Heeft iemand dit wel eens gebruikt om remmen te ontluchten?

Bolski

MF veteraan
Donateur
29 okt 2003
59.714
94
full

Ik zit in mijn eentje toch vaak te klöten met het ontluchten. Een heel professioneel apparaat kopen heb ik ook geen zin in, voor die paar keer per jaar.

Of zijn er nog andere hulpstukken mogelijk?
 
gewoon een oude fietsband het ventiel uitknippen, dit kompleet op een slangetje fixen, en dat slangetje op de klauw. zorg er natuurlijk wel voor dat het ventiel doorlaat richting potje , en niet richting klauw. (makkelijkst zijn die ventieltjes met klepje i.p.v. slangetje)
 
Ik pak een lege frisdrankfles en maak er iets boven de helft een gaatje in waar een klein slangetje doorheen past, ik schuif het slangetje een stuk door zodat het naar de bodem van de fles wijst, op de bovenkant zet ik de stofzuigerslang vast met ductape.

Doe het slangetje op de ontluchtingsnippel en draai de nippel open, zet de stofzuiger aan en zorg ervoor dat het reservoir steeds voldoende gevuld is. als de oude remolie uit het systeem is nippeltje dicht en klaar is kees!

werkt super en kost bijna niks!

 
Dit ziet er wel gaaf uit. Ik denk dat ook een eventuele hardnekkige luchtbel er zo wel uitgezogen wordt. Gaat het niet te hard? Dat je het boven niet meer bij kunt vullen?
 
gewoon een oude fietsband het ventiel uitknippen, dit kompleet op een slangetje fixen, en dat slangetje op de klauw. zorg er natuurlijk wel voor dat het ventiel doorlaat richting potje , en niet richting klauw. (makkelijkst zijn die ventieltjes met klepje i.p.v. slangetje)
Ik snap hier nooit iets van :) Ben niet zo handig '(

Moet je het ventieltje dan zelf open draaien of is het de druk waardoor de remvloeistof eruit gaat?
 
Ik pak een lege frisdrankfles en maak er iets boven de helft een gaatje in waar een klein slangetje doorheen past, ik schuif het slangetje een stuk door zodat het naar de bodem van de fles wijst, op de bovenkant zet ik de stofzuigerslang vast met ductape.

Doe het slangetje op de ontluchtingsnippel en draai de nippel open, zet de stofzuiger aan en zorg ervoor dat het reservoir steeds voldoende gevuld is. als de oude remolie uit het systeem is nippeltje dicht en klaar is kees!

werkt super en kost bijna niks!

[~~~~~~~[url="http://img86.imageshack.us/img86/8534/remonluchtenxy1.jpg"]afbeelding~~~~~~~][/URL]


:o mooie foto :P

'k ga er maar octrooi op aanvragen :P

maar het werkt idd heel gemakkelijk. Pak wel een stevige fles, niet die zachte die er nu ook zijn, die klappen in als gevolg van het vacuum ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan