Heeft iemand driepassentour voor de garmin?

GoldSmittie

Die hard MF'er
15 mei 2009
688
0
Schoonebeek
Hey all,

Ik ga over twee weken met vakantie naar Zwitserland.
Nou zoek ik nog de route van de drie passen waaronder de Furka pas.
Heeft iemand die voor de garmin???

Gr
 
:^

En welke 3 passen? De Furka komt uit op de Gotthard, Grimsel, Nufenen en Oberalppas.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het van een collega. Die zei dat ik absoluut die moest rijden.
Hij had het over de Gotthard.
Kan het niet vinden op m'n mapsource. Weet niet zo goed hoe dat moet :P
 
Pak googlemaps er bij... zoek de namen die je wilt rijden en zoek ze daarna op in Mapsource...
Als je het nooit uitprobeert, leer je het nooit eejjj... ;)

Routes maken is een eitje in Mapsource, kan nie moeilijk nie zijn... ;)
 
Hier enkele leuke routes in Zwitserland (geschikt voor gps): Linkje

Hierin zijn o.a. te vinden:

- Furkapass, Sustenpass en Grimselpass
- Italie-Zwitserland Simplonpas, LagoMaggiore
- Splügenpass, Majolapass, Julierpass (Jürg Jenatsch)
 
Ik heb het van een collega. Die zei dat ik absoluut die moest rijden.
Hij had het over de Gotthard.
Kan het niet vinden op m'n mapsource. Weet niet zo goed hoe dat moet :P
zoek ff naar Andermatt en knoop een lus over alle passen die in de buurt te vinden zijn. En als je tijd hebt, vanaf de top van de Grimselpas loopt nog een leuk weggetje naar een stuwmeer iets westelijker. Aan het begin van het weggetje staat een verkeerslicht, dat staat 5 minuten per uur op groen, weggetje is nl éénrichtingsverkeer :)
 
En als ik de topic-starter nog een tip mag geven: houd rekening met het weer.
Ik wilde dit jaar ook lekker over de Grimsel-pas heen gaan maar helaas pindakaas, hartstikke dicht, 2 dagen op rij.....
Dus probeer een soort back-up route te hebben voor het geval dat er een pas dicht is.
 
Hier enkele leuke routes in Zwitserland (geschikt voor gps): Linkje

Hierin zijn o.a. te vinden:

- Furkapass, Sustenpass en Grimselpass
- Italie-Zwitserland Simplonpas, LagoMaggiore
- Splügenpass, Majolapass, Julierpass (Jürg Jenatsch)

Tnx, dat is precies wat ik zoek. Klein beetje aanpassen en ik heb de perfecte route.
 
zoek ff naar Andermatt en knoop een lus over alle passen die in de buurt te vinden zijn. En als je tijd hebt, vanaf de top van de Grimselpas loopt nog een leuk weggetje naar een stuwmeer iets westelijker. Aan het begin van het weggetje staat een verkeerslicht, dat staat 5 minuten per uur op groen, weggetje is nl éénrichtingsverkeer :)

Ja inderdaad, lachen heh. :]
Tip: zorg wel dat je vooraan met je bike staat, of in ieder geval vóór de auto's en campers e.d.
 
Ik heb net Zwitserland, Italie en Oostenrijk gedaan en zit nu in Zuid Duitsland... als je op Google maps in dat gebied kijkt zie je dat je een achtje kunt maken van die passen. Zo heb ik hem gereden, waarvan de Grimsel 2x en de Gotthard 2x (allebei in beide richtingen).

Mijn volgorde:
- Grimsel
- Nufenen
- Gotthard
- Furka
- Grimsel (omgekeerd)
- Susten
- Gotthard (omgekeerd)

Daarna via Bellinzona naar de San Bernardino gereden, vervolgens Splugen, Maloja, Bernina, Forcola di Livigno, Passo di Eira, Passo di Foscagno, Umbrail, Stelvio (op en neer), Gavia, Passo del Tonale,Timmelsjoch, Silvretta Hochalpenstrasse, en nog een paar die ik vergeten ben.

Mooie route :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan