Heeft iemand ervaring met crash-protectors??

BYM

MF veteraan
19 mei 2001
2.369
4
Zaan-city
Ik zag vandaag op de beurs voor het eerst dat er ook een vorm van valschade-bescherming bestaat voor je fiets.
Heeft iemand hier persoonlijk ervaring mee?

Je houdt toch wel enigzins schade maar die schijnt
behoorlijk beperkt te blijven door het monteren van twee nylon \"bussen\" aan beide zijdes van de motorfiets, ook wel crash-protectors genoemd.

Ik zal verderop wel ff een plaatje linken.

Waar ik nu mee zit,ik heb een donkerbruin vermoeden dat ik een gat moet boren in mijn rechterkuip deel wil ik ervoor zorgen dat ik zo\'n ding kan monteren, en daar zit het hem nu, eigenlijk vind ik dat best wel zonde als je begrijpt wat ik bedoel :(

Goed, plaatje zegt meer als woorden, komtie, staat hier rechtop, op de fiets wijst ie naar rechts of links



protection.jpg
 
Er zijn inderdaad motoren waar je een gat moet boren in het plaatwerk. \ '(
Ik had vorige week een crashprotector eigenlijk nodig, ik liet de bike ff stuiteren maar gelukkig had ik de handschoenen op de grond gegooid en viel de motor daarop.
Nu heb ik dus een set besteld maar hoop deze lange tijd niet te gebruiken.

:)
 
Ik heb op de beurs een set protectors/crashpads besteld voor m\'n zx6r. Waren iets van €80, worden nog bij mijn dealer afgeleverd. Voorwaarde voor mij was dat ik niet hoef te boren, en dat hoeft bij deze protectors dus ook niet. Ik weet niet meer hoe die groothandel heet, kan het wel thuis voor je opzoeken als je wilt.
 
Onze spanjaard (ray4f ofzo?) ha&d die dingen goed gebruikt geloof\'k. Alleen mocht\'t niet baten aangezien er nog een vangrail op volgde :)
Als\'k weer een motor koop komen die dingen er zeker op.. mits\'k niet moet boren natuurlijk.
 
Onze spanjaard (ray4f ofzo?) ha&d die dingen goed gebruikt geloof\'k. Alleen mocht\'t niet baten aangezien er nog een vangrail op volgde :)
Als\'k weer een motor koop komen die dingen er zeker op.. mits\'k niet moet boren natuurlijk.

Ik zou ze er ook maar op doen als je moet boren, straks heb je weer pech })

Mocht het schade schelen met die protectors, dan zou ik het wel doen.. scheelt je wel honderden eurootjes. Maarja, een gat boren in je kuip is wel heel erg zonde jah ;(
 
Die Crash-protectors zijn op de Deauville, Pan en volgens mij ook op de CBR1000 al standaard. Dit zijn de \'vleugeltjes\' aan de voorkant. Op de Deauville heb ik dan nog een kunsstof strip op de koffers. Proefondervinderlijk heb ik uitgevonden dat je de motor dan vanuit stilstand \'gerust\'om kan laten vallen, zonder dat je vorstelijke bedragen naar de dealer kan brengen.

Indien deze crash protectoren een beetje netjes weggewerkt kunnen worden is dit de investering zeker waard als je een kuip op je fiets hebt.
 
Ik heb ze ook op m\'n motor zitten. Heb ze gelukkig nog niet uitgeprobeerd maar die van mij schijnen behoorlijk goed het blok te beschermen.
 
Helaas al ervaring mee ja, ze hebben mijn kuip gered. (ik zal eens een foto inscannen als het er eens van komt).
Bij hoge snelheid kunnen ze wel buigen of afbreken of in het slechtste geval je frame verbuigen (in de veronderstelling dat anders je kuip de slag opvangt ipv je frame) maar bij lagere snelheden vallen (of als hij uit je handen glipt zoals bij een maat van mij) besparen je ze veel geld.
 
Kheb ze nog niet mogen ontvangen van de dealer waar ik mijn R1 heb gekocht....

Dus ook nog niet kunnen testen...
 
Ik heb ze op m\'n racer zitten en het werkt goed. Bij sommige motoren moet je inderdaad een gat in je kuip maken.(bij mijn cbr600 ook)
Bikedesign levert echter valblokken waarbij je je kuip niet hoeft aan te passen.
 
komtie, staat hier rechtop, op de fiets wijst ie naar rechts of links

Behalve wanneer ie z\'n werk gedaan heeft en je fiets ligt plat, dan staat \'ie weer rechtop. ;)
Kunnen we het nog volgen? :?
Ik heb zelf trouwens crashpads van LSL, heb inderdaad een gat in m\'n rechterkuipdeel moeten boren. Ik heb de pads zelf nog niet getest en wilde dat voorlopig ook zo laten....

Etienne
 
Laatst bewerkt:
Oh?? In dat geval
misc.php
;)

Ik vind die crash protector eigenlijk verdacht veel op een deurstop lijken :?
Zet jij er dan maar een deurstop op, spaar je een hoop geld uit. ;)
Zoals Pooh al zegt, bij mij voorkwam de frame-slider bijna alle schade aan de kuip...tot aan de vangrail, waar alsnog de kuip aan beide zijden naar de kl*te gingen... ;(
Heb bij lui die veel op circuits rijden (en daar af en toe onderuit gaan..)gezien hoe goed een slider kan werken.
Heb hier ook wel\'s sites van gezien, kijke of ik ze nog kan vinden.
 
Ik heb ze op m\'n racer zitten en het werkt goed. Bij sommige motoren moet je inderdaad een gat in je kuip maken.(bij mijn cbr600 ook)
Bikedesign levert echter valblokken waarbij je je kuip niet hoeft aan te passen.
heb je daar ook een adresje van plz :}
 
heb je daar ook een adresje van plz :}

De hoofdvestiging is in Belgie, maar daar kan je normaal gezien (mij is het wel gelukt,aangezien er een constructiefout was die wel al was opgelost door mijn dealer) niets gaan halen -> is geen winkel.
Je moet het aan je dealer vragen om te bestellen.
Het voordeel van Bikedesign is wel -als ik het goed heb- is dat ze hun valblokken zo construeren dat je niet in de kuip moet boren.
En btw, de grote kost van valblokken is niet die deurknop van teflon maar wel de titanium bevestigingsschroef (als je geluk hebt, anders komt er nog een hele constructie bij,afhankelijk van het type motor).

edit:
Bike Design
Huivelde 70
9240 Zele
Belgie
tel: +32-52/45.33.61
fax: +32-52/45.33.71
 
Laatst bewerkt:
Op maandag 25 februari 2002 14:57 schreef RAYF4 het volgende:Zet jij er dan maar een deurstop op, spaar je een hoop geld uit. ;)

Helaas gaat dat niet door, aangezien de Deauville al standaard \'voorzien\' is *D
 
Wat ik me zo een beetje afvraag, stel dat ik ze erin zet, wat wordt dan de waarde van mijn blade, meer of minder, aangezien er wel nuttige accesoires zijn toegevoegd, die niet tot verpooiering van de fiets lijden, maar in originele staat is de fiets ook niet meer :?

Dilemma dilemma.........

Tenzij ik val, dan is mijn fiets zeker niks meer waard, dat klopt ook :+
 
Is er ook ergens een site waarop je kan zien of er sliders voor een bepaald type motor te koop zijn? Of zijn ze redelijk universeel?

Thanx
 
Op maandag 25 februari 2002 08:50 schreef Bananeman2002 het volgende:
Ik heb op de beurs een set protectors/crashpads besteld voor m'n zx6r. Waren iets van €80, worden nog bij mijn dealer afgeleverd. Voorwaarde voor mij was dat ik niet hoef te boren, en dat hoeft bij deze protectors dus ook niet. Ik weet niet meer hoe die groothandel heet, kan het wel thuis voor je opzoeken als je wilt.

Bananeman, zou je dat willen doen voor mij??
Alvast bedankt :)
 
Vandaag iemand op het plein bij de mediamarkt aangesproken, stond daar naast z'n Honda Pacific Coast met nog iemand, en die heeft die beugels gewoon onder een stukje tupperware zitten (zoals hij het zelf zo mooi verwoordde) , dit wou ik ff zien naar aanleiding van die deaville die het er standaard in/op heeft zitten.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan