Heeft jouw motor problemen gehad nav vorstperiode (Buitenslapers)

Trickshot

Die hard MF'er
27 apr 2006
528
104
Zijn er mensen die na afgelopen vorstperiode in februari problemen hebben gehad nadat ze weer op de motert zijn gestapt? Weet eigenlijk niet óf en welk sóórt schade die temperaturen kunnen veroorzaken maar ik denk bijv aan de accu die mogelijk een opdonder heeft gehad, bol is gaan staan of wat dan ook. Andere dingen nog?
 
Nee niks maar die van mij heeft ook maar 1 week stil gestaan toen er een week sneeuw lag verder al de hele winter al op pad en nergens last.

Ook ben ik van mening dat doorrijden beter is dan stil laten staan aangezien er een hoop meer motoren kapot gaan van stilstaan dan van het rijden zelf.
 
Ik heb doorgereden, paar keer bijna, maar dus niet, gevallen op verijsde sneeuw. De pekel heeft flink huisgehouden en mijn achterrem zat daardoor vast. Moest gereviseerd worden.
 
Nope, na 3 mnd onder het zeil en veel sneeuw, starten en lopen. Meteen op pad gegaan en geen enkel probleem ondervonden.
39 jaar oud, de brommert dus. Wel de accu eruit gehaald. Benzine enzo gewoon laten zitten (E-0 + scheutje lampenolie)
 
Een volgeladen accu kan meer dan 30 graden vorst hebben zonder gevolgen.
Zelf heb ik in 1966 tijdens een vorstperiode een kapotgevroren accu gehad omdat er geen enkele lading meer inzat. Dan heb je dus puur water in je accu zitten.
Mijn motor heeft 3 maanden verplichte ophok gehad (oldtimer overgangsregeling) en liep eergister binnen 3 seconde of dat hij nooit stilgestaan had. Wel doordat bij het begin het hele brandstofsysteem benzinevrij was gemaakt.
 
Doorgereden totdat er een stapel sneeuw en ijs lag, 1,5 week stil gestaan, geen last gehad met starten of iets anders.
Elke dag de motor afgespoeld en ook geen (zichtbare of voelbare) schade van de pekel.
 
Geen gedonder gehad (startte meteen) maar hij staat meestal ook niet heel lang stil (2 weken max). Rond oud en nieuw was er wel wat pekel in de achterrem gelopen en die had wat nodig om los te komen maar dat was ruim voordat de eerste sneeuwvlok viel al opgelost met wat water en een goede trap.
 
Tankdop gaat niet open. Beetje lullig als je met een gele lamp in je dashboard bij een tankstation staat, daar kom je er namelijk pas achter
 
Zijn er mensen die na afgelopen vorstperiode in februari problemen hebben gehad nadat ze weer op de motert zijn gestapt? Weet eigenlijk niet óf en welk sóórt schade die temperaturen kunnen veroorzaken maar ik denk bijv aan de accu die mogelijk een opdonder heeft gehad, bol is gaan staan of wat dan ook. Andere dingen nog?

Afwatering van het luchtfilterhuis kan bevroren en/of kapotgevoreren zijn (volgens mij laat niemand dat af en toe leeglopen als er een dopje opzit) en als je koelvloeistof zonder antivries hebt dan kan je nu een probleem hebben :Y
Maar verder zal het wel loslopen als de accu goed is of aan de lader heeft gehangen. Die kunnen immers het slechtste tegen de kou (houden minder vermogen vast ).
 
Da's best köd inderdaad. En nu?? nog open gekregen met een truc of werd het een gevalletje "hulptroepen met aanhanger"??
Beetje mazzel heb ik altijd wel, ik ben thuisgekomen met een lege tank en wilde 'm vandeweek optoppen. Ben dus van huis naar de pomp gereden alwaar de dop niet openging. Waarschijnlijk vandaag dus een gaatje boren om het 4de boutje los te draaien
 
Schade aan de accu is weer zo'n motorfabeltje. Bij lagere temperaturen neemt de degradatie van de accu juist af. Het best bewaar je die ook in de diepvries, dan hoeft hij niet aan de druppellader. Alleen een lege accu kan bevriezen.
 
Tankdop gaat niet open. Beetje lullig als je met een gele lamp in je dashboard bij een tankstation staat, daar kom je er namelijk pas achter
De meeste tankstations hebben ook we de-icer staan. Daarmee zou ik het bevroren slot geprobeerd hebben te ontdooien..

Hoe het jij het opgelost?
 
Hoe doen die lui in Rusland met Ural Djepers tijdens de wintermaanden....... :? ...gewoon stationair laten draaien?
 
De meeste tankstations hebben ook we de-icer staan. Daarmee zou ik het bevroren slot geprobeerd hebben te ontdooien..

Hoe het jij het opgelost?
Paar weken geleden kwam mijn zoon hier langs, kon zijn motorkap niet openen.....hup verlengsnoer naar buiten en de verfstripper de boel maar ontdooide en gelijk het slot gangbaar genaakt.
 
De nieuwe Triumph Speed Triple heeft een sleutelloze tankdop, opent elektronisch. Verwacht daar nog leuke dingen van.
 
De nieuwe Triumph Speed Triple heeft een sleutelloze tankdop, opent elektronisch. Verwacht daar nog leuke dingen van.
Zo'n zelf openende dop moet je zelf openen, in dit geval met een breekijzer.
Het voegt ook helemaal niks toe, net als een elektronische contactsleutel die zelfs door een Poolse retard is te hacken.
 
Ik heb geen problemen gehad. Ik rijd in de winter ook door, plus staat ook onderdak met motorhoes.
 
De meeste tankstations hebben ook we de-icer staan. Daarmee zou ik het bevroren slot geprobeerd hebben te ontdooien..

Hoe het jij het opgelost?
Het vroor al niet meer, die grendel zut vastgebakken. Heb er wel een busje Freeze en release kruipolie in gespoten naar nog steeds vast
 
Terug
Bovenaan Onderaan