Heeft iemand hem al? Shoei XR1100

Ik zal mijn ervaring hier ook even delen. Ik was namelijk aan een nieuwe helm toe. Daarbij ben ik afgelopen donderdag naar de dealer geweest hier in de buurt (Motoport). Was koopavond dus lekker rustig. Ze hadden deze dag een aantal Xr-1100's binnengehad. Nog niet alles natuurlijk want er zijn een X aantal helmen natuurlijk in 1 keer over het hele dealer-netwerk verspreid. Ik dus de xr-1100 gepast en hij viel mij toch wat tegen. Hij paste minder goed dan een xr-1000(Is natuurlijk per persoon afhankelijk). Ook hadden ze maar 2 maatjes L in niet zo'n mooie kleuren. Nieuwe voorraad kwam pas weer over een week of 3 á 4 binnen. Hierop kon ik niet wachten en ik weet niet de exacte veranderingen maar voor toch een verschil van 100 euro heb ik als arme student toch de xr-1000 gekocht met spiegelend vizier. Dus ik zeg pak je kans en koop lekker goedkoop een Xr-1000. *D

PS: Er werd mij ook medegedeeld dat de vizieren verschillend waren. Om geld te verdienen natuurlijk
 
Nou ik heb hem net binnen, met een zwart vizier...
full


Ik was wel toe aan een nieuwe want mijn oude zag er zo uit:
full

full
 
Zier er puik uit hoor! :}

Ik hoorde van een dealer dat er parelmoer en of glittertjes op zitten... klopt dat? Of is het gewoon puur zwart/wit?
 
Zier er puik uit hoor! :}

Ik hoorde van een dealer dat er parelmoer en of glittertjes op zitten... klopt dat? Of is het gewoon puur zwart/wit?
In het zwarte zitten idd wat glitertjes. Maakt hem in het echt veel mooier dan op de foto!!
 
nog iemand verse ervaringen of iemand die het verschil kan verduidelijken tussen de XR-1000 en de XR-1100...wat shoei zegt is verkoopspraat, I need facts })
 
Ik zal mijn ervaring hier ook even delen. Ik was namelijk aan een nieuwe helm toe. Daarbij ben ik afgelopen donderdag naar de dealer geweest hier in de buurt (Motoport). Was koopavond dus lekker rustig. Ze hadden deze dag een aantal Xr-1100's binnengehad. Nog niet alles natuurlijk want er zijn een X aantal helmen natuurlijk in 1 keer over het hele dealer-netwerk verspreid. Ik dus de xr-1100 gepast en hij viel mij toch wat tegen. Hij paste minder goed dan een xr-1000(Is natuurlijk per persoon afhankelijk). Ook hadden ze maar 2 maatjes L in niet zo'n mooie kleuren. Nieuwe voorraad kwam pas weer over een week of 3 á 4 binnen. Hierop kon ik niet wachten en ik weet niet de exacte veranderingen maar voor toch een verschil van 100 euro heb ik als arme student toch de xr-1000 gekocht met spiegelend vizier. Dus ik zeg pak je kans en koop lekker goedkoop een Xr-1000. *D

PS: Er werd mij ook medegedeeld dat de vizieren verschillend waren. Om geld te verdienen natuurlijk

zat de xr-1100 bij jou aan de zijkanten strakker in vergelijking met de xr-1000? De xr-1000 zat bij mij namelijk niet zo goed, doordat ik niet echt een bol hoofd heb. Arai zat mij beter, maar de designs van shoei vind ik 10 keer mooier. Dus als de xr-1100 nou smaller is geworden *D
 
Laatst bewerkt:
Ik vind er nou niet echt designs bij zitten waarvan ik zeg: "Wow, ik moet NU een XR-1100 kopen!"

De enige die nog wel 'gaat' is de conquista. Maar ook dat is hem eigenlijk ook net niet..

Ik hou het voorlopig hier wel bij.
diabolic_zero.jpg
 
zat de xr-1100 bij jou aan de zijkanten strakker in vergelijking met de xr-1000? De xr-1000 zat bij mij namelijk niet zo goed, doordat ik niet echt een bol hoofd heb. Arai zat mij beter, maar de designs van shoei vind ik 10 keer mooier. Dus als de xr-1100 nou smaller is geworden *D

Gevoelsmatig zat hij strakker bij het voorhoofd en het waren beiden maatje L die ik had gepast :Y . Ik heb ook geen bol hoofd zoals jij dat noemt, maarja zoals ik al eerder zei is dit allemaal per persoon verschillend. Koop een helm die goed past, het design komt op de tweede plaats. Ben btw wel erg blij en tevreden met mijn Xr-1000, en was goedkoper dan een Xr-1100. Veel succes met het zoeken van een helm. :)
 
heb sinds een week de Hadron, heerlijk helm. Maar ik heb dan ook een shoei-hoofd. Vooral de metallic glitters in de zwarte stukken zijn waanzinnig in het zonnetje.

komt nog een zilver spiegel vizier op.

Top!
 
Laatst bewerkt:
heb sinds een week de Hadron, heerlijk helm. Maar ik heb dan ook een shoei-hoofd. Vooral de metallic glitters in de zwarte stukken zijn waanzinnig in het zonnetje.

komt nog een zilver spiegel vizier op.

Top!
Ben er ook erg blij mee, met mn blauwe xr1100

Enig idee waneer de spiegelvizieren binnen zijn bij de dealers?
 
ik verwacht hem eigenlijk iedere dag. Maar heb niet echt tijd een rondje te bellen. Zou er hier en daar al moeten zijn volgens mij.
 
Heb vandaag in Heerhugowaard een zilveren spiegelvizier gehaald voor de Hadron. Piccie volgt nog. Ze hebben sowieso een donkere smoke binnengehad.

Hellempie is helemaal af nu. :]
 
Even een andere shoei vraag tussendoor, is de nieuwe X-spirit2 (X-12) al te krijgen???

:]




[me="OllieNL"]likes Kallio replica[/me] :Y

p27_kallio2_m.jpg
 
heb de mijne al 1x getest 500 km, had hiervoor de xr 1000

de 1100 zit idd wat strakker bij de wangen/zijkanten, maar dat is wel een veilig gevoel dus niet irritant.
heb wel het gevoel dat de helm wat meer ruimte achter heeft, misschien heeft dit met de airflow te maken ofzo ???
verder is het vizier super !!! idd veel meer overzicht en geen randje meer te zien van de pin lock als je aan het kneedownen bent.
de helm is ook stiller dan de 1000.

enigste minpuntje, maar dat is meer persoonlijk denk ik, dat is de airflow onderlangs de binnenkant van je vizier recht omhoog.
was met 4 C niet prettig.
misschien dat het met 35 C juist wel super is, maar dat heb ik nog niet kunnen testen.

verder vindt ik de helm zijn eurie's wel waard en is zeker een verbetering t.o.v. de 1000
 
en duidelijk meer kinruimte voor eventueel microfoon van je scalarider of what ever :]

my 50 cents :P ;)
 
broertje heeft hem ook. bevalt hem erg goed. Stille helm. Heeft er meteen een semi-smoked vizier bij gekocht
Ik heb ook gepast, ondanks dat het mijn maat was vond ik hem klein (van kin naar kruin). de wangkussens duwden op mijn jukbeenderen en er zat niets tegen mijn kaak aan, voelde erg vreemd.

Wel een super gaaf uiterlijk. mooie materialen, veel kleuren die je kan kiezen, kijk maar op de site!
 
ik heb de mijne vandaag besteld het is deze geworden



shoei_xr-1100_SYMMETRY_TC-1_helmet.jpg


SHOEI XR1100- Symetry TC-1

donderdag komt ie binnen :)

zijn er inmiddels al meer recenties over?
 
Laatst bewerkt:
oke. Hoe ondervind je het geluid en zit hij strak bij je voorhoofd/wangen? neem aan dat dit na loop van tijd gaat uitzetten.
 
Laatst bewerkt:
heb deze nu ook sinds een halve week. Nog niet mee kunnen rijden, maar het model zat iig veel beter dan de xr-1000. Bij de xr-1000 zat ik aan de xl, maar zat daardoor veels te ruim (daarom ook nooit gekocht). Bij een xr-1100 kan ik maatje L dragen en hij sluit echt overal perfect aan. Van de xr-1000 weet ik dat hij een stuk stiller is dan mijn vorige helm en ook een stuk beter in de wind ligt. Kan nu dus alleen maar beter worden.

Heb in het verleden ook nog wat andere helmen gepast. Arai zat toen het beste, maar deze xr-1100 zit zelfs nog beter. Iig spreekt het uiterlijk van een shoei mij veel meer aan en zijn ze nog een stuk goedkoper ook. Arai komt wat gedateerd over.

Het is overigens deze geworden met een zwart vizier

xr-1100_SWELL_TC-6.jpg
 
Laatst bewerkt:
oke. Hoe ondervind je het geluid en zit hij strak bij je voorhoofd/wangen? neem aan dat dit na loop van tijd gaat uitzetten.
ik vind ' em wel ietsjes stiller dan de xr1000, maar het is geen wereld van verschil (rij zelf sowieso vrijwel altijd met oordoppen). en of die krap zit bij het voorhoofd of de wangen, dat is denk ik toch een kwestie van passen :) vind de pasvorm redelijk vergelijkbaar met de xr1000 iig. de ventilatie vind ik trouwens wel een wereld van verschil!
 
Ik heb ook net eentje aangeschaft en wel deze:

shoei%20xr-1100%20cimerian%20motoraid1.jpg
.

Edit: zouden jullie kijken welk keuringsnummer op jullie witte label staat? Bij mij staat hier 050105. Dit jaar wil ik hem gebruiken in KNMV-cup en ik zie dat ie op de helmenlijst van de kNMV onder het nummer 050104 staat :? ?! Beetje vaag. Bedankt voor jullie hulp alvast !! Verder bevat mijn helm een E6 keurmerk.
 
het nummer van mijn xr1100 is 050106.
als ik het me goed herinner ging het vooral om de eerste 2 cijfers, oftewel de nieuwe/huidige keuringsnorm. de overige cijfers dienden volgens mij als een soort van 'frame nummer' maar dat weet ik niet zeker. ik zal het morgen eens op mijn werk vragen. is er verder op het internet niks over te vinden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan