Heeft het koude weer toch nog een voordeel....

alex9719

Die hard MF'er
14 jun 2008
925
0
Examens die uitgesteld worden, het maakt toch even niet uit.....
Hopelijk is dit rap opgelost...


http://www.cbr.nl/nieuws.pp?id=155

Artikel:

06-01-09 - Geslaagd? Even geen rijbewijsaanvraag mogelijk
Door werkzaamheden aan onze systemen kan het CBR jouw examenuitslag mogelijk nog niet verwerken. Dit betekent dat je het wat langer kan duren voordat je je rijbewijs kunt gaan aanvragen bij de gemeente. Wij adviseren je daarom dagelijks het laatste nieuws te checken. Onze excuses voor het ongemak.
 
Laatst bewerkt:
Wat is frustrerender? Een examen die wordt uitgesteld (vanwege veiligheid) of dat je bij het gemeentehuis staat te trappelen "sorry meneer, maar uw resultaat staat nog niet in het systeem"... :+
 
Ik denk dat je mazzel hebt als examen met dit weer wordt uitgesteld. Je moet toch extra voorzichting doen en op een examen ben je al zo gespannen bezig.
 
Je zal het niet geloven, maar óók in koud weer kan je gewoon rijden hoor!

Echt waar joh? Gelukkig maar... dat voorkomt de discussie wat "koud weer" is.... voor de één is dit al +18 en bij de ander -15....

Een examen is toch niet "gewoon rijden"? :+ Ze zeggen het allemaal van wel.. maar is echt niet waar...
 
Een examen is niet gewoon rijden, dus het maakt dan ook niks meer uit dat het met slecht weer is. Ik zou zeggen dat je beter kunt afrijden met slecht weer.Dan let je op je rijden, en niet op de examinator en wat zij er van denkt. je rijdt zogezegd 'je eigen rit'.

:]
 
Een examen is toch niet "gewoon rijden"? :+ Ze zeggen het allemaal van wel.. maar is echt niet waar...

Ja idd, bij mij viel dat kwartje pas na mn 3e AVD... :X En dan zegt de instructeur nog van te voren, rij maar zoals je gewoon ook zou doen. Nou zo werkt het niet. Je bent pas geslaagd als je gereden hebt als een overdreven schijnheil, zo beeldig en netjes dat het haast niet te geloven is.
 
Wat Jelski zegt!

maar wat grappig is, een paar dagen geleden stond er op het cbr.nl exact hetzelfde.. toen was het dacht ik 2 dagen geleden weer opgelost door de beste ict'rs van het cbr/gemeente, en nou alweer :P
 
Ik denk dat je mazzel hebt als examen met dit weer wordt uitgesteld. Je moet toch extra voorzichting doen en op een examen ben je al zo gespannen bezig.

Zou al te graag mijn examen met dit weer rijden, men kan je onmogelijk af rekenen op 'te onzeker rijgedrag' het enige wat je hoeft te doen is lekker chill cruisen. *O*
 
Niets is onmogelijk beste vriend. Ik heb 2x examen moeten doen, ik kan het weten. :)
 
Men kan dat voorzichtig rijden ook opvatten als onzeker, alles is mogelijk...

Over algemeen heeft het er gewoon mee te maken of de examinator de avond van te voren
nog over de vrouw heen mocht of niet...

Ik weet het niet, heb avb, avd, en theorie in 1 x gehaald 8-)
 
Laatst bewerkt:
Het heeft niks met de kou te maken maar door een nieuw systeem.
Dit mailtje kreeg ik vandaag van de BOVAG:

Reserveringen CBR: coulance verzocht

Geachte leden,

Nadat wij bij CBR onze ernstige zorg hadden uitgesproken over de huidige gang van zaken rond de overgang naar het nieuwe automatiseringssysteem, ontvingen wij zojuist het onderstaande antwoord, dat wij u ter informatie doorsturen.

Antwoord CBR:

Nadat CBR vorige week een succesvolle conversie heeft uitgevoerd, is op 31 december 2008 Dyktion (inclusief het nieuwe TOP) in gebruik genomen. De eerste dagen was de performance goed.

Sinds gisteren (maandag 5 januari) is die performance slecht. Het is ook pas sinds gisteren dat het systeem volledig belast wordt; alle CBR medewerkers zijn weer aan de slag sinds de feestdagen en ook de rijscholen willen weer en masse van TOP gebruik maken.

Naast allerlei - min of meer - kleinere problemen die onlosmakelijk met een systeemintroductie samenhangen loopt CBR momenteel tegen twee grote problemen op:
- Het inloggen in TOP lukt niet of moeilijk. Dat wordt deels veroorzaakt door ingewikkelde wachtwoorden die leiden tot geblokkeerde accounts, maar ook doordat TOP momenteel slecht draait. Voor de problematiek van ingewikkelde wachtwoorden en geblokkeerde accounts heeft CBR als het goed is vanmiddag (dinsdagmiddag 6 januari) een oplossing.
- TOP (en de overige systemen) draaien erg traag. CBR is met man en macht op zoek naar de oorzaken, maar men heeft die nog niet boven water.

CBR denkt dat we ons erop moeten voorbereiden dat deze overlast nog wel enige dagen aanhoudt. Maar bij CBR zal men niet rusten voordat het opgelost is.

Ondertussen heeft CBR zojuist - op verzoek van BOVAG Rijscholen - alle regio’s verzocht om coulant om te gaan met rijscholen die op examen verschijnen met kandidaten die niet op naam gereserveerd staan.

CBR zal de rijscholen op de hoogte houden van de ontwikkelingen hieromtent.

Met vriendelijke groet,

Frans Bastiaansen
manager BOVAG Rijscholen
 
Jij wil zeggen dat ze je nu laten zakken als je voorzichtig rijd :?

Ik wil zeggen dat niets onmogelijk is. Maar voor jouw beleving. Op je examen heb je het al druk genoeg met goed je best doen. Extra opletten dat je niet op je plaat gaat, omdat het glad is zal naar mijn mening eerder in je nadeel werken dan in je voordeel.
 
Laatst bewerkt:
Ze verwachten natuurlijk aangepast rijgedrag tijdens het examen. Bij gladheid desnoods stapvoets, en daarnaa, waar het kan, weer vlot door. Kan je ook leuk punten mee scoren zo.
 
Kan...

Je kan ze dus ook verliezen. Makkelijker dus als het niet glad is. Kan je niets scoren en niets verliezen, maar gewoon doen wat je "normaal" zou doen.
 
een dooie mus heet dat :?

Ach, je kan beter blij gemaakt worden met een dooie mus dan dood worden gemaakt met een blije mus. (Soortgelijke onzin beschikbaar met "over je fiets lullen"...)

Ja idd, bij mij viel dat kwartje pas na mn 3e AVD... :X En dan zegt de instructeur nog van te voren, rij maar zoals je gewoon ook zou doen. Nou zo werkt het niet. Je bent pas geslaagd als je gereden hebt als een overdreven schijnheil, zo beeldig en netjes dat het haast niet te geloven is.

Nou, dat viel bij mijn rijexamen héél erg mee :Y
 
Ik heb vorig jaar afgereden met hagel, sneeuw, windstoten en gladheid en vond het ideaal! Al het verkeer deed rustig aan en dat :] gewoon relaxter!
 
Terug
Bovenaan Onderaan