Heeft iemand ervaring met de ANWB motor verkoopservice?

BertH

MF'er
17 jul 2006
203
70
Den Haag
Ik wil mijn BMW F 800 ST verkopen en vraag mij af of ik via deze service een reëel bod kan verwachten.
 
Als het hetzelfde gaat als met auto's, verwacht dan een bod aan de onderzijde van de markt. Daar staat wel tegenover dat je je motor snel en zonder gezeur kwijt bent.
 
Gaat hetzelfde als met auto's inderdaad.
Je krijgt eerst gratis een richtprijs(een lokkertje). Dan betaal je om uiteindelijke definitief te laten bieden, en dat valt het vies tegen.
 
Gaat hetzelfde als met auto's inderdaad.
Je krijgt eerst gratis een richtprijs(een lokkertje). Dan betaal je om uiteindelijke definitief te laten bieden, en dat valt het vies tegen.

Ik heb al veel gelezen over de autoservice, ook in forums. Het meest klonk meestal niet best maar het waren allemaal oude ervaringen, 2010, 2011. Ik heb hem er nu ook al op gezet. Koste €15,00 omdat ik lid ben. Over 3 dagen hoor ik een bod te krijgen. Ik heb niets gelezen over richtprijs.
 
Maar ik heb dus niet een ervaring met een motor kunnen vinden. Ik heb blauwe vingers van dat Googlen.
 
Jouw motor info wordt verstuurd naar opkopers die vervolgens de motor weer doorverkopen aan handelaren of zelf willen verkopen. Aangezien die er winst op willen maken verwacht een bieding rond de dagwaarde of iets beneden de dagwaarde van je motor.
 
Jouw motor info wordt verstuurd naar opkopers die vervolgens de motor weer doorverkopen aan handelaren of zelf willen verkopen. Aangezien die er winst op willen maken verwacht een bieding rond de dagwaarde of iets beneden de dagwaarde van je motor.

De helft zul je bedoelen.....
 
Jouw motor info wordt verstuurd naar opkopers die vervolgens de motor weer doorverkopen aan handelaren of zelf willen verkopen. Aangezien die er winst op willen maken verwacht een bieding rond de dagwaarde of iets beneden de dagwaarde van je motor.
Ja zoiets dacht ik al. Ik heb de dagwaarde net opgezocht, bedankt voor de tip dus. Maar daar wordt je dus i.d. niet vrolijk van. Het zit dan wel nog vol met alle opties die er op konden en die heb ik ook omschreven op de ANWB site. Afwachten of dat nog wat mee weegt.
 
Die gasten gaan er vanuit dat je je motor op deze manier aanbiedt omdat je om geld verlegen zit en dit zullen ze dan ook zeker meenemen in het bod dat ze doen.

Ik had ooit een Citroen Saxo via zo'n site aangemeld. Op marktplaats gingen ze voor rond de 2k weg. Ik kreeg een bod van 800 en dat was echt het maximale dat er in zat. Uiteraard binnen een week nog via marktplaats verkocht voor de normale waarde ;)
 
En anders wordt het de marktplaats maar dat is altijd net de gesloten afdeling van PsyQ
Of het Te koop forum hier. Hopelijk tref ik dan de prettig gestoorden :+
 
Die gasten gaan er vanuit dat je je motor op deze manier aanbiedt omdat je om geld verlegen zit en dit zullen ze dan ook zeker meenemen in het bod dat ze doen.

Ik had ooit een Citroen Saxo via zo'n site aangemeld. Op marktplaats gingen ze voor rond de 2k weg. Ik kreeg een bod van 800 en dat was echt het maximale dat er in zat. Uiteraard binnen een week nog via marktplaats verkocht voor de normale waarde ;)

Klopt ook eigenlijk wel. Ik zit m'n hele leven al om geld verlegen :) Komt vast door de benzineprijs en dan gooi ik er met m'n stomme kop ook nog die dure Power zooi in en dat er een of andere Postcodeklapperprijs net naast mijn wijk viel vond ik toch ook wat minder. Maar ik heb gelukkig geen haast en het is zomer dus ik rij nog wel ff
 
Ik verwacht het hoogste bod rond 2500euro.
Jij bent helderziende of je hebt de ANWB gehackt ;)

Nou voor dat bedrag mogen ze alleen naar het achterlicht kijken als ik bij ze weg rijd.
Het is dan ook wel een led achterlicht.

Je blaast mijn sprookje uit Olifant ;(
 
Maar eh, waarom zou je m op die manier willen verkopen :?
Kun je de motor niet inruilen?

Heb je hem ook al hier op MF bij te koop staan?
 
Ik heb een paar maanden geleden mijn Aprilia Dorsoduro 1200 van juni 2013 aangeboden. Motor was op dat moment 9 maanden oud.
Nieuwprijs 14.000, bod 5.000. Was echt zonde van mijn 15 euro.

Oh ja, ik rijd er nog steeds heerlijk de wegen af. Bood hem aan vanwege de geringe actieradius en bagagemogelijkheden, maar dat heb ik inmiddels opgelost. :)
 
Ik verwacht het hoogste bod rond 2500euro.

Nou Olifant, Je mag uit het circus en de kermis op als helderziende ;) . Je zat er niet ver naast. Bod is 2750 euro. Gelijkwaardige BMW's staan overal tussen de 6000 en 7000 te koop. Dagwaarde volgens ANWB koerslijst is 5100. Ook erg laag trouwens maar goed.
Dus ANWB service is dus geldklopperij. Daaaaaaaag 15 euro. Daaaaaag ANWB

Hij zal binnenkort dus ook in MF komen te staan.
 
Ikzelf was ook van plan via de ANWB te verkopen. Maar het is meer gemakzucht merk ik. Mijn motor staat in showrooms te koop voor ruim 6000 Euro. Daar zit natuurlijk al flink wat winst en onderhandelingsruimte bij. Ze geven je in een onderhandeling 500 Euro om jou blij te maken, en vervolgens hebben ze nog:

1. Garantie te geven;
2. Onderhoud gepleegd/te plegen;
3. Personeel te betalen;
4. Pand te betalen.

Dus ga er vanuit dat je ook bij de ANWB het minimale krijgt.

Als je het zelf gaat verkopen (garantie tot de deur) ben jij geen onderhoud en garantie kwijt. Ook geen personeelskosten of kosten voor het hebben van een bedrijf.

Ter info: Een online motor verkoop punt biedt mij 4500 Euro voor een motor die in showrooms voor ruim 6000 Euro te koop staat.

Door het persoonlijk te verkopen kan ik er makkelijk 5300 voor krijgen, lijkt me. Te koop aanbieden voor 6000, en een paar honderd toegeven als verkooptruc. Twee partijen blij, en ik ben er vanaf :)
 
Ikzelf was ook van plan via de ANWB te verkopen. Maar het is meer gemakzucht merk ik. Mijn motor staat in showrooms te koop voor ruim 6000 Euro. Daar zit natuurlijk al flink wat winst en onderhandelingsruimte bij. Ze geven je in een onderhandeling 500 Euro om jou blij te maken, en vervolgens hebben ze nog:

1. Garantie te geven;
2. Onderhoud gepleegd/te plegen;
3. Personeel te betalen;
4. Pand te betalen.

Dus ga er vanuit dat je ook bij de ANWB het minimale krijgt.

Als je het zelf gaat verkopen (garantie tot de deur) ben jij geen onderhoud en garantie kwijt. Ook geen personeelskosten of kosten voor het hebben van een bedrijf.

Ter info: Een online motor verkoop punt biedt mij 4500 Euro voor een motor die in showrooms voor ruim 6000 Euro te koop staat.

Door het persoonlijk te verkopen kan ik er makkelijk 5300 voor krijgen, lijkt me. Te koop aanbieden voor 6000, en een paar honderd toegeven als verkooptruc. Twee partijen blij, en ik ben er vanaf :)

Ja je hebt helemaal gelijk, snap je volkomen. Het was bij mij ook gemakzucht. En wist eigenlijk wel dat die €15 waarschijnlijk weg gegooid geld zou zijn. Maar ach, nooit geschoten is altijd mis, toch?

Zij we weer een ervaring rijker en een die ik nu met MF en mogelijk anderen kan delen en ik heb in ieder geval het antwoord op mijn Topic vraag. Uiteraard met aller aardigste mentale hulp van alle reacties :)

Ik zal toch zelf aan de bak moeten met de verkoop. De gemakzucht ook overboord.
Hij zal ook in het MF te koop forum komen.

Ik zit niet iedere dag op MF maar verloop met mijn F800ST wordt uiteraard vervolgd.

Oh ja de reden waarom hij weg gaat is om medische redenen. Mijn evenwicht is n.l. niet 100% meer. Daarom zijn 4 wielen wat veiliger voor mij. Inruil is dan ook geen optie ook niet bij auto want ik heb al een mooie en met open dakkie :')
 
Ik heb een paar maanden geleden mijn Aprilia Dorsoduro 1200 van juni 2013 aangeboden. Motor was op dat moment 9 maanden oud.
Nieuwprijs 14.000, bod 5.000. Was echt zonde van mijn 15 euro.

Oh ja, ik rijd er nog steeds heerlijk de wegen af. Bood hem aan vanwege de geringe actieradius en bagagemogelijkheden, maar dat heb ik inmiddels opgelost. :)

Nou je ziet het (ergens boven). Ik heb dus zelfde ervaring. Veel plezier met die Aprilia gigant.
 
Het verbaasd me vooral dat de ANWB haar "goede" naam op het spel durft te zetten voor de "louche" handel.
 
Het verbaasd me vooral dat de ANWB haar "goede" naam op het spel durft te zetten voor de "louche" handel.
Helemaal raak slurfje .Tja, ik wou dat ik slagtanden had zoals jij. Maar ik ben ook een wesp en ik steek waar ik kan. Ben nu hard bezig om een goede plek te zoeken.

Maar ik kan G.V.D niets meer aan bewijs terug vinden over de dagwaarde, die zag ik echt voor €5100 en nog wat. Ik vond het toen bij ANWB of Bovag en ineens nu niet meer. Zouden ze onraad ruiken of zo? Lijkt NSA wel!

Heb zelfs mijn verz. Centr. Beh. gebeld en die weten de dagwaarde ook niet, ga maar naar dealer of zo zeggen ze. Ik zoek mij nu de (jouw slag)tandjes om het weer terug te vinden. Ik wil dit n.l. zoveel mogelijk aan de kaak gaan stellen. Tips zijn dus welkom.

Nu extra info: Het betreft dus een BMW f800ST of ook wel f 800 ST. 11774 km. 2009. Alle denkbare opties zitten er op, led verwarmde handvaten NAV ABS etc. etc. Ook koffers. En in top conditie. Dit is ook echt geen verkapte advertentie hoor. En ik zal er ook niet ingaan op biedingen via deze topic.

Het gaat mij nu puur om het principe!

Ik wil nu alleen maar zo MF'rs laten zien hoe het er aan toe gaat bij ANWB (Het is GEEN service voor verkopers maar DE service voor OPKOPERS). Nogmaals Ik zeg dit dus nadrukkelijk niet om nu bieders te lokken of zo.

Omdat:
De ANWB heeft mijn motor in heel Europa aangeboden zeggen ze nou dan heb ik toch een paar vragen en opmerkingen:

1. Hoeveel bieders waren er dan eigenlijk in die 3 dagen?
2. En wie zijn dat dan?
3. Waarom kan ik niet meekijken of inzage hebben in dat bieden?
4. Hebben ze daar dan een speciale site voor?
5. Wat is het adres dan van die site?
6. Ik wil zo ook wel opkoper worden.
7. Mijn BMW dealer weet van niks.
8. Waarom kan ik ineens mijn dagwaarde niet meer vinden?
9. Wie heeft dat belachelijke bedrag geboden.
10. En dan de belangrijkste........ Waarom zegt de ANWB NIET DAT DIT EEN ONZIN BOD WAS!!!!!!!!!!!!! Ik ben tenslotte toch hun klant en ze moeten mij toch service (en ik verlang dan ook advies) geven?

Wordt vervolgd want mijn evenwichtsorganen gaan nu op spelen en ga ff NED-ARG kijken. :} :} :} ;)
 
Wel geinig trouwens dat ik ineens allemaal advertenties te zien krijg op het MF van opkopers? HA ook van ANWB. Moet niet gekker worden.
 
Ongelooflijk. Ik ben naar mijn BMW dealer gereden en aan de verkoper gewoon gevraagd wat ik er op marktplaats of zo voor kan vragen. Hij zegt ik ga ff naar de motor kijken.
Na 5 minuten is hij weer terug en zegt nou wij willen hem wel. Eens even rekenen zegt hij achter zijn pc. €6500 zegt hij. Ik nog even moeilijk kijken en zeg verkocht.
Zelfde dag nog geregeld. Ze gingen hem zelfs weer in de Huis selectie zetten zei hij.

Ik ben dus helemaal blij.

Thanx voor al het mee denken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan