende-zondagsrijder )
 
ik zou inderdaad even een foto maken
Pas maar op.. als ik weer terug ben neem ik jouw boeventronie met plezier te grazen :+ .Allemaal tuig ja :+ .Ik zit 6 uur rijden van huis :+ . Neus is een beetje beurs en een snijwondje van het zonnebrilglas onder m'n oog.. dat stelt allemaal niet zoveel voor alleen zo'n verklaring van een huisarts wordt lastig.

Misschien zo ff fotootje maken dan.
 
ik zou gewoon lekker aangifte doen, misschien even vast bellen naar de cops in nl en zeggen dat je na je vakantie aangifte komt doen.
vindt t niet normaal. hoeveel mensen komen er per jaar om door zinloos geweld. oeps net ff verkeerde tik gegeven, was niet de bedoeling bla bla
 
aangifte doen! ook al is het uiteindelijk loos, hiermee mag ie niet zomaar wegkomen vind ik.. succes ermee iig :)
 
Waarom twijfel je zo? Degene die mij op mijn snavel slaat krijgt hem of giga terug en als hij te groot is O-) ben ik binnen een poep en een scheet op het politiebureau.

B|
 
zo hard heb ik toch niet geslagen :| ?

nee direct aangiften doen ja ! die gasten verpesten de motor-sene voor ons allemaal :S
 
"Indien er geweld is gepleegd, kunt u geen aangifte doen via internet."
Omdat je bril vernield was zag je ze niet meer voor je rijden en dacht je dat je over een drempel heen reed.
Bleek echter die lutser met zijn gewelddadige gedrag te zijn. |(



Maar je hebt toch hopelijk wel kenteken(s) kunnen noteren?
En of er een mf-sticker op zat..

Aangifte doen trouwens.
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf ook een paar jaar geleden door een malloot in een Impreza klem gereden omdat ik niet snel genoeg met mijn motor aan de kant ging op de dijk. Na een hoop gescheld met alle erge ziektes sloeg hij zijn vuisten kapot op mijn helm. Helaas kon ik niets terug doen omdat ik met een 190 kilo zware motor tussen mijn benen stond te balanceren maar ik heb nu nog spijt dat ik er geen aangifte van heb gedaan.
 
Gezellig persoontje. Als mij zoiets zou overkomen had er zeker een aangifte gekomen, zeker als ik het kenteken zou hebben zou er een melding van gemaakt worden. En dan zou het een dubbele aangifte zijn: vernieling en mishandeling. Dus niet enkel mishandeling.

Voor de aangifte ook nog even een foto'tje maken van het letsel. Dat doet het goed bij de rechter: stukje bewijs en wellicht motivatie voor de rechter om tot schuldigverklaring te komen.

En van mij mag je het kenteken hier trouwens ook neerzetten. Altijd leuk als bekenden zoiets lezen en de persoon herkennen aan de hand van het kenteken.
 
Afgelopen vrijdag van de ene vakantie naar de andere gegaan.. half uurtje thuis om spullen te pakken, de mountainbikes achterop slingeren en meteen weer door.

Op een gegeven moment stond er een auto half op mijn rijbaan en omdat er tegemoetkomend verkeer aankwam moest ik ff wachten.

Ik wist dat er 2 motorrijders achter me zaten dus toen de weg vrij was spiegelde ik eerst extra goed :') . Ze zaten nog achter me. Knipper aan en stukje naar links en er voorbij.

Stuk verder stond er een korte file voor de oprit van de snelweg. Komt 1 van die motorrijders langs me staan en zegt iets. Ik versta er niks van en ben me van geen kwaad bewust. Nou, dan maar raampje open.

Als je de volgende keer een auto voorbij steekt kijk dan of er niemand langs je rijdt.
- :? toen ik naar links ging zaten jullie nog achter me hoor
Gewoon opletten of moet ik je op je gezicht slaan?
- Anders doe je ff normaal ofzo :/ ?

Hij zet z'n motor op de standaard en loopt naar ons toe. Raampje stond nog open, hij zegt nog iets en ineens slaat hij me vol op m'n gezicht, loopt weer weg, en stapt weer op.

Ik zat daar echt like: wtf man |(

Ondertussen reed 't verkeer weer en blijkbaar was 'ie bang dat ik z'n kenteken zou zien dus bleef hij achter me. Maar ik ben niet gek :+ . Eerst rechtdoor gereden en toen ik zag dat ze de snelweg op gingen omgedraaid en met corsapowerrrrr uiteindelijk achter ze gekomen en 't kenteken genoteerd.

Eerste afslag er weer af want ik moest de snelweg de andere kant op. Maar kan ik hier nu iets mee nu ik het kenteken weet of heeft aangifte doen geen zin?

Die lul heeft wel mooi m'n zonnebril kapotgeslagen (en m'n neus is nog een beetje blauw :+ ). Sowieso vind ik 't nogal een kansloze actie |( .

't Waren trouwens chopperrijders :+ .

Ja, aangifte doen van mishandeling/vernieling.

Liefst met vermelding van getuigen, een 1 op 1 verhaal word moeilijk, maar dan nog aangifte gaan doen.
 
Mja, waar ik dan bang voor ben is dat 't uitdraait op gezever van: jaaaa maar kenteken bewijst niet dat de eigenaar de bestuurder was bla :z .

Sowieso komt dat pas als ik ergens de eerste week van september weer thuiskom.. eigenlijk wil ik wel dat 'ie mij een nieuwe zonnebril gaat betalen. Is die kans reëel?

Kenteken bewijst ook niet dat de eigenaar de bestuurder was, maar de kentekenhouder is wel verdachte en dat is voldoende om een onderzoek in te stellen.

De kans dat hij opdraait voor de zonnebril word aanzienlijk verhoogd door aangifte te doen en verhoogd verder als de mishandeling ook daadwerkelijk bewezen kan worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan