Heerlijk dagje sturen in Catalunya

David_ZZR

MF veteraan
4 mrt 2010
5.655
3.709
Kaaiendonk
Ook dit jaar zou ik met de kerst met mijn vriendin naar Lloret de Mar gaan. Normaal bezoeken we schoonmoeder daar maar nu moest ze terug gebracht worden die kant uit. Op 1 januari het vliegtuig in en de 10e weer terug. Oftewel een goede 8 dagen zon en strak blauwe luchten. Vorig jaar heb ik Custom Rent Costa Brava in Lloret ontdekt waar ik voor een leuk bedrag een dag lang een Kawasaki ER6-N kon huren. Dat wilde ik dus dit jaar weer doen. Aangezien we nu zouden gaan vliegen en een motorpak nogal veel plek in beslag neemt leek het mij slimmer om mijn oude pak die kant uit te sturen met de post. Dan kan het daar lekker blijven liggen mocht ik het vaker nodig hebben.

Helm, handschoenen (2 paar), laarzen, broek, jas, Buff werden in een doos gestopt en afgegeven bij het postkantoor in Oosterhout. Aangezien mijn handschrift niet heel duidelijk is had ik netjes een Dymo label gemaakt met daarop het adres van mijn schoonmoeder. Ze zou de 20e naar Nederland vliegen en bij het postkantoor werd me op de 7e december 3 tot 5 dagen beloofd dus dat zou wel goed komen. Mooi niet dus. Het pakket met daarin mijn spullen was gestrand in Madrid. Men had de gegevens van mijn Dymo verkeerd overgenomen dus het kon niet bezorgd worden en zo kwam het op den duur weer terug in Nederland bij Lost and Found. Men wilde het pakket naar mij terug sturen alleen ik zei dus dat ik dat goed vond, maar dan wel naar het adres in Spanje. Dat mocht dus niet volgens de domme PostNL gans aan de andere kant van de lijn. Ik zei dat ze dat dan maar even met haar leidinggevende moest overleggen. Ik had immers betaald voor een dienst en ze hadden er een behoorlijk postje van gemaakt. Het was overigens al de 20e december geweest. Wij zouden daar de eerste weer aankomen en dan zou ik het wel ophalen bij het MRW kantoor. Na een hoop gezeur ging mijn pakket dus naar Spanje toe en ik reeg een nieuwe Track & Trace. Voor de zekerheid had ik het visitekaartje van mijn schoonmoeder aan PostNL gestuurd. Echter aangezien alle goede en of punctuele arbeidskrachten tegenwoordig elders werken of coach zijn geworden kreeg ik dus een Track & Trace met weer een verkeerd adres erin. Na nogmaals een half uur aan de lijn gehangen te hebben werd ook dit gecorrigeerd en nu zou het goed moeten komen. Echt NOOIT meer iets met PostNL versturen dus!

De eerste januari zouden we om 18.00 naar Barcelona vliegen vanuit Eindhoven. Ook dit zat behoorlijk tegen. Op een vlucht van net 2 uur hadden we maar liefst 17 uur vertraging! Oftewel we kwamen pas begin van de middag de 2e januari aan in Barcelona. Het MRW kantoor in Blanes was al dicht dus de 3e haalde ik mijn pakket met mijn motorpak daar op. Direct daarna keek ik op weeronline wat de mooiste dag zou zijn om een motor te huren en belde Custom Rent Costa Brava om een afspraak te maken voor de 5e Januari.

llSyDQO.png


Ik werd gelijk vriendelijk welkom geheten door Thomas, een Duitser die doordat zijn vrouw Nederlandse is bijzonder goed Nederlands spreekt. De Kawa werd naar buiten gereden en ik kon de route welke ik in mijn telefoon had staan gaan rijden. Mijn telefoon zat in mijn jaszak dus ik moet wel af en toe stoppen om te kijken of ik goed reed.

Vanuit Lloret reed ik de C63 op naar Vidreres. De weg die we dagelijks meerdere keren moeten rijden als we in Lloret zijn. Jammer genoeg was het hier wat druk dus ik moest wat rustig aan doen in de bochtjes. Vanuit Vidreres vervolgde ik de C45 naar Hostalric. Al snel besloot ik dat ik maar even moest stoppen. De doorwaaizomerhandschoenen bleken op dit tijdstip van de dag veel te optimistisch. Uit de rugzak die ik geleend had van de motorverhuurder haalde ik mijn oude winterhandschoenen en vervolgde mijn route. De GI552 op naar Arbucies. Hier maakte ik de fout door rechtdoor te rijden in plaats van af te slaan op de rotonde. Wat volgde waren geweldige bochten met supermooie uitzichten en ik wam aan in Sant Hilari Sacalm. Een blik op mijn telefoon daar leerde me al snel dat ik van mijn route af was. Ik mocht de heerlijke doordraaiers dus nog een keer nemen om even de C-25 op te schieten en er bij de Coll del Ravell weer af te gaan. Aangezien ik op meer dan 1000 meter hoogte zat begon het toch wel fris te worden. Zelfs met de winterhandschoenen aan was het fris. Ik stopte even om een broodje te eten en gelijk in de berm een sanitaire stop te doen. Het gras hier was gedeeltelijk wit bevroren.

7RxVSDB.jpg


Ik vervolgde mijn weg door Viladrau, Masvidal naar Seva. Hier waren wat wegwerkzaamheden dus was het een beetje zoeken. De winterhandschoenen konden inmiddels weer uitgetrokken worden.

Via Calders reed ik naar Navarcles waar ook even stopte om een foto van het uitzicht te maken. Wow wat is het hier mooi sturen en dat terwijl het gewoon hartje winter was.

MJgBMBD.jpg


WEL8daq.jpg


Vanuit Navacles reed ik de BV-1221 op richting Talamanca. Wow wat een bochtenwalhalla… Maar de weg zag wel wat wit. Na even voelen bleek het gewoon oude pekel te zijn dus niets aan de hand… Ondanks dat ik de weg èn de motor niet goed kende was het toch geweldig sturen hier. Echter meer motorrijders hadden dit weggetje in hun roet opgenomen. Deze locals liet ik maar even passeren. Even een foto- lunchstop met uitzicht op een mooie bochtencombinatie die op ,e lag te wachten en snel weer door!

6tLsNJ5.jpg


H8NVBHM.jpg


kb561Xe.jpg


Knsc0Q7.jpg


Bij Talamanca stopte ik nog even om een foto te schieten van het uitzicht op het dorpje. Ook Montserrat was hier heel goed zichtbaar.

JjoRDUW.jpg


Bl1v8vq.jpg


Wat volgde waren bochten, bochten en nog eens bochten naar Sant Llorenç Savall. De ER6-N is dan wel geen PK monster maar ow wat reed dit lekker. De korte wielbasis en het 17 inch voorwiel lieten het motortje heel gemakkelijk van bocht naar bocht rijden. Dit ging heel wat makkelijker dan een zelfde soort wegen afgelopen zomer op mijn Strom. De weg naar Sant Feliu de Codineswas ecigenlijk ook niets anders dan gooien en smijten. De 70PK van de Kawa waren op ieder moment ruimschoots voldoende.

GIcHbNx.jpg


XKwPj2C.jpg


G5l02cD.jpg


AcWU5fP.jpg


bVHPNWS.jpg


Via enkele heerlijke wegen met leuke uitzichten reed ik terug naar Tona om daar de weg weer naar Seva te pakken. Even ene saai stukje maar na Seva reed ik via El Bull het natuurpark Montseny weer in. Ook dit was weer een waar bochtenwalhalla.

dBCGINe.jpg


fYSTlUB.jpg


tsXVBG9.jpg


Eenmaal onderaan de berg aangekomen volgde een saaiere weg richting Blanes om zo weer terug in Lloret te komen. Bij het binnenrijden van Lloret volde ik na 280 kilometer gereden te hebben de tank. Er gingen 12 hele liters in de tank. Het blokje reed niet alleen heel erg lekker maar het was ook nog eens heel erg zuinig.

Ik leverde om half 5 de motor netjes in bij Custom Rent Costa Brava en had weer een erg mooie dag achter de rug. De volgende keer dat ik hier ben zonder eigen motor gaat er zeker weer een gehuurd worden!
 
inderdaad heel mooi gebied om te rijden. Als je nog iets verder gaat gaat naar het westen, stukje Solsona naar de C14, dan even naar het noorden, col de nargo, de L401 en de C462 door de stuwmeren zijn heerlijke banen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan