Heeft iemand ervaring met crash-protectors??

Heb wel ervaring.
Mijn Gixxer is omgewaaid de schade is beperkt gebleven tot een kapot achterknipperlichtglas (ff gelijmd) koppelinghendel stukje gebogen en dynomokap beetje beschadigd.

Ook een 20 km/h bochtje redde erg veel.

Ik rij niet meer zonder :]
 
Ik heb er ook ervaring mee (met de blokken gemaakt van POM). Werkt goed!
(met 80 km/u gevallen, frame helemaal in takt).

Maaruh, weet iemand wat de LSL crashpads kosten in NL? Op de duitse site staan ze voor nog geen 30 euro. Bij bike design 128!!!
 
voor veel modellen bestaan er 'aangepaste' sets;
verschillende maten bouten en bussen.
kocht die van mij op een beurs in duitsland, denk dat je een hoop keus in utrecht hebt straks.
let wel op dat je niet veel meer dan +/- 60 euro betaald,
prijs verschilde daar ook per stand, en de doppen waren exact hetzelfde.
 
Op mijn Vmax zitten geen crash-protectors maar val/voetbeugels. Deze beugels (de vorige natuurlijk) hebben m'n motor uitstekend beschermd toen ik van achterop werd aangereden en richting moederaarde gelanceerd werd. Ik denk dat 'doppen' niet dezelfde bescherming zouden geven.
Ja, als je eeb kuip hebt kan je natuurlijk niet anders dan een paar doppen monteren. Beter iets dan niets!
 
heb net een set in belgie gekocht,waar je niet bij hoeft te boren. zijn ook wel in nl te koop bij div. dealers.ook wel 'sliders' genoemd, handig als zoekterm
nog niet getest
 
Vaak twee varianten, met kuipaanpassing, en zonder...
De eerste is meestal de betere (helaas). Zonder kuipaanpassingen, dat zijn net die wat er voor zorgen dat je frame naar de knoppen kan gaan, of dat ze niet werken zoals je wilde.. (Gelezen op andere fora (meerdere malen!!))

[me]UltraSub twijfelt nog of hij het "racy" vind staan, of "n00b" :P [/me]
 
met een r6 moet je gaan zagen, weinig trek in. als iemand een tip heeft voor crashpads voor de R6 waarbij je niet hoeft te zagen... let me know!
 
Bij mijn Fireblade moet je volgens mij ook gaten boren in de kuipdelen, duur geintje, maar ja als je valt dan wordt het een nog duurder geintje dus tsja :?
 
Bij mijn Fireblade moet je volgens mij ook gaten boren in de kuipdelen, duur geintje, maar ja als je valt dan wordt het een nog duurder geintje dus tsja :?

ja ik ga zelf niet boren dus.. dan moet ik het laten inbouwen.. dat gedoe :)
 
Als je niet wilt zagen in een ZX-6R dan krijg je crash pads die met 1 van de bouten waarmee je kuip vast zit vastgeschroefd worden (in je frame). Aangezien deze imbusbouten erg dun zijn zullken ze bij vallen onmiddelijk afbreken. Let hierop! Je moet echt die sliders nemen die aan een pen door je motorblok vastgemaakt zijn, want als zo'n bout in je frame afbreekt ben je nog verder van huis. Ik had die dunne dingen ook, die bogen krom toen mijn motor eens omviel in het gras. Ik heb ze er dus weer afgehaald.
 
Op zondag 23 februari 2003 22:40 schreef PentAr het volgende:
Als je niet wilt zagen in een ZX-6R dan krijg je crash pads die met 1 van de bouten waarmee je kuip vast zit vastgeschroefd worden (in je frame).....

Of je haalt ze bij Bike-Design ;)
Ik heb ze daar ook gehaald en ik heb niks hoeven zagen in mijn kuipdelen. Je betaalt er wel meer voor omdat je er ook een heel subframe bijgeleverd krijgt.
Zie ook crashpad probleem
 
Op maandag 24 februari 2003 01:42 schreef flyguy het volgende:motorgoedkoop.nl heeft ze voor �125

staan niet op de prijslijst kan dat kloppen? En hebben die een subframe oid ? Want voor zover ik het begreep is het lastig plaatsen op een R6.
 
staan niet op de prijslijst kan dat kloppen? En hebben die een subframe oid ? Want voor zover ik het begreep is het lastig plaatsen op een R6.

Ik heb geen idee. Ik heb ze een mailtje gestuurd en alleen gevraagd of ze die dingen verkochten en of ik er voor moest zagen. Kreeg een mailtje met de prijs en dat ik niet hoef te zagen, vond ze een beetje prijzig dus heb ze (nog) niet besteld. Maar stuur ze zelf eens een mailtje zou ik zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan