Heel veel bedrading rond stuurkolom / koplamp

2 mei 2022
8
2
Beste motor forum , iemand enig idee hoe ik van deze puinhoop bekabeling een strakkere blook kan krijgen ? Denk niet dat dit de originele virago bekabeling is .. alvast bedankt !
 

Bijlagen

  • 2BE64747-C5FD-48B3-9AC1-E22816B4C4B3.jpeg
    2BE64747-C5FD-48B3-9AC1-E22816B4C4B3.jpeg
    227,4 KB · Weergaven: 227
Denk niet dat het zo hoort te zitten. Kan me bijvoorbeeld ook niet voorstellen dat de remleiding niet zo los hoort te zitten.
Denk ook dat de remleiding goed vast zetten belangrijker is dan het kleurtje van de kabel.
En die boutjes in de stuuraanslag.... Er klopt hier iets niet, er is "geklooid" om maar zo te zeggen
 
Denk niet dat het zo hoort te zitten. Kan me bijvoorbeeld ook niet voorstellen dat de remleiding niet zo los hoort te zitten.
Denk ook dat de remleiding goed vast zetten belangrijker is dan het kleurtje van de kabel.
En die boutjes in de stuuraanslag.... Er klopt hier iets niet, er is "geklooid" om maar zo te zeggen

Enig idee bij wie of waar ik terecht kan voor dit probleem ? Thanks !
 
Enig idee bij wie of waar ik terecht kan voor dit probleem ? Thanks !
Een goede reparateur bij jou in de buurt.

Laat die je motor checken, soms is dat soort oplossingen met boutjes op het T-stuk van de vork, gevolg van het monteren van een voorvork uit een ander model of gevolg van schade aan de motor.
Zeg niet dat het zo is, maar net na de aankoop kan je er nog iets mee richting verkoper. (bijvoorbeeld aanspraak maken op verborgen gebreken ).

De remleiding zit denk ik nogmaal in een oogje aan de onderkant van het T-stuk. Ik zie heb boutje wel zitten, maar geen oog voor begeleiding.
 
Daar hoort geen kapje (standaard) Yamaha is daar heel goed in om alle bedrading bij elkaar te laten komen in de koplamp.
Waardoor het zelfs een ramp is om deze dicht te krijgen.
Dat was bij mijn Virago's en Dragstar ook zo.
 
Een goede reparateur bij jou in de buurt.

Laat die je motor checken, soms is dat soort oplossingen met boutjes op het T-stuk van de vork, gevolg van het monteren van een voorvork uit een ander model of gevolg van schade aan de motor.
Zeg niet dat het zo is, maar net na de aankoop kan je er nog iets mee richting verkoper. (bijvoorbeeld aanspraak maken op verborgen gebreken ).
Vaak garantie tot aan het hek.
 
Misschien kun je hier wat info vinden of vragen?

 
Bedankt voor jullie reacties allemaal ! Het klopt inderdaad dat er een beugel ontbreekt aan het T stuk . Hier hangt de remleiding aan maar dit onderdeel ontbreekt . Voor de bekabeling denk ik dat het wat zoeken zal zijn om dit inderdaad in de koplamp te krijgen . Hartelijk bedankt allemaal ! Ik upload foto als het gemaakt is
 
Bedankt voor jullie reacties allemaal ! Het klopt inderdaad dat er een beugel ontbreekt aan het T stuk . Hier hangt de remleiding aan maar dit onderdeel ontbreekt . Voor de bekabeling denk ik dat het wat zoeken zal zijn om dit inderdaad in de koplamp te krijgen . Hartelijk bedankt allemaal ! Ik upload foto als het gemaakt is
Koplamp al open gemaakt om te zien wat voor spaghetti er in zit ?
 
Koplamp al open gemaakt om te zien wat voor spaghetti er in zit ?
Zit inderdaad vol met draden . Het rode draadje is van de claxon . Heb ook gezien dat heel deze dikke bekabeling onder de fourge moet gestoken worden en zo in het bovenste gatje van de koplamp . Is wel prutswerk met de nodige klemmetjes 😅 probeer dit zo te herstellen ! De beugel ga ik proberen online te zoeken voor de remleiding . Iemand idee waar ik dit onderdeel kan vinden ? Greetz
 
Zit inderdaad vol met draden . Het rode draadje is van de claxon . Heb ook gezien dat heel deze dikke bekabeling onder de fourge moet gestoken worden en zo in het bovenste gatje van de koplamp . Is wel prutswerk met de nodige klemmetjes 😅 probeer dit zo te herstellen ! De beugel ga ik proberen online te zoeken voor de remleiding . Iemand idee waar ik dit onderdeel kan vinden ? Greetz

Hier hebben ze veel onderdelen:

Tweedehands Yamaha XV 535 Virago 1987-2003 (XV535) motoronderdelen | Boonstra Parts

En als je het nieuw wilt: Honda Motorcycle Parts, Kawasaki, Suzuki and Yamaha Motorcycle Parts - ATV, Classic Bike, Dirt Bike Parts
 
Idd bedrading netjes in de koplamp brengen, goed verwarmen met een föhn en dan netjes op de plek leggen, meestal zitten in het koplamp huis wat pennen waar de kabels achter moeten liggen zodat je de reflector met lamp goed en vrij kunt plaatsen.
 
Kan dat niet echt als verborgen gebrek noemen ziet duidelijk in het zicht .
Kan wat netter dat wel, maar als alles werkt is het alleen het uiterlijk wat storend is .
En daar is met ,zoals het al vermeld werd , met wat vulkaniserende tape aan te doen .
Oja en een beugeltje voor die remleiding opzoeken
Die bekabeling is idd niet echt een verborgen gebrek. Echter als het frame krom blijkt te zijn en dat dus profisorisch opgelost is met een boutje in de aanslag in het T-stuk lijkt me dat wel een verborgen gebrek. Denk je niet ;)
 
Alle bekabeling ondertusse opgelost ! Alles naar behoren kunne wegkrijgen . Foto volgt . Het boutje in het t stuk is geplaatst omdat er een ander stuur opstaat . Daardoor kan het stuur niet volledig links draaien en tikt het boutje de kader ( anders komt het stuur tegen de gastank ) ook nog vraagje of de pot van de uitlaat eraf kan ? En of hier voor of nadelen van zijn . Ik stuur foto groetjes
 

Bijlagen

  • 062BD58F-961B-4DFA-BF20-0DCB5A3BF68A.jpeg
    062BD58F-961B-4DFA-BF20-0DCB5A3BF68A.jpeg
    106,4 KB · Weergaven: 45
Terug
Bovenaan Onderaan