Heel raar, koplamp dimlicht werkt niet meer maar..

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
31.088
8.233
Assen
Duss.. dimlicht werkt niet meer, nwe. lamp hielp niet.. grootlicht werkt wel.
Gemeten, accuspanning komt op de bewuste stekker, maar de koplamp, en 2 andere, nieuwe lampen doen het er niet op.
Massaverbinding is i.o. anders zou het grootlicht het ook niet doen?
Het is vast wat simpels maar ik kom er even niet uit?
Als ik de stekkers groot/dimlicht omwissel hetzelfde, de bewuste stekker doet alsof hij geen spanning heeft maar deze is er dus wel..
Raarrrr..?
 
Als je zeker weet dat de lamp zelf goed is en je meet 12 volt op de lamp, wat heeft een v4 meting dan nog voor zin?
Ik denk dat Sammie niet meet op de lamp zelf maar op de fitting en dat er een onderbreking zit in die fitting.
 
Omdat Sammie maar geen foto wilt maken en er hoop misverstanden blijven bestaan over fittingen en/of connectors heb ik zelf even dit filmpje opgezocht van een Enfield.


@sammie, betreft het dezelfde aansluitingen? Ja? Knip de oude connectors eraf, strip de kabels en zet er weer nieuwe connectors op.

Als dat niet helpt zou ik verder zoeken in de lamphouder vanuit gegaan van bovenstaand filmpje.
 
betreft het dezelfde aansluitingen? Ja? Knip de oude connectors eraf, strip de kabels en zet er weer nieuwe connectors op.

Als dat niet helpt zou ik verder zoeken in de lamphouder vanuit gegaan van bovenstaand filmpje.

een V4 meting zal perfect aantonen waar het probleem zich bevindt. Dat dat probleem zich in de koplamp zelf bevindt staat nog lang niet vast. Maar eigenwijs als Sammie is zal hij dat nooit uitmeten.
 
  • Leuk
Waarderingen: SP1R
Mooi al die theorieen maar..........

Sammie heb er nu ff geen zin in.
Sammie gaat nix doen en laat het er bij

Wellicht later een draadje (_O-) met nu doen beide lampen het niet meer, dus heb een carbidlamp gemonteerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan