Heeft R80RT zwaardere batterij nodig dan standaard ?

benny1

Die hard MF'er
16 mrt 2007
254
0
Ik heb sinds enkele jaren een R80RT van bwj "89" en momenteel zit mijn tweede batterij erin. Nu een Accu 53030 Yuasa. Accu 53030 Yuasa | mPartz.be
Deze batterij zit er sinds 11/02/2015 en momenteel krijg ik de motor niet meer gestart wanneer deze koud is. Ik hoor de starter een keer rond gaan en dan is het gedaan. Nu heb ik gisteren de batterij 24u laten opladen aan een volwaardige lader en de batterij mat 13,5V. Echter nog steeds maar net genoeg om de blok één keer rond te laten draaien en dus moest ik vandaag de motor weer in gang duwen. Wanneer de motor dan warm is krijg ik hem wel terug gestart maar de dag erna is het weer voorbij ook al laat ik hem constant aan de lader hangen.
Nu was mijn vraag wat is de oplossing hiervoor en bestaan er zwaardere batterijen dan 30Ah of is de kwaliteit van bv een Varta zoveel beter dan deze ?
 
Net de starter uit elkaar gehaald en deze zit inderdaad vast binnenin en ook is er één van de magneten gebroken.
Zal dus uitkijken zijn voor een andere starter.
[afbeelding]

full

Bij mij lagen ze allemaal los.... (heb er hier al aan zitten peuteren en beetje terug geschoven) en ging dus helemaal niet meer rond. Verder als een 'TAK' bij het starten kwam ik niet meer.

Ik heb ook een imitatie op de 1100 gezet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan