Heeft een suzuki gs 500 e een oliefilter?

Crash Test Dummie

Die hard MF'er
1 dec 2001
300
0
Alphen aan den Rijn
Heeft een suzuki gs500e een oliefilter? Ik heb hem nog niet kunnen vinden namenlijk.

Toch wel handig om te weten voor mijn broer(tje) als die de motor olie wil vervangen..

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
ik gok dat ie er wel op zit :+


die zal wel voorop je blok zitten, misschien onder een metalen kap ( los filter systeem )
meestal met 1 centrale bout vastgezet
 
Heeft een suzuki gs500e een oliefilter? Ik heb hem nog niet kunnen vinden namenlijk.

Toch wel handig om te weten voor mijn broer(tje) als die de motor olie wil vervangen..

Alvast bedankt

Ja de GS500e heeft uiteraard een oliefilter. Zit achter de oliefilterdeksel aan de 'voorkant' van het blok onder de uitlaat(poorten) van de cilinders dus en dan in het midden van het blok (snap je 'm?).

Is een grote deksel, moelijk om te missen ;)
 
oliefilter zit vooraan het blok, tussen de 2 voorbochten van de uitlaat.

Het deksel zit vast met 3 bouten, maar let bij het terug monteren ervan op: te hard en de draad is af (en dat wil je niet!), en ook de rubberring moet goed op zijn plaat zitten.

succes
 
oliefilter zit vooraan het blok, tussen de 2 voorbochten van de uitlaat.

Het deksel zit vast met 3 bouten, maar let bij het terug monteren ervan op: te hard en de draad is af (en dat wil je niet!), en ook de rubberring moet goed op zijn plaat zitten.

succes

Ja, ik kan er over meespreken. Te hard vast draaien en t'is kapot, niet hard genoeg draaien en de olie drupt eruit.
Maar na wat sukkelen is't toch gelukt.
 
Ja, ik kan er over meespreken. Te hard vast draaien en t'is kapot, niet hard genoeg draaien en de olie drupt eruit.
Maar na wat sukkelen is't toch gelukt.

Wat is er zo moeilijk aan gewoon vastdraaien? Een of andere sukkel heeft bij de oliefilterdeksel van m'n XT ook te hard zitten draaien. Moest een helicoil in, maar dat zit prima nu. Vast = vast. En anders gebruik je maar een momentsleutel, maarja mensen die te ver doordraaien weten waarschijnlijk ook niet hoe je een momentsleutel moet gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan