Heeft iemand hem al? Shoei XR1100

Polly™

MF veteraan
14 feb 2008
3.041
476
Amsterdam
De nieuwe Shoei XR1100 zou volgens de website vanaf vandaag verkrijgbaar zijn.
Is er al iemand zo enthousiast geweest dat ie voor de deur lag om de helm meteen te kopen? *O*
En wat zijn de ervaringen?


(als je over ervaring mag praten na een dag)



Op de site staan wel een paar mooie kleurcombinaties.
ShoeiXR1100MonolithTC5.jpg
 
Laatst bewerkt:
'Heeft iemand hem al?' > 'Heeft iemand hem al? Shoei XR1100'
 
Heb net 3 maanden geleden een nieuwe XR1000 gekocht, maar als die versleten is zal er wel een 1100 komen :Y
 
heb ook een XR1000 maar die 1100 *O* gaat er ook komen zodra mn butsmuts aan vervanging toe is
wat kost da ding eigenlijk ?!? :?
 
Vorige maand ben ik langs martijnsmotorkleding@rotterdam geweest om meer info te vragen over deze helm.

Jammer genoeg een dag NADAT de Shoeiman was geweest om zn nieuwe helmen te showen |(

Ze waren wel ERG positief over deze helm hebben foto's gemaakt van bijna alle te leveren designs (kijk op hun webshop), maar ik moest niet verwachten dat ze al in september te leveren waren.

"ze zullen wel ongeveer in oktober komen, maar hij is het waard om op te wachten"

Nu wacht ik ook maar af :Y

edit: in design 500 euri gaat ie kosten
 
Laatst bewerkt:
Stond in de vorige uitgave van motor magazine een artikel over.
Komt in september in de winkels meende ik te lezen.
Heb nu een XR-1000, weet nu al wat hoogstwaarschijnlijk de volgende gaat worden :Y
 
Laatst bewerkt:
Wow, leuke filmpjes ook!

XR-1100: (klikken op 05 The New Era)
http://media7.big7.net/shoei-europe/xr1100/

X-Spirit II:
(begint automagisch)
http://media7.big7.net/shoei-europe/x_spirit/
 
Ik ga binnenkort wel eens kijken denk ik, niet dat mijn helm aan vervanging toe is (XR-1000) maar toch.. Ik wil even weten hoe de pasvorm is, of die hetzelfde is als de 1000. Die begint bij mij namelijk (helaas) nogal zeer te doen op m'n voorhoofd na een tijdje rijden :(
 
en hoe duur mag zoiets worden?
Zoals Dope3112 zei: rond de 500 euro.
Ik neem aan dat de Shoei XR1000 nu overal in de aanbieding voor weinig weg gaat nu dat er een opvolger in de handel is?
Ik zat namelijk te azen op een Shoei XR1000 Voyager Black.
 
ik heb begrepen dat de xr1000 niet echt goedkoper gaat worden,.. shoei houdt de prijzen hetzelfde;
er moet ook gezegd worden dat ze voor de xr1100 zeker VEEL meer voor hadden kunnen vragen, sommige duitse webshops en enkele nederlandse verkoopt de xr1000 in design (diabolic en dergelijke) voor rond de 300, ohw motoport rotterdam hoef je niet te proberen die blijven duur.

Prijs van de x-spirit weet ik niet heb me alleen verdiept in de xr1000 en 1100
 
Zodra mijn huidige XR-1000 op is (gaat nog wel ff duren) wordt het waarschijnlijk een XR-1100.

Denk dat de 1000 echt wel goedkoper gaat worden. Niet dat Shoei officieel de prijzen aanpast (want die stoppen gewoon de productie en bieden de eigen voorraad met bulk-korting aan de importeurs aan), uiteindelijk zullen ze hem goedkoper moeten aanbieden dan de 1100, want als je voor 300 een 1100 kunt kopen, dan ga je geen 1000 voor 450 kopen...

Alleen jammer dat ze weer een nieuwe maar van vizier hebben geïntroduceerd.
Betekend weer een nieuw donker vizier aanschaffen en waarschijnlijk ook een nieuwe pinlock voor het heldere vizier
 
Natuurlijk word de opvolger altijd aangeprezen en is de voorganger ineens helemaal niet zo goed meer.
Vaak worden deze aangeprezen door motorzaken en andere belanghebbende (lees gesponserde)

Tuurlijk zullen er wel verbeteringen zijn maar of die nou echt zo heel veel verschil maken?

Ja 200 euro verschil dat ckr.

Ik ga voor de xr1000.....


motozoom bied de xr1000 toevallig aan:

http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo.cfm?isSpecifiek=0&specialShopsCode=&alleenAanbiedingen=0&bestelnummer=203494&SID=5846990&SToken=19AD823263FE9741
 
Laatst bewerkt:
Ah gaaf, er komt ook een nieuwe X-Spirit aan dus :) Mijn "oude" begint op te raken.. Zal helaas ook wel een flinke duit gaan kosten.
 
xr1000 design koop je voor 300 (als je goed zoekt) de 1100 voor 500
in de winkel kost de xr1000 met een kleurtje ongeveer 470 (al zijn ze nu natuurlijk goedkoper te krijgen omdat ze eruit gaan), de xr1100 gaat rond de 500 kosten. zit je op 30 euro extra ipv 200. de zwarte bijv. zal wel weer 100 euro goedkoper zijn, zit je op 400 (ipv 370 voor de xr1000).
ik ga zelf denk ik deze kopen:

Shoei_xr-1100_HADRON_TC-6_helmet.jpg

in het echt is ie wel veel mooier hoor, met glittertjes enzo :+
 
Laatst bewerkt:
Die is idd erg mooi, ik ben wel benieuwd wat nu het verschil met de X-Spirit II gaat worden. Ik vind zelf de X-Spirit I lekkerder zitten dan de XR-1000.
 
Ben wel benieuwd. Ben nu net als de meesten een XR1000 eigenaar, maar deze biedt toch wel voordelen. Sowieso zou ik wel blij zijn met wat meer ruimte bij de mond, en dat vizier systeem ziet er ook wel erg interessant uit. Eerst maar lekker verder rijden met wat ik heb, maar toch leuk om te zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan