Heeft GSX1100F last van bevriezende carburateurs??

Joosts

Rookie
23 mei 2002
22
0
Woerden
Ik had vorig jaar een CBR1000F uit '93 die last had van bevriezende carburateurs ;( (ja, ik rijd gewoon door in de winter :] ). In dezelfde tijd reed ik een XJ900F uit '86 maar die had daar geen last van.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een GSX1100F maar wil niet het risico lopen op hetzelfde euvel.

Geef s.v.p. een reactie als je weet van bevriezende carburateurs met een GSX1100F of andere info die me kan helpen bij het maken van een keuze.
 
Ik had vorig jaar een CBR1000F uit '93 die last had van bevriezende carburateurs ;( (ja, ik rijd gewoon door in de winter :] ). In dezelfde tijd reed ik een XJ900F uit '86 maar die had daar geen last van.

Nu heb ik mijn oog laten vallen op een GSX1100F maar wil niet het risico lopen op hetzelfde euvel.

Geef s.v.p. een reactie als je weet van bevriezende carburateurs met een GSX1100F of andere info die me kan helpen bij het maken van een keuze.
Elke carburatiemotor heeft in principe kans op bevriezende carburateurs. Het ene model wat sneller dan het ander. Kweet alleen niet of de GSXF1100 er meer last van heeft.
 
kun je misschien navragen bij de gsxf club ])

geintje, ik zou het echt niet weten....

:)
1100F mag niet bij de club, daar zijn andere clubs voor ofzo. Op de gsxfclub.nl staan wel links naar 1100F websites.

Is er geen verwarmingskitje desnoods te koop voor de 1100F ? Of een andere oplossing ? Je hebt het op een Honda gehad, dat wil nog niet zeggen dat het bij een Suzuki gebeurd (niet dat ik Honda afkraak, heb er zelf een gehad en zou er zo weer een kopen!)
 
nou dan zal ik maar een fatsoenlijk antwoord geven :-)

voor veel suzuki modellen zijn er inderdaad verwarmingssetjes te koop. mijn badit1200s ui '02 had hier ook last van maar dit is onder garantie verholpen.

zo'n setje komt meen ik op een €300

succes verders
 
Voor degenen die de moeite namen een "normaal" antwoord te geven: bedankt voor je bijdrage.
Het idee van een verwarmingssetje voor de carburateurs heb ik reeds gecheckt: helaas bestaan die niet voor deze motor; ook geen universeelsets!
Natuurlijk weet ik dat dit probleem zich kan voordoen met alle gecarbureerde motoren maar de een is er veel gevoeliger voor dan de ander. Vandaar dat ik op zoek ben naar iemand die 's winters doorrijdt op een GSX1100F om na te gaan wat zijn/haar ervaring is op dit gebied!
 
Kappen met die geintjes over de GSXF club. Geef een normaal antwoord of laat het achterwege.

Sorry hoorrr... Tsjeempie :? mag je nou ook al geen geintjes meer maken? Kwets er niemand mee.

Ik heb wel eens gelezen dat je zelf een verwarming kunt bouwen om je carbjus door de koel leidingen om te leggen. Dus zeg maar om je carburateur.. Kweet niet of dat ook echt te doen is bij een GSXF...


edit typo
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb zelf iets meer dan 50.000 km met GSX1100F ('95) gereden en heb nooit last van enige carburatieproblemen gehad. Aangezien ik de motor 3 jaar heb gehad begrijp je vast wel dat de zon niet altijd heeft geschenen tijdens het rijden...

Wel last gehad van nerveuze toerenteller bij 140 in 5, en licht plakkende koppeling. Beide problemen zijn onder garantie opgelost. Toerenteller vervangen en krukas gebalanceerd voor het verhelpen van de nervositeit. Andere koppelingsplaten (1100R) en andere 'druktoestand' onderaan bij koppelingshuis gezet voor grotere verplaatsing.

Leuke van deze GSX was wel dat je (met ruit in hoogste stand) probleemloos rechtop kon blijven zitten tot ca. 240. Is voor sommige SS collega's wel eens bron van frustratie geweest.
Heb nu zelf echter ook SS vanwege stuureigenschappen. GSX laat bij te stevige (niet zo bij de GSX passende) rijstijl nogal wat stukken voetsteun, middenbok en zijstandaard achter op het asfalt. Vonkenregen is wel grappig wel grappig voor degene die achter je rijdt.

Succes met je keuze!
 
Op vrijdag 24 mei 2002 13:44 schreef joel het volgende:Sorry hoorrr... Tsjeempie :? mag je nou ook al geen geintjes meer maken? Kwets er niemand mee.
Tuurlijk mag je geintjes maken, maar dit is net effe het verkeerde moment over het verkeerde onderwerp. We hoeven niet alle andere fora ( of forums.) tegen ons in het harnas te jagen. Dit forum is voor en door alle motorrijders. Laat dus voorlopig flauwe grapjes over GSXF-club/Fazer-club/SuperMotard-club/R1-club enz enz maar achterwege.
 
Mijn broer heeft een gsxf maar die heeft er geen last van

Koop wel het 2 de type want de eerste versie slingerde nogal

Waar hij wel last van heeft is hete ballen
Dat komt doordat de hete lucht onder zijn buddy door gaat
Na het monteren van k&n filters is dat verbeterd
Nu kan de lucht makkelijker weg doordat de luchtfilterkast verwijdert is
 
Heb mijn broer ff gebeld en hij zei dat vanaf "90 2 de type er is maar het kon ook "89 zijn (toen had hij hem besteld )
De veranderingen zijn:
De achterbrug 2 cm verlengt
Balhoofdhoek is minder stijl
(dus totaal wat langer )
Stang boven het kleppendeksel
Om de boel ff stabieler te maken op hoge snelheid

Hij is te herkennen aan vierkante spiegels
Let wel op dat de spiegels zijn zo te vervangen
en dan denk je dat het type 2 is en dan is hij het niet

suc6
 
Terug
Bovenaan Onderaan