heet lopende weerstanden

rex66

Die hard MF'er
24 feb 2003
678
0
belgisch limburg
ik heb vandaag een achterlicht met ingebouwde pinkers geplaatst tussen de kabels van de pinker heb ik de weerstanden tussen gemonteerdt,nu die weerstanden worden zo heet dat je ze niet kunt aanraken,is dit normaal en kan het geen kwaad,ik bedoel onder de kontje ,eventueel brand of kortsluiting,wie heeft er ervaring mee... '(
 
dan zou het kunnen dat het de goeie zijn
knipperen je knippers nu normale snelheid ?
of knipperen ze nog steeds de snel ?
10 watt zou genoeg moeten zijn
wat je dan kan doen is aan allebij de kanten een koelvennetje plaatsen bij de weerstanden
 
dan zou het kunnen dat het de goeie zijn
knipperen je knippers nu normale snelheid ?
of knipperen ze nog steeds de snel ?
10 watt zou genoeg moeten zijn
wat je dan kan doen is aan allebij de kanten een koelvennetje plaatsen bij de weerstanden

ja de knippers werken nu normaal,die koelvennetjes,bedoel je zo kleine ruberen buisjes,waren er ook bij geleverd maar heb ze niet monteerdt
 
De set zoals je die gekocht hebt hoort in orde te zijn.

10 W opstoken geeft een hoop warmte, dus daar kan je wel
een ei op bakken ofzo. Is niet erg.
Rubber is geen koelmateriaal, dat rubber is ter isolatie van
de aansluitingen.

Je kunt koelvinnen op de weerstanden monteren,
je kunt ook de weerstanden tegen een metalen deel vastzetten.
werkt hetzelfde.
 
De set zoals je die gekocht hebt hoort in orde te zijn.

10 W opstoken geeft een hoop warmte, dus daar kan je wel
een ei op bakken ofzo. Is niet erg.
Rubber is geen koelmateriaal, dat rubber is ter isolatie van
de aansluitingen.

Je kunt koelvinnen op de weerstanden monteren,
je kunt ook de weerstanden tegen een metalen deel vastzetten.
werkt hetzelfde.

Denk het toch niet. de weerstand aan je frame vastmaken (massief) of een koellichaan maakt wel degelijk verschil. anders zou een (luchtgekoelde) cilinder geen koelribben hebben.

Maarrr. het koelt WEL beter als dat je ze gewoon laat zitten waar ze zitten.

Paralel schakelen, kan. maar is denk ik duurder als een koelplaatje
 
ja, een led heeft geen interne weerstand.
je moet dus altijd een weerstand voorschakelen om de stroom te beperken
Deze weerstanden zijn geen stroombegrenzers voor de leds, maar juist een extra belasting voor het relais. door de weerstand weg te laten worden de leds niet extra belast.
 
Denk het toch niet. de weerstand aan je frame vastmaken (massief) of een koellichaan maakt wel degelijk verschil. anders zou een (luchtgekoelde) cilinder geen koelribben hebben.

Maarrr. het koelt WEL beter als dat je ze gewoon laat zitten waar ze zitten.

Paralel schakelen, kan. maar is denk ik duurder als een koelplaatje

Je hebt gelijk, werkt bijna hetzelfde.
Maar dat stukkie frame heeft natuurlijk de mogelijkheid om de warmte
over een groot stuk frame te verdelen.
Enne, denk dat die cylinder toch iets warmer wordt, en dus meer warmte
kwijt moet... Vooral op een warme zomerdag. Zo in de winter kan ook die
best zonder koelribben.

Ander idee:
Monteer de weerstanden onder het dek van je zitting:
meteen lekker warme billen onder het rijden :)

Het zou eventueel kunnen dat je ze verkeerd gemonteerd hebt.
Dan kan er meer stroom door de weerstanden gaan dan gewenst,
en worden ze dus te warm. Op den duur branden ze dan wel door.
Maar we hebben het over knipperlichten, de heb je niet de hele tijd aan, toch?

Ben beetje benieuwd naar het aansluitschema.
 
Kijk wel goed uit met het proberen weerstanden tegen koelplaat gedrukt te monteren; weinig typen zijn daarop berekend en als een afdeklaag barst maak je tegen de blootkomende wikkeling gauw kortsluiting.
 
Op school had ik laatst een test gedaan met een vermogensweerstand waarbij ik tegen het max vermogen van 10W aanzat. Ik vond het al gek dat die zo licht roze eruit zag ipv het normale grijs. Die was dus erg warm :P En als jij die op de motor gaat monteren dan kan je beter een koellichaam gaan monteren
 
Terug
Bovenaan Onderaan