heel eng!!!!!! echt waar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

engel

MF veteraan
9 aug 2004
1.868
2
DELFT
hallo,heb net een nieuwe voorband er op laten zetten en als ik 120a130 rij slingert mijn motor als een gek en dat is erg eng echt waar,hoe kan dit?oja ik heb ook mijn voorpoten iets lucht ondersteuning gegeven.


yamaha xj 400cc 1985



full

zomaarplaatje
 
Wat bedoel je met lucht onder gezet??

Trillen zou je inderdaad denken aan de balancering.

Ik zat nog aan tedenken of hij er misshien scheef ingezet is maar dan zou denk ik alleen je stuur scheef staan.

Misschien lagers los niet goed vast gezet of eruit.
Dat merk je niet met balanceren.

Suc6, zie dat je het snel okey krijgt.
 
had ik ook eesn met een ouwe virago. Toen ik hem kocht kreeg ik er een nieuwe nog niet gebruikte band bij. Paar maand later die band er laten opzetten, en hupsakee: geen land mee te bezeilen (of beter gans de weg mee te bezeilen). trilde en kon niet in het spoor houden. BAndenspanning was correct, wiel was correct uitegbalanceerd. Bleek nadien dat die band toen al 7 jaar oud was, en vervormd door het jarenlange rechtop tegen de muur staan bij de vorige eigenaar.
Nieuwe band gehaald, en hups, alles prima!
 
Ff opbokken en je wil een slinger geven.. kijken of het allemaal mooi loopt.

Als de balancering fout zit, dan gaat hij bij die snelheden nog niet zo gek slingeren.. dan zal het hoogtens lichte trillingen zijn die je met je handen kunt dempen.

Als het niet in de banden zitten en in de vooras, dan zou ik toch ff wat spanning van je voorvork afhalen.. dat kan ook veel verklaren :)
 
ik moet je eerlijk zeggen dat ik niet meer heb gekekken naar de druk,maar toen die raar deed heb ik het er weer uit laten lopen,
maar toen deed hij nog raar.was wel met fietspomp
 
Terug
Bovenaan Onderaan