Heeft deze Harley een evo of een Twin cam blok

Evo.

3b5360d55e2f5ea6320582a5e29609ad_zpsblsm7oay.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de reactie, dan het volgende:
Ik heb gisteren deze gekocht, maar het betreft op papier een 2001 Road king met een 1450 blok(dus Twin cam).
Ik werd er vanmiddag op gewezen dat het een evo blok is(wilde het zeker weten vandaar dat ik dit hier alsnog even navroeg), maar kan dit zomaar en waarom zou iemand een evo blok in een twincam willen hangen?
Wat voor problemen zou ik kunnen verwachten?
Heb nog maar slechts 250 euro aanbetaald en ga hem morgen ophalen, maar als ik me een hoop narigheid op de hals ga halen dan ga ik er vanaf zien.

Alvast bedankt

Bij rdw.nl en controle op kenteken staat ook gewoon 1449cc
 
Laatst bewerkt:
Laten staan, is mee gerommeld.

Ik weet niet waarom mensen dit soort dingen doen, maar ik heb altijd (bij redelijk moderne harley davidson motoren) het frame en motornummer gecontroleerd.(zijn hetzelfde)
Om de simpele reden dat er veel te veel geklooid wordt met al dan niet legaal verkregen onderdelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Overigens heeft de motor altijd onderhoud gehad bij een Harley dealer, mocht het nu zo zijn dat hun bevestigen dat het blok door hun is gemonteerd(en het niet om een gestolen blok gaat) is het dan een voordeel dat er een evo blok onder zit?
Oftewel, is een evo blok betrouwbaarder dan een Twin cam blok?
 
Geen idee, ik heb niets met twin-cam motoren.
Ik kan mij niet voorstellen dat een dealer dit soort prutswerk uitvoert.
 
Laten staan, is mee gerommeld.

Ik weet niet waarom mensen dit soort dingen doen, maar ik heb altijd (bij redelijk moderne harley davidson motoren) het frame en motornummer gecontroleerd.(zijn hetzelfde)
Om de simpele reden dat er veel te veel geklooid wordt met al dan niet legaal verkregen onderdelen.
Ik begrijp je helemaal en geef je eerlijk gezegd ook helemaal gelijk. Was ook alweer op marktplaats aan het kijken.
Het is wel zo dat de motor tot 41000 zijn vaste onderhoud heeft gehad bij een harley dealer, dus de kans moet groot zijn dat hun hem gemonteerd hebben(staat nu op 52000km).
Ik ga ze morgen iig eens bellen.
 
Zou het niet kunnen dat het gewoon een twin cam is ???
als je hem gaat ophalen is het voldoende dat je naar het bloknummer kijkt .... als het overeenstemt met het framenummer zal het wel een TC zijn
 
Evo_Twin_Cam.jpg


Je kan met een zelf samengeraapt zooitje naar de dealer rijden en vragen om een beurt, en dan doen ze dat ook. Dealer onderhoud (als het al een dealer is), is in dit geval geen enkele garantie dat je met zuivere koffie te maken hebt.
 
Zou het niet kunnen dat het gewoon een twin cam is ???
als je hem gaat ophalen is het voldoende dat je naar het bloknummer kijkt .... als het overeenstemt met het framenummer zal het wel een TC zijn
Als ik naar de foto's kijk zou ik ook zeggen dat het een evo is, maar helaas weet ik er te weinig vanaf.
Daarom net maar eens naar de dealer gebeld waar hij gekocht is en is onderhouden.
Die wist na aanleiding van het kenteken direct om welke motor het ging en vertelde me dat het om een goede motorfiets gaat, dus dat was goed nieuws.
Toen ik hem uitlegde van het evo/twincam verhaal vertelde hij me dat dit helemaal niet mogelijk is. Moest hem de foto's sturen van de motor en dan ging hij voor me kijken.
Dus weet straks meer.

Ik heb een afspraak bij de verkoper om 18.00, en na aanleiding van dit verhaal worden de nummers uiteraard nog zeer uitgebreid gecontroleerd.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

Je kan met een zelf samengeraapt zooitje naar de dealer rijden en vragen om een beurt, en dan doen ze dat ook. Dealer onderhoud (als het al een dealer is), is in dit geval geen enkele garantie dat je met zuivere koffie te maken hebt.

Ik ga nu nog geen naam noemen van de dealer, maar zodra ik meer weet en het klopt wel allemaal zal ik hem absoluut vernoemen met een veer in de reet.
 
Die EVO lijkt bij de voet van de voorste cilinder (linker kant) een sensor ingeschroefd te hebben die een twincam daar niet heeft zitten, is wel makkelijk als herkenningspunt.
 
De kogel is door de zogenaamde harleykerk.
Wat we al wisten is dat het om een evo blok gaat, maar wat we nog niet wisten is dat het om een 1998 model gaat die in 2001 op kenteken gezet is.
Voor mij min of meer een geluk bij een ongeluk.
Ik heb me gefocust op een Road king evo met carburateur.
Toen kwam ik deze tegen welke ik leuk vond voor een hele goede prijs.
Besloten dat ik het voor lief nam dat het dan een Twin cam zou zijn maar wel met carburateur.

Waarom ik een evo wilde is omdat ik in mijn zoektocht redelijk wat info heb gelezen op het internet, en hierbij vaak tegen kwam dat het evo blok gezien werd als het beste blok van Harley.
Sowieso heb ik liever een uitontwikkeld blok dan een blok die in de beginfase is van ontwikkelen.
Daarnaast had ik ook gelezen dat de eerdere Twin cams last hadden van koelingsproblemen.
Wat heb ik nu geleerd van dit alles: dat ik niet alleen naar de staat van de motor moet kijken, maar ook de nummers moet bekijken of dit klopt.
Heb ik totaal niet aan gedacht, maar zal ik straks sowieso nog wel doen voor ik hem daadwerkelijk aanschaf.

Ed van southwest motors mocht je meelezen:bedankt voor je hulp hierin.
En uiteraard ook iedereen die gereageerd hebben bedankt.
 
Een Evolutionblok met 1450 cc (of beter 88 ci) bestaat volgens mij niet.

Er is dus nog steeds iets met wat bij RDW staat, en wat er daadwerkelijk in de motor zit.
 
Dat klopt helemaal, dus dat zal ik straks bij het ophalen nog even goed bekijken.
Als het goed is staat op de kentekencard 1340, en zo niet dan zit er iets niet goed en zal ik niet overgaan tot koop tot dat is uitgezocht.
 
Dat klopt helemaal, dus dat zal ik straks bij het ophalen nog even goed bekijken.
Als het goed is staat op de kentekencard 1340, en zo niet dan zit er iets niet goed en zal ik niet overgaan tot koop tot dat is uitgezocht.
Als je t kenteken intikt bij rdw.nl, krijg je te zien hoe de motor tm gisteren geregistreerd stond.
Alleen als er vandaag een omkeuring is gedaan, veranderd dat nog (zit één werkdag vertraging in).

Kan van de foto net niet kenteken lezen, en de MP advo is verwijderd.
 
EVO of TC is even goed hoor , moet niet bang zijn omdat het een EVO zou zijn MAAR , ik heb er al enkele gehad , zowel EVO 1340 ( 1993 , 1996 ) als TC 1450 (2002 , 2001 , 2006 ) en TC 96 " ( 2008 en 2009 ) en geloof mij , ze worden altijd beter ... ;)
 
Als je t kenteken intikt bij rdw.nl, krijg je te zien hoe de motor tm gisteren geregistreerd stond.
Alleen als er vandaag een omkeuring is gedaan, veranderd dat nog (zit één werkdag vertraging in).

Kan van de foto net niet kenteken lezen, en de MP advo is verwijderd.
Daarmee leg je de vinger op de zere plek.
Als ik online kijk bij rdw.nl staat er 1449cc.
Dus ergens klopt er iets niet.
Maar er kan hopelijk een fout gemaakt zijn bij het rdw en dan zou het wel goed moeten staan op de kentekencard.
 
Daarmee leg je de vinger op de zere plek.
Als ik online kijk bij rdw.nl staat er 1449cc.
Dus ergens klopt er iets niet.
Maar er kan hopelijk een fout gemaakt zijn bij het rdw en dan zou het wel goed moeten staan op de kentekencard.
[~[url="http://i54.photobucket.com/albums/g110/rubbere-ronnie/478D3701-B3D8-41AA-8DBB-50C5C2B78C0C_zps4xlhnsm8.png"]afbeelding~][/URL]
Reken er maar niet op.

Dikke kans Dat er ook bij type iets van TC of Twin Cam staat, terwijl er een ander blok in ligt.

Op zich raar, want ik vraag me dan af of er aanpassingen zijn gedaan aan het frame om het Evo blok passend te krijgen.

Shady, als je het mij vraagt.


edit
andersom zijn er adapters: Webwinkel gesloten

Als er niks is aangepast, is het dus ook een EVO frame.

Wellicht is er een duidelijk en onderbouwd verhaal. Ik zou toch erg goed kijken hoe en wat :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De remklauwen zien er ook uit als 1998 model en niet als 2001...

Als het een TC frame is lijkt het meer op een totale ombouw. Wat is daar dan de reden van geweest...
 
Het kan misschien ook dat de rdw er van uit ging dat als ze in 2001 roadking registreerde dat het een tc zou zijn
Maar blijft als er mee gerommeld mee is dat ie een fractie van de waarde heeft van een motor waar alles wel klopt
Dat geldt vooral voor een harley , als het bijv een Ducati zou zijn maakt daar niemand zich druk om
Wat betreft evo en Tc , denk dat ik voor de evo zou gaan bij die km stand
 
Ik heb om 18.00 een afspraak om hem om te halen.
Dit ga ik niet doen omdat ik het nog niet vertrouw.
Wel ga ik er heen en ga ik de nummers controleren.
Mochten de nummers overeen komen dan durf ik het wel aan en zal ik overgaan tot aanschaf, dan lijkt me de fout bij de rdw te liggen.
Maar dan maakt het ook niet uit wat de cilinderinhoud is, dan komen de nummers overeen en lijkt me alles in orde.
Mocht het bloknummer niet overeenkomen met het framenummer dan trek ik mijn handen er van af en ga ik kijken voor een andere harley.
Rond 20.00 zal ik mijn bevinding hier plaatsen.
Maar dat het een vreemd verhaal is is zeker.
 
Ik kan verheugd vermelden dat ik een kersverse Harley eigenaar ben.
Ik heb besloten de motor gewoon te kopen.
Bij controle van de nummers was er niets bijzonders.
Oftewel, bloknummer was exact hetzelfde als die op het frame en de kentekenkaart.
En aangezien hij ook nog eens volledig bij een Harley dealer is onderhouden en ik hun vanmorgen er over heb gesproken was alle twijfel verdwenen en is de knoop doorgehakt.

De winter ga ik gebruiken om wat deeltjes die zijn aangetast te vervangen.
Ook een Apehanger gaat er op komen, maar verder zal de motor niet of nauwelijks worden verbouwd.

Ik ben er blij mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan