heel weinig gereden motorscooter yamaha t max.

Scooterbulletje

Die hard MF'er
16 sep 2018
573
121
Bergen op zoom
Hoi. Tegen welke problemen kan ik aanlopen als ik een motorscooter wil kopen,die 5000 km gereden heeft in 12 jaar,en de laatste beurt bij de dealer in 2013 gehad heeft.
Hij loopt en start goed volgens de eigenaar,heb ook geen reden om daar aan te twijfelen.
Wil zowiezo de olie verversen natuurlijk,en even nakijken.
Bedankt voor de tips.
 
Moeilijk te zeggen , Ikzelf heb ook zo een Scooter weten te vinden met 5200 km op de teller ...het enige probleem dat ik heb gehad was een kapotte benzinepomp ..in de bwj 2008 tot 2012 waren er wel is meerdere klachten bij Yamaha en ook terugroep acties . Velen werden vervangen onder garantie anderen weer niet ....Ik heb de pomp zelf vervangen 30€ en tot op heden loopt dat ding super !
Ps de banden waren nog heel goed van profiel maar zeer weinig grip ...ik vertrouwde het zaakje niet meer en heb er dan ook nieuwe op gelegd !
 
Hoi. Tegen welke problemen kan ik aanlopen als ik een motorscooter wil kopen,die 5000 km gereden heeft in 12 jaar,en de laatste beurt bij de dealer in 2013 gehad heeft.
Hij loopt en start goed volgens de eigenaar,heb ook geen reden om daar aan te twijfelen.
Wil zowiezo de olie verversen natuurlijk,en even nakijken.
Bedankt voor de tips.
Olie verversen en even nakijken lijkt me al goed.
Mijn 2012 Beverly 300 had ook een tijd stilgestaan, ik weet niet hoe lang.
Het enige probleem dat ik heb ondervonden is dat de achterste poelies van de vario niet meer soepel verschoven tot de binnenste positie waardoor de scooter wat bokkig werd bij vertragen tot stilstand. De koppeling kwam niet op tijd vrij. Werd bij de eerstvolgende onderhoudsbeurt verholpen.
 
Wil de scooter wel graag in veilige en goede staat krijgen kwa onderhoud.
Dus even geheel nakijken,lijkt me wel t beste.
Nu kan ik t niet zelf,dus ben afhankelijk van de dealer of hobbyist die t natuurlijk tegen vergoeding wilt doen.
Wat zouden ongeveer de kosten zijn,en mocht er een hobbyist of specialist zijn die dit wilt doen pb mag altyd.
 
Laatst bewerkt:
Sowieso remvloeistof [en misschien ook remslangen] vervangen, omdat er waarschijnlijk nu te veel water in zit [remvloeistof trekt water aan] en kans heb om te gaan koken bij het remmen wat levensgevaarlijk is.
 
Je scooter zal schrikken van zo’n intensief gebruik …😎

Een dergelijke vraag haalt weinig uit : iedereen zal nu zijn eigen favoriete band opgeven en dan weet je nog niets …

MICHELIN en PIRELLI maken de meest verkochte scooterbanden en die ontlopen elkaar niet veel qua kwaliteit.
 
Michelin citygrip, of Heidenau, als je nog grover profiel wenst. Zelf nooit aangedurfd, scooters die weinig gereden hebben (verspreid over langere tijd) te kopen, maar dat ligt aan mij, niet aan de scooter denk ik.

Als je alle vloeistoffen vervangt, de banden (kunnen uitgedroogd zijn) idd de riem kan verteerd zijn, voor de zekerheid vervangen) kleppen laten controleren. als tip, probeer eens een bromfiets dealer, die zijn goedkoper dan een motordealer. qua kosten,

2 banden is denk ik 150 euro incl montage. Dan nog vloeistoffen en een riem. bij elkaar denk ik tussen de 300 - 450 euro (zeker als je kleppen laat stellen)
 
Ach , ik kocht uitzonderlijk tweedehands een motorfiets R1200GS LC, die op 4 jaar tijd slechts 6.000 km gereden had en er dus nog splinternieuw uitzag.
Echter , hij was elk jaar op controle geweest en had dus telkens zijn oliebeurt gekregen bij de dealer... ik heb dus voor relatief weinig geld een zo goed als nieuwe motor kunnen kopen, die ondertussen "normaal" wordt gebruikt, probleemloos blijkt te zijn en me heel veel voldoening geeft.
 
Michelin citygrip, of Heidenau, als je nog grover profiel wenst. Zelf nooit aangedurfd, scooters die weinig gereden hebben (verspreid over langere tijd) te kopen, maar dat ligt aan mij, niet aan de scooter denk ik.

Als je alle vloeistoffen vervangt, de banden (kunnen uitgedroogd zijn) idd de riem kan verteerd zijn, voor de zekerheid vervangen) kleppen laten controleren. als tip, probeer eens een bromfiets dealer, die zijn goedkoper dan een motordealer. qua kosten,

2 banden is denk ik 150 euro incl montage. Dan nog vloeistoffen en een riem. bij elkaar denk ik tussen de 300 - 450 euro (zeker als je kleppen laat stellen)
2 banden 150 euro incl montage voor een yamaha t max,lijkt me heel goedkoop.
Kost een achterband alleen al denk ik
 
Mailtje weggestuurd ivm mijn banden
Michelin pilot power 3 raad de officiële yamaha dealer aan.
Monteren hun 9 van de 10 maal.
Wel goede revieuws,niet echt goedkoop deze banden. Ruim 300 euro
 
OK, niet goedkoop. Aan de andere kant zijn banden natuurlijk erg belangrijk en het advies van de dealer volgen lijkt me verstandig.
 
Scheelt het wel genoeg in aanschaf waarde, waardoor het wegbrengen en meteen een grote beurt laten uitvoeren rechtvaardigt?

Denk dat heel veel motoren en scooters, niet jaarlijks onderhoud krijgen.
 
Scheelt het wel genoeg in aanschaf waarde, waardoor het wegbrengen en meteen een grote beurt laten uitvoeren rechtvaardigt?

Denk dat heel veel motoren en scooters, niet jaarlijks onderhoud krijgen.
Als ik iets particulier iets aanschaf,laat ik hem eigenlijk altyd geheel nakijken
Zal wat duurder uitvallen,maar dan weet ik zekers dat t goed is en veilig.
 
Scheelt het wel genoeg in aanschaf waarde, waardoor het wegbrengen en meteen een grote beurt laten uitvoeren rechtvaardigt?

Denk dat heel veel motoren en scooters, niet jaarlijks onderhoud krijgen.
Beste Joris, ik denk dat ik dan ėėn van de weinige zal zijn die dat wel doet.
Altijd belangrijk om alles na te laten lopen, denk bijvoorbeeld aan je remmen…gangbaar maken indien nodig…kleine lekkage‘s of scheurtjes in je slangen om wat te noemen.

Maar ik rijd dan ook het hele jaar door…voor mij moet het dan ook allemaal zo veilig mogelijk zijn.
 
Nee excl,daar komt 100 euro bij
dat is prijzig, nu moet ik zeggen, ik deed het met een PCX en nu een Sym altijd bij een bromfiets dealer. Die kunnen dat ook gewoon, als het een maxi scooter is, kan ik het me wel weer voorstellen dat het iets duurder is. Maargoed dat is dus mede de reden dat ik een 125cc rij, net zo hard als de auto, en minstens 2 x zo snel als een 45km brommer, voor nauwelijks meer geld. ;)

Inkoop prijs van mijn banden (voor en achter) was 100 euro. Als het een maxi scooter is, kan je inkoopprijs ook op zo'n 200 euro zitten, (dus de dealer rekent minstens 100 euro marge. Monteren, tja, dat is afhankelijk van het model hoeveel moeite dat is, (qua arbeidsloon)
 
Je kunt soms gekke dingen tegen komen .....mijn zwager heeft een rf900r met pas 4000 km. van bj 95 !!
Daar had zich een hele muizen familie in zijn lucht filter genesteld.. motor muizen bestaan dus echt.
Sukses met je nieuwe scoot
 
Terug
Bovenaan Onderaan